Opis produktu:
Studenckie Koło Naukowe Zarządzania w Sporcie powstało w 2003 r. i jest jedną z najprężniej działających organizacji w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Dzięki pomysłodawcy oraz wieloletniej naukowej opiece cenionego eksperta z dziedziny marketingu sportowego, prof. dr. hab. Andrzeja Sznajdera, wiele roczników studentów miało okazję sprawdzić swoje umiejętności w organizacji imprez o charakterze naukowo-sportowym, a przede wszystkim poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zarządzania, marketingu oraz aspektów biznesowych sportu.
Nowe pokolenia członków SKN Zarządzania w Sporcie nie tylko kultywują tradycje organizacji konferencji naukowych oraz spotkań z ciekawymi i cenionymi w świecie sportu osobistościami, lecz także nawiązują korzystną dla zaangażowanych stron współpracę ze stowarzyszeniami, organizacjami oraz ogólnie pojętym biznesem zorientowanym na sport. Zaskakują także znakomitymi i często nowatorskimi pomysłami. Wynikiem jednego z takich projektów jest niniejsza publikacja, w której przygotowanie zaangażowało się grono wyjątkowych młodych ludzi przejawiających głębokie zainteresowanie wybranymi dyscyplinami sportowymi oraz nowoczesnym obliczem sportu.
Publikacja ma charakter popularnonaukowy poruszający tematy związane ze sportem, które dla ludzi młodego pokolenia są ważne, intrygujące lub po prostu warte uwagi. Oczywiście nie wyczerpuje to zbioru zagadnień, które budzą zainteresowanie współczesnego społeczeństwa w tak ważnym obszarze życia, jakim zawsze był i w dalszym ciągu pozostaje sport. Powinna dać jednak obraz uwarunkowań społecznych, prawnych, technologicznych czy natury logistyczno-organizacyjnej, które należy rozważać z perspektywy potencjału rozwoju poszczególnych dyscyplin sportowych. W 10 rozdziałach wskazane zostały kluczowe aspekty współczesnego postrzegania sportu, w tym rezygnacja z uczestnictwa w imprezach sportowych na żywo, znaczne ograniczenie liczby dyscyplin sportowych darzonych zainteresowaniem, poszerzenie roli mediów społecznościowych czy nowoczesnych technologii multimedialnych, inne preferencje związane z formą i czasem trwania przekazu z wydarzeń sportowych, jak również te ze zmianami demograficznymi i socjologicznymi we współczesnych,
wysokorozwiniętych społeczeństwach.
Ze względu na zarówno popularność tematyki oraz przystępny opis wybranych zagadnień, jak i wielowątkowy przegląd od historii, poprzez współczesne źródła literaturowe i internetowe, aż do przemyśleń i zarysowania problemów, z którymi właśnie przychodzi oraz przyjdzie się zmierzyć sportowi jako ważnemu obszarowi życia społecznego, książka powinna znaleźć szerokie grono odbiorców, spośród których na pewno warto wymienić kilka grup:
studentów początkowych lat studiów szukających inspiracji w dalszym rozwoju intelektualnym oraz wyborze przyszłej ścieżki zawodowej odpowiadającej oczekiwaniom i zainteresowaniom,
sympatyków sportu, chcących skonfrontować swoje postrzeganie z przemyśleniami przedstawicieli młodego pokolenia,
ciekawych świata sportu kibiców pragnących poznać informacje z różnych obszarów okołosportowych,
praktyków sportu, chcących poszerzyć swoją wiedzę w zakresie marketingu sportowego i zarządzania w sporcie, z uwzględnieniem stosowanych podejść do współczesnych zagadnień i wyzwań stojących przed decydentami politycznymi i sportowymi.
Liczę, że niniejsza lektura nie tylko skłoni czytelników do przemyśleń na temat przyszłości sportu, lecz także rozbudzi pasję samodzielnych poszukiwań własnego miejsca w roli kibica, organizatora, propagatora i inicjatora aktywności prosportowych czy też osoby zawodowo związanej z działalnością sportową.
Michał Bernardelli
Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024