Ebook The development of word recognition in reading in lower primary Polish learners of English pdf
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
ebook
Opis produktu:
Niniejsza praca poświęcona została zbadaniu stopnia rozwoju umiejętności rozpoznawania wyrazów w języku angielskim przez polskich uczniów pierwszej klasy szkoły podstawowej. Szczególnej analizie poddano zmiany dotyczące następujących aspektów prowadzących do płynnego rozpoznawania słów: (1) znajomość nazw liter alfabetu angielskiego oraz relacji litera-głoska, (2) odczytywanie wyrazów metodą całościową (ang. sight word reading), (3) odczytywanie wyrazów za pomocą syntezy głosek (ang. phonemic decoding), oraz (4) odczytywanie wyrazów w kontekście. Dodatkowo obserwowano zmiany w stopniu rozumienia zdań oraz znajomości słownictwa. Badanie miało charakter ilościowo-jakościowy. Jako badanie podłużne i studium wielu przypadków umożliwiło ono wnikliwą obserwację i ocenę rozwoju poszczególnych komponentów sprawności czytania na przestrzeni sześciu miesięcy u sześciorga uczniów biorących udział w kursie językowym kładącym szczególny nacisk na rozwijanie umiejętności czytania.
Autorka podjęła się badania trudnej problematyki, jaką jest kształcenie umiejętności czytania w języku obcym na jej wczesnym etapie. Istnieje bowiem pilna potrzeba rozwijania tej sprawności w polskich warunkach szkolnych, szczególnie w odniesieniu do najpopularniejszego języka obcego, jakim jest obecnie angielski, na profesjonalnych, naukowo ugruntowanych, a nie intuicyjnych podstawach.
prof. dr hab. Maria Dakowska, Uniwersytet Warszawski
Monografia ta jest ważną pozycją glottodydaktyczną, stanowi istotny wkład w aktualny stan wiedzy nt. nauczania czytania w języku obcym na początkowych etapach. Będzie cennym źródłem zarówno dla edukatorów, jak i badaczy, chcących zająć się tym tematem. Monografia ta powinna być również spopularyzowana na rynku globalnym, gdyż nauczanie j. angielskiego jako globalnego, obejmujące proces czytania, stanowi odmienne wyzwanie dla uczniów i nauczycieli różnych języków rodzimych (nie tylko opartych na alfabecie łacińskim), co stanowi aktualny trend w badaniach nad wczesnym nauczaniem języków obcych dzieci.
dr hab. prof. UP Joanna Rokita-Jaśkow, Uniwersytet Pedagogicznyi m. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.