- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.ie Sądel, Marcinowi Kurkowi, Filipowi Miłoszewskiemu, Bartoszowi Burkowi i Danielowi Lewczukowi. Podziękowania należą się również wydawnictwu za współpracę przy tworzeniu tej książki oraz rodzinie - Mamie, Tacie, braciom - za to, że zawsze wierzą we mnie bezgranicznie. Adam Łopusiewicz Rozdział 1 Co to jest start-up? Z tego rozdziału dowiesz się: czym jest start-up; jakie są modele biznesowe start-upów; jak można zarabiać na swoim biznesie. Start-up to przedsięwzięcie branży technologicznej na początkowym etapie rozwoju, stworzone w celu rozwiązania problemu użytkownika. Według angielskiej definicji1, opierającej się na słowach Paula Grahama, twórcy jednego z najbardziej znanych akceleratorów Y Combinator, start-up to firma cechująca się szybkim rozwojem. Taka firma bądź tymczasowa organizacja skupia się na szukaniu odpowiedniego modelu biznesowego swojego przedsięwzięcia. Z zasady uważa się, że przedsiębiorstwo działające w internecie wychodzi z fazy start-upu po roku od rozpoczęcia działalności lub w momencie osiągnięcia progu rentowności. Definicja Próg rentowności osiągamy wtedy, gdy koszty związane z prowadzeniem start-upu są równe przychodom, które uzyskujemy z jego działalności. Start-upami nazywamy usługi i produkty, np. aplikacje webowe (internetowe) i mobilne, stworzone w celu dostarczenia wartości potencjalnemu użytkownikowi. Start-up ma rozwiązać problem, z jakim boryka się przeciętny internauta, lub pomóc mu w jego rozwiązaniu. Takie przedsięwzięcie zazwyczaj ma początek w hobby i jest prowadzone po kosztach. Firmy na etapie start-upu mogą powstać w dowolnej dziedzinie oraz branży. Najczęściej jednak związane są z nowymi technologiami. Do charakterystycznych cech przedsiębiorstwa start-upowego zalicza się: Niskie koszty rozpoczęcia działalności - pierwotna wersja powstaje zazwyczaj w małym gronie osób, które, posiadając umiejętności związane z programowaniem i projektowaniem grafiki komputerowej, tworzą makietę oraz prototypową wersję start-upu. Do rozpoczęcia pracy nad start-upem nie potrzeba specjalistycznych maszyn czy narzędzi, dlatego łatwiej niż w przypadku firmy tworzącej prawdziwy produkt zdecydować się na jego realizację. Wyższe niż w przypadku standardowych przedsięwzięć ryzyko - podczas tworzenia start-upu nie ma pewności, że produkt przyjmie się na rynku. Zdarza się, że powstaje on bez modelu biznesowego, który przyniósłby monetyzację pomysłu. Dzięki częstej analizie, testom i podejmowaniu prób realizacji nowych pomysłów na rozwój start-upy zmieniają sposób zarabiania na swoim produkcie. Najpopularniejsze z nich (te, które stały się dobrze prosperującymi firmami) dopiero po kilkunastu miesiącach działalności rozpoczęły próby zarabiania na oferowanych usługach. Działalność w fazie start-upu zmierza do znalezienia modelu biznesowego, co często wiąże się ze zmianą strategii (czyli tzw. pivotem), jaką przedsiębiorstwo obrało na początku istnienia. Wyższy niż w przypadku standardowych przedsięwzięć zwrot z inwestycji - najważniejsza dla start-upu nie jest, jak mogłoby się wydawać, milionowa inwestycja, ale odnalezienie się na rynku i zdobycie znacznej liczby zaangażowanych użytkowników. Zespoły tworzące start-upy potrafią w odpowiednim czasie znaleźć inwestorów oraz cennych współpracowników, co przekłada się również na sukces finansowy. Kto może tworzyć start-up? Właściwie każdy, kto ma pomysł i ludzi do jego realizacji. Co ciekawe, najbardziej znane start-upy powstały przypadkiem. Najczęściej pomysły na nie pojawiały się w sytuacjach, gdy innowator sam potrzebował innego niż dotychczasowe rozwiązania już istniejącego problemu. Aby przybliżyć ci ideę start-upów, zaprezentuję ich znane przykłady. Gdy kilkanaście lat temu brakowało w sieci miejsca do wymiany plików muzycznych, Sean Parker postanowił stworzyć serwis Napster, dzięki któremu mogliśmy łatwo pobrać utwory znajdujące się na dysku naszego komputera i udostępniać je. Facebook, którego pomysłodawcą jest Mark Zuckerberg, miał służyć zacieśnieniu się więzi międzyludzkich. Potrzebę szybkiego dzielenia się krótkimi informacjami miał rozwiązać Twitter, o którego stworzeniu pomyśleli Jack Dorsey, Evan Williams oraz Biz Stone. Jak widać, sprawdza się przysłowie: ,,Potrzeba jest matką wynalazków". Dlatego jeśli myślisz o stworzeniu start-upu, radzę skupić się na rozwiązywaniu rzeczywistych problemów potencjalnego użytkownika aplikacji. Ciekawostka Mark Zuckerberg na pewnym etapie tworzenia Facebooka, największego portalu społecznościowego na świecie, nawiązał współpracę z Seanem Parkerem, założycielem Napstera, serwisu wymiany plików na zasadach peer-to-peer, czyli równorzędnego dzielenia się nimi. Dzięki doświadczeniu w tworzeniu start-upów Parker pomógł
Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024
Szczegóły | |
Dział: | Ebooki pdf, epub, mobi, mp3 |
Kategoria: | ekonomia i biznes |
Wydawnictwo: | Edgard |
Wydawnictwo - adres: | edgard@edgard.com.pl , http://www.jezykiobce.pl , PL |
Rok publikacji: | 2013 |
Liczba stron: | 152 |
Język: | polski |
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): | *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny) |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.