Opis produktu:
Dynamiczne zmiany zachodzące na globalnym rynku powodują zmianę oczekiwań klientów nowej generacji, globalizacja rynków zbytu, jak również integracja Polski z Unią Europejską. Zmiany te poprzedzone są szybkimi postępami technicznymi, technologicznymi świadczą o potrzebie opracowania i modyfikacji kierunków działań oraz strategii rozwoju przedsiębiorstw sektora MŚP. Jednym z podstawowych warunków funkcjonowania oraz przetrwania przedsiębiorstw MŚP na globalnym rynku jest umiejętność zarzadzania, kreowania oraz wdrażania innowacji, co jest efektem umiejętnego wykorzystania posiadanych informacji jakie dane przedsiębiorstwo posiada zdobytych w ramach działalności badawczo-rozwojowej. Szeroko rozumiana konkurencyjność sektora MŚP jest w stanie rozwijać się dzięki sile napędowej jaką jest innowacja.
Płeć, wiek, niepełnosprawność, rasa, pochodzenie etniczne, wyznanie, przekonania polityczne, wykształcenie, kompetencje zawodowe - to tylko wybrane cechy, które różnicują społeczeństwo. Różnorodność jest cechą współczesności, każdej społeczności, grupy, każdej organizacji. Dostrzeżenie tego faktu i akceptacja sprzyja nie tylko lepszemu funkcjonowaniu jednostki i społeczeństwa, służy także szerzeniu samej idei różnorodności jako zjawiska korzystnego dla wszystkich obywateli. W dobie wysokiej konkurencji i globalizowanego rynku pracodawcy coraz częściej rozumieją, że różnice między ludźmi mają istotny wpływ na to, jak oni się zachowują, jakie przyjmują postawy, w jaki sposób działają i jak są postrzegani, zarówno na gruncie prywatnym, jak również w miejscu pracy.
Zrozumienie i branie pod uwagę występujących różnic pomaga organizacji wykorzystać wszystkie kompetencje, potencjał i zdolności tkwiące w zespole pracowników, a w rezultacie pozwala uzyskać lepsze efekty w zakresie jakości i wyników pracy, będących pochodną większego zaangażowania na rzecz realizacji celów organizacji. Prowadzenie mądrej polityki różnorodności przynosi nie tylko określone korzyści dla organizacji, ale pozwala
także na przyciągniecie utalentowanych pracowników, tworzących kapitał intelektualny firmy.
Przedsiębiorstwo jako organizacja gospodarcza, definiuje megatrendy jako stałe tendencje ekonomiczne, społeczne, polityczne i kulturowe, zjawiska powstałe w procesie cywilizacyjnego rozwoju społeczeństwa, o różnorakich uwarunkowaniach oddziałujących na ludzkość poza narodowymi granicami i kontynentami, ogarniające cały ziemski glob oraz warunkujące główne kierunki i cele perspektywicznego rozwoju ludzkości. Zatem wpływ na człowieka jest przeogromny, co kształtuje również funkcjonowanie w przedsiębiorstwie. Opracowanie będzie zawierało charakterystykę wpływu megatrendów na klimat bezpieczeństwa informacji w przedsiębiorstwie, głównie w ujęciu krytycznym świadczącym o wzrastającym braku prawidłowej oceny zagrożeń i zauważające jednocześnie, szczególnie podatność człowieka na wzmacnianie sprzecznych tendencji między innymi w wyniku wpływu megatrendów. Dodatkowo wskazując na kryzys kultury przedsiębiorstwa. Omówiono tutaj również problematykę klimatu bezpieczeństwa w przedsiębiorstwie, czynników mających wpływ i będących wynikiem świadomości zagrożeń w całym przedsiębiorstwie, zarówno pracowników jak i kierownictwa. Przedstawione rozważania i wnioski powstały na podstawie studiów literatury, ale także a może w większym stopniu na obserwacjach własnych podczas wieloletniej pracy w pionie zajmującym się bezpieczeństwem informacji.