- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.internetowego dla dziewcząt, które bawią się modą, ubierając wirtualne lalki. Stardoll ma nowych właścicieli i dynamicznie się rozwija. Teraz musi przeprowadzić rekrutację, zbudować platformę technologiczną i uderzyć na rynki międzynarodowe. Kiedy Daniel Ek zabiera głos, okazuje się, że wie, o czym mówi, i jest dojrzały jak na swój wiek. To pewny siebie młody człowiek dzielący się wieloma interesującymi przemyśleniami na temat przyszłości branży. - Co powiesz na stanowisko dyrektora do spraw technologii? - pyta w końcu Mattias Miksche. Daniel się uśmiecha i przyznaje, że jest gotowy, ale chce pracować jako konsultant, a nie osoba zatrudniona w firmie. - Chodzi mi po głowie pewien pomysł, któremu chcę poświęcić trochę czasu. Spotkanie kończy się uściśnięciem dłoni. Light My Fire[1] Mężczyzną gotowym sfinansować pomysł Daniela Eka jest Martin Lorentzon, trzydziestosześcioletni przedsiębiorca z Bor?s, o krzywym uśmiechu i z włosami zaczesanymi na mokro do tyłu. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, wkrótce będzie bardzo bogaty. Od pęknięcia bańki IT w marcu 2000 roku nastały ciężkie czasy dla całej branży. Martin Lorentzon znalazł jednak niszę. Razem ze wspólnikiem, Felixem Hagnö, prowadzi firmę Tradedoubler, pioniera sieci marketingu afiliacyjnego, w której reklamodawca (sprzedawca) deleguje wykonanie działań marketingowych na licznych niezależnych marketingowców (partnerów) opłacanych w modelu ,,za efekt". Minęły trzy lata, odkąd Daniel Ek ukończył liceum. On również ma doświadczenia w tej dziedzinie. W roku 2005 zlecił kilku programistom opracowanie produktu o nazwie Advertigo, technologii reklamy kontekstowej zakładającej dopasowanie treści reklam do stron, na których są umieszczane. Koniunktura się poprawia i Daniel Ek dostrzega nowe możliwości, dlatego udaje się do siedziby głównej Tradedoublera przy Norra Bantorget w Sztokholmie. To wtedy Martin i Daniel spotykają się po raz pierwszy. Martin Lorentzon nie ma w Tradedoublerze żadnego formalnego tytułu. Dba o dobrą atmosferę i próbuje rozwiązywać pojawiające się problemy. Niektórzy określają go mianem lotnego bramkarza firmy. Jesienią 2005 roku jego celem jest wprowadzenie Tradedoublera na giełdę i osiągnięcie wyceny na poziomie kilku miliardów koron. Po prawie siedmiu latach jest gotowy na nowe otwarcie. Pomimo dzielącej ich czternastoletniej różnicy wieku Daniel i Martin szybko znajdują wspólny język. Rozmawiają o wyszukiwarkach i marketingu internetowym. Obaj widzą potencjał sieci peer-to-peer, w której pliki są przesyłane bezpośrednio między dyskami twardymi użytkowników bez potrzeby przechodzenia przez serwer centralny. Daniel i Martin mają wielu wspólnych znajomych. Wśród nich jest Ylva Martelius, koleżanka Daniela z biura Jajja projektującego strony internetowe. Innym znajomym Jacob de Geer, należący do pierwszych pracowników Tradedoublera, który od czasu do czasu spotyka się z Danielem prywatnie. Później, po sprzedaniu swojej firmy płatniczej iZettle amerykańskiemu koncernowi PayPal, Jacob de Geer zostanie miliarderem. Tymczasem jesienią 2005 roku Martin i Daniel zacieśniają kontakty. Daniel zaczyna powoli rozwijać swój pomysł peer-to-peer, a Martin Lorentzon chce go wcielić w życie. Ale najpierw musi wprowadzić Tradedoublera na giełdę i sprzedać swoje akcje. True Colors Mniej więcej miesiąc po spotkaniu z Mattiasem Mikschem w Vasastan Daniel Ek rozpoczyna pracę w Stardollu. Zatrudnia kilku znajomych programistów i usprawnia technologię. Już w pierwszym tygodniu koledzy dostrzegają jego talent. Mattias Miksche z zadowoleniem śledzi jego poczynania. Niektórzy koledzy odbierają Daniela jako introwertyka, który boi się konfliktów. Nie chodzi w koszulach. Woli dżinsy i T-shirty. Czasami zapomina po sobie posprzątać. We wspólnej kuchni pojawia się karteczka ,,Mama Daniela Eka tutaj nie pracuje". Z czasem współpracownicy coraz bardziej go doceniają. Okazuje się, że gdy się ośmieli, potrafi być zabawny i interesujący. Jego praca nad serwisem Stardoll sprawia, że liczba użytkowników wystrzela w kosmos. Zaledwie w kilka miesięcy staje się jednym z największych na świecie serwisów internetowych dla dziewcząt w wieku od dziesięciu do siedemnastu lat. Co tydzień zyskuje miliony nowych użytkowniczek i zarabia na sprzedawaniu wirtualnych ciuchów oraz akcesoriów. Nagle okazuje się, że Mattias Miksche kieruje jednym z najgorętszych start-upów w Sztokholmie. Zatrudnia najlepszych inżynierów z KTH[2] i pozyskuje fundusze w wysokości 10 milionów dolarów. Pieniądze pochodzą od światowych tuzów: Index Ventures z Londynu i amerykańskiego Sequoia Capital. Mimo sukcesu Daniel Ek zamierza odejść ze Stardolla. Rozważa wzięcie ze sobą kilku osób. Jedną z nich jest dwudziestosiedmioletni menedżer do spraw rozwoju Henrik Torstensson. Drugi
Szczegóły | |
Dział: | Ebooki pdf, epub, mobi, mp3 |
Kategoria: | literatura faktu i reportaż |
Wydawnictwo: | Poradnia K |
Rok publikacji: | 2020 |
Liczba stron: | 304 |
Język: | polski |
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): | *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny) |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.