- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
Promocje
Wydawnictwa
Wyróżnione
Chcesz być dobrym liderem w zespole? Może próbujesz nauczyć się zarządzać swoim czasem? Chciałbyś poznać tricki na temat tego, jak skutecznie motywować siebie i innych? Sprawdź dział: zarządzanie – literatura na Gandalf.com.pl i znajdź odpowiedzi na swoje wątpliwości.
Zarządzanie to jeden z najważniejszych filarów, na których oparty jest sukces firmy. Książki o zarządzaniu dowodzą, że to właśnie od jego stylu i jakości w głównej mierze zależy zadowolenie i rotacja pracowników, a w konsekwencji efektywność i wyniki finansowe organizacji. Na rynku funkcjonuje mnogość firm ze zróżnicowanymi strategiami zarządzania. Literatura wskazuje na takie jak 5S oraz Agile. Chcesz dowiedzieć się, co to oznacza? Jak założyć i prowadzić własną firmę? Jak ułatwić sobie życie za pomocą typologii osobowości? A może chciałbyś nauczyć się zarządzać zdalną grupą projektową?
Książki o zarządzaniu często definiują postaci menadżera i przedsiębiorcy. Menadżer to osoba, która ma za zadanie zarządzanie przedsiębiorstwem w sposób efektywny. W firmie bardzo często pojawia się takie stanowisko, by znaleźć osobę, która będzie działała zachowawczo i nastawiała się na bezpieczeństwo. Przedsiębiorca z kolei podejmuje ryzyko i ma innowacyjny styl zarządzania. Podręczniki tłumaczą także, kim jest szef, a kim lider. Podczas gdy szef nadzoruje pracowników i rozlicza ich z wykonywanej pracy, lider motywuje innych do działania i wpływa na ich opinię.
Hierarchia istniejących firm na rynku zorganizowana jest na różne sposoby – od struktur turkusowych po sztabowo-liniowe. Wiele jest także metod organizacji pracy. Książki o zarządzaniu za ciekawy przykład podają Kanban. Jest to opracowana w latach 50. XX wieku w Japonii metoda stosowana w zarządzaniu produkcją. Polega ona na wyeliminowaniu magazynów przed- i poprodukcyjnych, dzięki czemu firma produkuje wyłącznie taki towar i w takiej ilości, na jaki obecnie jest zapotrzebowanie.
Lean Management również jest wartym uwagi systemem zarządzania. Literatura opisuje go jako złożony z dwóch elementów: Just in time, czyli dostawy dokładnie na czas, oraz Jidoki, czyli zaprojektowanie systemów produkcyjnych w taki sposób, aby łatwo było dostrzec i naprawić wszelkie odejścia od przyjętych standardów. Na rynku znajdziemy wiele książek o zarządzaniu, które opisują system w szczegółach.
Agile to efektywny system zarządzania. Poradniki wskazują, że najczęściej stosowany jest w sektorze software developement. Polega na stworzeniu oddzielnych, autonomicznych zespołów, które będą w stanie planować i osiągać własne cele. Każdy z zespołów jest wielofunkcyjny i nie ma w nim hierarchii. Duża waga przywiązywana jest do komunikacji między członkami w zespole, przez co minimalizuje się potrzebę pisania dokumentacji.
A może jednak chciałbyś nauczyć się, jak lepiej zarządzać swoim czasem? Technika Pomodoro będzie dla ciebie idealna. Polega na wykonywaniu pracy w 30-minutowych seriach, poprzedzielanych przez 5-minutowe przerwy. Książki o zarządzaniu własnym czasem pomogą ci osiągnąć produktywność w świecie pełnym maili, telefonów i innych rozpraszaczy.
Sposób i jakość zarządzania często decyduje o sukcesie oraz o porażce firmy, dlatego ważne jest, abyśmy przyswajali wiarygodne i użyteczne informacje zarządzania. Literatura jest oczywiście różnorodna, warto jednak zwrócić uwagę na takie tytuły, jak: Inwestuj we własny dług, Zarządzanie projektami dla początkujących, Coaching.
Wpisz swój adres e-mail: