- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.Wszystkie kolory są dozwolone, pod warunkiem, że nie przeszkadzają w handlu Celem uniknięcia konfliktów religijnych (katolików z protestantami) oraz w wyniku wojny w Hiszpanii, która spowodowała napływ emigracji z południa (francuskich hugenotów i sefardyjczyków), w XVII wieku w Holandii wprowadzono prawo tolerancji, zgodnie z którym dozwolone były wszystkie religie, pod warunkiem, że nie przeszkadzały w handlu. Wszystkie kolory są dozwolone, pod warunkiem, że nie przeszkadzają w handlu Wystawa w Galerii Sztuki Współczesnej BWA 7 sierpnia -- 12 października 2008 roku, Katowice Na okładce fragment pracy Jacoba Dahlgrena ,,Niebo to miejsce na Ziemi", 2006, zdjęcie: Bonniers Konsthall Wydawca Galeria Sztuki Współczesnej BWA Dyrektor: Marek Kuś Adres: al. W. Korfantego 6, 40-004 Katowice Telefon: +48 32 259 90 40 Współwydawca Atelier 34zero Muzeum Dyrektor: Wodek Bruksela, Belgia Tłumaczenia Behlert & Behlert, Maren Dubnick, Maciej Głogoczowski, Henri Van De Leemput, Sinead Walsh Zdjęcia Bonniers Konsthall, Henri Van De Leemput, Magnus Odevik, Léonard Sabatier, Tedd Soost, Jussi Tiainen, Serge Verheylewegen, David Yellen, archiwum artystów, Les Archives Des Artistes, Arstists Archives, Archiv Der Künstler Korekta i konsultacje Maren Dubnick, Zdzisława Górska-Nieć, Henri Van De Leemput, Olivier Mignon, Dariusz Trzesniowski, Sinead Walsh Skanowanie CICERO, Jurek Janota Projekt i skład wersji drukowanej Kasia Goczoł, Ewa Prażmowska-Bekiersz, Alicja Serwicka Skład wersji elektronicznej Kasia Goczoł Wszystkie prawa publikacji, reprodukcji i adaptacji zastrzeżone. (C) 2017, Galeria Sztuki Współczesnej BWA Wydanie pierwsze, Katowice 2017 ISBN 978-83-88254-93-2 Działalność Galerii jest finansowana ze środków budżetowych miasta Katowice Spis treści Strona tytułowa Wprowadzenie Strona redakcyjna O wystawie Pewna kultura koloru WODEK JEAN-PIERRE BREDO Prace Wywiad CLAUDE BRIAND-PICARD Prace Tekst JACOB DAHLGREN Prace Tekst TINA HAASE Prace Ile koloru jeszcze zniesiesz? TINA HAASE CAROLE LOUIS Prace Tekst ANTOINE PERROT Prace Tekst TREVOR RICHARDS Prace Tekst BENJAMIN SABATIER Prace Tekst ROMAN SIGNER Prace Wywiad ANU TUOMINEN Prace Notatki BEAT ZODERER Prace Tekst Przede wszystkim kolor MARC CRUNELLE Kolor jako ready-made, czyli o wartości użytkowej koloru ANTOINE PERROT Patronat medialny wystawy Mecenat wystawy Sponsorzy Wystawa bazowała na idei ready-mades, czyli przedmiotów gotowych, produkowanych masowo i wprowadzanych w nowy kontekst jakim jest przestrzeń wystawiennicza. Wykorzystywany przez zaproszonych artystów pomysł nawarstwienia tego co jednakowe bierze swój początek w pop-artowych akumulacjach charakterystycznych dla twórczości Armana. Siła ekspresji prezentowanych prac tkwi w samej kompozycji polegającej na repetycji i powtórzeniu modułów kolorystycznych i fakturowych. Natłok identycznych przedmiotów generuje uczucie natłoku, przełamujące horror vacui (łac. lęk przed pustką) wyrastający z prymarnej potrzeby oswojenia miejsca, przełamania jego obcości poprzez zaznaczenie własnej obecności. Sposób w jaki artyści zestawiają ze sobą wybrane przedmioty sprawia, że ich rzeźby można czytać podobnie jak abstrakcyjne malarstwo. Wejście w kolor precyzyjnie ułożony, uporządkowany geometrycznymi kształtami, zastygły na powierzchni przedmiotów staje się estetyczną przyjemnością: zanurzeniem w soczystości odcieni, które magnetyzują widza, wprawiając go w hipnotyczny stan osłupienia. Oprócz oddziaływania samego koloru istotne pozostaje zajęcie samej przestrzeni, zaanektowanie pewnego obszaru przez obecność zmultiplikowanych obiektów. Idee te są zbieżne z minimalistycznymi postulatami wejścia rzeźby w otoczenie, ich wzajemnego przenikania się i braku wyrazistych rozgraniczeń. Pierwowzór wystawy zorganizowało i wystawiło Atelier 34zero Muzeum w Brukseli. Więcej o wystawie: Pewna kultura koloru Wodek Zalążek pomysłu wystawy Wszystkie kolory są dozwolone, pod warunkiem, że nie przeszkadzają w handlu pojawił się, kiedy oglądałem wystawę Kolor importowany [Ready-made color] w Centrum Sztuki Passerelle w Breście we Francji. Komisarzami tamtej wystawy byli dwaj francuscy artyści - Claude Briand-Picard i Antoine Perrot. Była to bardzo interesująca wystawa dotycząca ,,nowej pikturalności", mówiąca o nowych technologiach i materiałach barwionych masowo. Temat wystawy potraktowano bardzo szeroko. Myśląc o nowej wystawie, chciałem najpierw dokładniej sprecyzować jej temat. Postawiłem więc pytanie o produkowane przez prywatne firmy, szczególnie petrochemiczne, podstawowe przedmioty codziennego użytku oraz o materiały/materie, za pomocą których - i w jaki sposób - tworzy nam się pewną kulturę koloru. Chciałem także dowiedzieć się, w jaki sposób artyści przyswajają i przetwarzają te przedmioty-podmioty, wprowadzając je w kontekst sztuki. Zaobserwowałem, że do masowego barwienia przedmiotów stosuje się odmienne typy kolorów w różnych krajach. Odwrócona pikturalność. Asamblaż pikturalny. Bogactwo obserwacji dokonywanych przez artystów na łonie przemysłowych przedsiębiorstw produkcyjnych niesie z sobą pewną krytykę, trochę banału, odrobinę humoru oraz redukcję do minimum środków osiągania maksimum kreatywności. Kiedy pracuje się nad przygotowaniem wystawy, kiedy się ją tworzy i przeżywa, nie można szybko przestać o niej myśleć. Jest zupełnie normalne, że wystawa z czasem jakoś ewoluuje. Kontynuując refleksję i poszukiwania, odnalazłem trzech artystów: Jacoba Dahlgrena ze Szwecji, Trevora Richardsa z Australii i Benjamina Sabatiera z Francji, którzy bardzo dobrze wpisują się w temat wystawy i których prace mają dla niej charakter fundamentalny. JEAN-PIERRE BREDO Urodzony w Stavelot w Belgii 14 sierpnia 1964 roku. Mieszka i pracuje w Stavelot i Büllingen w Belgii. Wybrane wystawy 2008 Katowice, Polska, Galeria Sztuki Współczesnej BWA, Wszystkie kolory są dozwolone, pod warunkiem, że nie przeszkadzają w handlu (kat.) St-Vith, Belgia, Ratusz, Objekt Kunst 2007 Bruksela, Belgia, Belgicarium, be-day Bruksela, Belgia, Office dArt Contemporain, LUnion fait la forme. Acte II St-Paul-De-Vence, Francja, Galerie Ot?ro, Une histoire Belge [Belgijska historia] Bertrange, Luksemburg; Schönecken, Niemcy; Eupen, Belgia, Lart saffiche [Sztuka się afiszuje] Bruksela, Belgia, Atelier 340 Muzeum, Toutes les couleurs sont autorisées ? condition que cela nemp?che pas le commerce [Wszystkie kolory są dozwolone, pod warunkiem, że nie przeszkadzają w handlu] Malmedy, Belgia, Espace MonArt, Kunst grenzenlos - Hommage an Robert Schuman 2006 Eupen, Belgia, IKOB, 5 x in progress 2005 Bruksela, Belgia, Tour et Taxis, Talents [Talenty] Stavelot, Belgia, Centrum kulturalne w piwnicach opactwa Stavelot, Y a pas dlézarts Stavelot, Belgia, Opactwo Stavelot, Affinités - 25 ans darchitecture, arts et lettres en Région Wallonne [Podobieństwa - 25 lat architektury, sztuki i literatury w regionie walońskim] Rękawice, 2004 rękawice, drewno, pleksiglas, 65,5 × 107 × 5 cm, kolekcja prywatna, Belgia Patronat medialny wystawy Mecenat wystawy Sponsorzy Sponsor Galerii
ebook
Wydawnictwo Galeria Sztuki Współczesnej BWA |
Data wydania 2017 |
Zabezpieczenie Znak wodny |
Produkt cyfrowy |
Szczegóły | |
Dział: | Ebooki pdf, epub, mobi, mp3 |
Kategoria: | sztuka |
Wydawnictwo: | Galeria Sztuki Współczesnej BWA |
Rok publikacji: | 2017 |
Język: | polski |
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): | *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny) |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.