- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
Promocje
Wydawnictwa
Wyróżnione
Prowadzisz własną firmę? Może chciałbyś zwiększyć sprzedaż, poprawić swój wizerunek, zwiększyć rozpoznawalność swojej marki wśród konsumentów? Jeśli tak najważniejsze informacje znajdziesz w poradnikach opracowanych przez specjalistów. Sprawdź kategorię: książka – marketing na Gandalf.com.pl. ⭐
Na początku XX wieku firmy wychodziły z założenia, że konsumenci będą kupować tylko takie produkty, które będą szeroko dostępne i w granicach wielkości ich portfela. Od tamtego czasu marketing przeszedł długą drogę. Dzisiaj, wiele osób kojarzy go głównie z wyskakującymi reklamami w sieci oraz blokami przerywającymi ich ulubione programy w telewizji. Książka o marketingu potwierdza jednak, że reklama i promocja to tylko jedna strona marketingowego medalu.
W dzisiejszych korporacjach istnieje przekonanie, że lojalność i zadowolenie klienta nie są jedynie wynikiem pracy działów produkcji i reklamy. Książki dowodzą, że to cała firma pracuje na satysfakcję konsumenta. Czy będziemy zadowoleni, gdy zamówiony produkt będzie dobrej jakości, ale przyjdzie do nas z opóźnieniem? Wszystkie działy firmy – od księgowości, przez zarząd, po magazyn – nadają wartość produktowi, a rolą marketingu jest komunikowanie i przekazywanie efektu klientom.
Marketing jest dziedziną interdyscyplinarną, na którą składają się między innymi socjologia, psychologia, etnografia oraz ekonomia. Ma do dyspozycji nie tylko narzędzia i techniki związane z promocją, ale też z produktem, ceną oraz dystrybucją. Badania marketingowe są kolejną, ważną jego częścią, która ułatwia poznanie potrzeb konsumentów. ✅ Niektóre z książek o marketingu są w całości poświęcone temu tematowi. Z nich będziesz mógł dowiedzieć się, co to jest próba badawcza i jak ją wyliczyć, jak przygotować dobry kwestionariusz badawczy, a także jakich popularnych błędów podczas przeprowadzania badań należy się wystrzegać.
Czy podniesienie ceny zawsze spowoduje spadek ilości sprzedaży? Jak nazywa się strategia cenowa, którą Elon Musk używa w swoich produktach pod marką Tesla? Dlaczego upadł Blockbuster? Co to jest strategia STP i dlaczego jest tak istotna w marketingu? Książki z pewnością odpowiedzą na wiele pytań różnego typu.
Wiele firm uważa, że skoro produkt jest dobry, to sam się sprzeda. Nie jest to jednak prawda. W erze ogromnego wyboru, w której wiele podobnych do siebie produktów walczy o tego samego klienta, konsumenci paradoksalnie unikają go i wolą stare, znajome propozycje. Książki o reklamie mogą pomóc nam w przezwyciężeniu tego paradoksu, a także w przyciągnięciu nowych klientów.
Pozycjonowanie jest jednym z najważniejszych metod reklamy. Książki opisują ją jako utworzenie emocjonalnego obrazu marki w umysłach naszych konsumentów, z którym będą mogli się identyfikować. Aby tego dokonać, musimy odpowiedzieć sobie na dwa pytania – jak chcemy, a także jak nie chcemy być postrzegani. Sprawi to, że konsumenci staną się do nas bardziej przywiązani i lojalni. Książki o marketingu dają wiele wskazówek odnoszących się do pozycjonowania oraz propozycji wartości.
Promocja w marketingu to nie tylko wyskakujące okienka w przeglądarce bądź też reklamy pomiędzy programami w telewizji. Jednym z wielu takich technik jest content marketing. Książki opisują go jako dodawanie wartości do produktu poprzez produkcję wszelako rozumianej zawartości na temat marki, z którą klient może wchodzić w interakcję. Mogą być to np. wpisy na bloga, ale także wartości tworzone przez samych konsumentów.
Inną techniką szeroko opisywaną w książkach o marketingu jest automatyzacja marketingowa. Jest to system, który zbiera informacje na temat zakupowych nawyków klientów. Pozyskane w ten sposób informacje są używane po to, aby przygotowywać spersonalizowane oferty, celowane w każdego z konsumentów osobno. Dzięki temu szansa na zakup produktu znacznie się zwiększy.
Marketing jest to przedmiot wysoce interdyscyplinarny i skomplikowany. Wielość technik oraz obszarów z nim powiązanych powoduje, że łatwo jest się w nim zagubić. Na stronie Gandalf.com.pl dostępne są warte uwagi książki o marketingu i sprzedaży, a wśród nich między innymi: Marketing Automation, Potęga opowieści, Jak stworzyć plan marketingowy.
Wpisz swój adres e-mail: