- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.bliczności, krytyków - którzy nadają takie lub inne znaczenie naszej pracy. Jestem normalnym człowiekiem, który zajmuje się trochę inną i mniej powszechną dziedziną naszego życia. Nie miałem ambicji stać się tancerzem stulecia - tak wyszło i to inni mnie tak zobaczyli. Kształciłem się, tańczyłem, występowałem i występuję na całym świecie, tańczę w najlepszych zespołach z najlepszymi tancerkami i tancerzami, najwybitniejsi choreografowie układają specjalnie dla mnie balety. I to jest dla mnie ważne. Natomiast sytuowanie mojej sztuki w historii baletu jest wprawdzie bardzo pochlebne, ale nie to jest najważniejsze. O tym rzeczywiście nie myślę. Chciałem zrobić karierę, ale przede wszystkim pragnąłem być dobrym artystą, dobrym tancerzem. To był cel, do którego dążyłem. - To w takim razie jak pan sam siebie sytuuje w historii tańca? - Jestem tancerzem klasycznym, tak zostałem wykształcony. Po wyjeździe na Zachód musiałem jednak, i bardzo tego chciałem, wzbogacić swoją technikę o techniki tańca współczesnego. Chciałem tańczyć - zgodnie z duchem czasu i oczekiwaniami choreografów, ale także z własnymi pragnieniami - w technikach tańca neoklasycznego, współczesnego czy nawet jazzu. Musiałem szybko się tych technik nauczyć. Nie było to takie proste, bo konkurencja wśród tancerzy jest dość silna, a praca na pół gwizdka nigdy nie leżała w moim charakterze. W każdym razie taniec był i jest dla mnie najważniejszy; taniec na najwyższym poziomie. Myślę przede wszystkim o tym i to staram się usilnie realizować. Natomiast na pewno nie zastanawiam się nad tym, w jakim miejscu historii tańca się znajduję. ,,W WIEKU SZEŚCIU MIESIĘCY I TRZECH DNI" - ZAPISAŁA NA ODWROCIE ZDJĘCIA MATKA MALAKHOVA - Jednak widzi się pan w roli kontynuatora tradycji Wacława Niżyńskiego i Rudolfa Nurejewa? - To na pewno, ale Niżyński był Niżyńskim, Nurejew - Nurejewem, a ja jestem Malakhovem. Nigdy nie starałem się nikogo z moich wielkich poprzedników - tych nazwisk jest wiele - naśladować. Natomiast w dużym stopniu jestem na pewno kontynuatorem tej tradycji. To wielka odpowiedzialność. Efekty moich starań ocenia publiczność i krytycy. Dla mnie są to opinie pochlebne, ale też mobilizujące do jeszcze bardziej wytężonej pracy. - Kiedy osiąga się pewien pułap, dostępny tylko dla wybranych, chce się w naturalny sposób być w gronie najlepszych - właśnie takich jak Niżyński lub Nurejew. - W ich czasach było łatwiej zrobić karierę niż obecnie. Dziś jest mnóstwo wspaniałych tancerzy i przebić się wśród nich jest niezwykle ciężko. Niżyńskiego stworzył Diagilew. Nurejew zaś był pierwszym tancerzem, który uciekł z Rosji, co otworzyło mu drogę do najlepszych zespołów i przysporzyło olbrzymiej popularności. Podobnie było z Natalią Makarową czy Michaiłem Barysznikowem. W moim wypadku było inaczej, bo wszystko, co osiągnąłem, zdobyłem ciężką pracą. - Jak jest na samym szczycie? - Bardzo trudno! Cały czas trzeba ciężko pracować, by pozostać na tym miejscu. Bardzo łatwo spaść, natomiast podnieść się bardzo trudno. I z każdym mijającym rokiem coraz trudniej pozostać na tym miejscu. Lata mijają, sił coraz mniej i trzeba się chwytać różnych sposobów, aby nadal zachwycać publiczność. Kiedy byłem młody, w ogóle o takich rzeczach nie myślałem - po prostu tańczyłem i sprawiało mi to olbrzymią radość. Dziś zastanawiam się nad każdą rolą - jak ją wykonać - czasami nawet nad poszczególnymi figurami baletowymi, aby skupić uwagę publiczności na moim tańcu. Większego znaczenia nabrała techniczna czystość i wyraz aktorski. W gruncie rzeczy większość widzów przychodzących do teatru nie ma zbyt dużego pojęcia o technicznej stronie tańca - i przecież nie musi - a ważne są dla
Szczegóły | |
Dział: | Ebooki pdf, epub, mobi, mp3 |
Kategoria: | biografie, wspomnienia, wywiady i rozmowy |
Wydawnictwo: | Iskry |
Język: | polski |
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): | *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny) |
Wprowadzono: | 08.04.2013 |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.