SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Believer - Smerz CD

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

muzyka

Wytwórnia XL Recordings
Data wydania 2021
Nośnik CD
Liczba płyt 1

Opis produktu:

Debiut Smerz zatytułowany `Believer`, rozpoczyna się kaskadowymi dzwonkami, które brzmią prawie tak, jakby zostały wyrwane prosto z bajki. Powolny i miarowy riff gitary basowej rozbrzmiewa, przypominając brzmienie instrumentu akustycznego, podobnie jak program komputerowy próbujący naśladować organiczny rezonans gitary. Nawet w ciągu pierwszych kilku sekund Believer, Henriette Motzfeldt i Catharina Stoltenberg przenoszą innowacyjnego ducha ich adoptowanego domu czyli Kopenhagi, aby oprzeć się na ich przeszłości, która jest naznaczona występami w chórach i grupach tanecznych w ich rodzinnym Oslo, zimowymi wakacjami spędzanymi w małych domkach położonych w rozległych, nietkniętych krajobrazach norweskiej wsi i z wrodzoną wiarą w zbiorową odpowiedzialność. `Believe`r łączy w sobie brzmieniowe akcenty z młodości, takie jak musicale i muzyka klasyczna z wirującymi, zanurzonymi w transie liniami syntezatora i hip-hopem oraz wokalami R&B. Tekstowo przenosi osobiste rozmowy na znacznie szersze pole. Motzfeldt i Stoltenberg poruszyły sprawę swojej przyjaźni - kontrast między własnym obrazem siebie a tym, jak postrzegają cię inni. Mówią o trudności w komunikowaniu się z kimś, z kim kiedyś twój kontakt był intymny, i niekończąca się walka między wiarą we własny głos i zwątpienie w siebie - z ulgą w poczuciu zbiorowej odpowiedzialności.

Świat audiowizualny `Believer` jest pod wieloma względami głęboko osobistym portretem Norwegii, ale jego implikacje sięgają głębiej - rzadko można zbudować świat marzeń, taki jak ten, który mają Motzfeldt i Stoltenberg bez ciężaru praktycznych problemów, które przełamują ambicja, wola i poczucie własnej wartości. Motzfeldt i Stoltenberg stworzyły przestrzeń, w której te marzenia, zarówno duże, jak i małe, rosły pośród systemowych społecznych chwastów, które plączą poczucie własnej wartości i pewności siebie. Smerz stworzył `Believer` z pomocą Benjamina Barrona i Brora Augusta, którzy stworzyli serię połączonych wizualizacji, które będą towarzyszyły albumowi. Odwzorują bogate norweskie tradycje ludowe, koncentrując się na polirytmii, budując krajobrazy norweskiej wsi w malarskim stylu reżysera Petera Greenawaya, czerpiąc z minimalistycznej inscenizacji Dogville Larsa von Triera, gdzie wyobraźnia wypełnia cały zestaw wizualnych skojarzeń wokół samego zarysu. `Każda scena jest w pewnym sensie obrazem, ale jest żywa i miejmy nadzieję, że jest to spojrzenie na świat i szerszą narrację` - mówi Stoltenberg. To świat, który przecina granicę między rzeczywistością a marzeniami, przesiąknięty nostalgią i romantyzmem związanym z kulturową i artystyczną historią Norwegii. Świat, który Smerz buduje na `Believer` niekoniecznie jest prostą interpretacją ich wspólnego dziedzictwa kulturowego lub przeszłości. Wykorzystując intymne rozmowy ich przyjaciół jako materiał podstawowy, Motzfeldt i Stoltenberg zręcznie tańczą wokół oczekiwań kulturowych, czy to norweskich czy szerszych.

Jest to usposobienie, które prawie odzwierciedla sposób, w jaki wyprodukowały album - aktywnie pracowały nad włączeniem swobodniejszego poczucia synchronizacji muzyki klasycznej w ich proces komputerowy, próbując stworzyć coś w standardowych siatkach oprogramowania muzycznego, które wydawało się mniej sztywne i bardziej żywe. `W Norwegii, podobnie jak w wielu innych miejscach, istnieje feministyczny ideał silnej, niezależnej kobiety, która potrafi stanąć w obronie siebie i dokonywać własnych wyborów. Nigdy nie powinniśmy wymagać od każdego z nas, abyśmy byli pewni siebie, silni i wolni; musimy pracować nad strukturami, czy to wewnątrz naszej grupy przyjaciół, czy w systemie politycznym, gdzie łatwiej jest być sobą i swobodnie myśleć o własnych marzeniach, ciele, życiu miłosnym, przyszłości i tak dalej. To rozróżnienie między odpowiedzialnością strukturalną i indywidualną jest kluczowe, gdy mówimy o feminizmie i klasycznej idei niezależnej kobiety anno domini 2020` - mówi Stoltenberg.

Choć ich nowe dzieło wydaje się być wewnętrznym dialogiem intymnej przyjaźni, rozgrywającym się na tle panoramicznego widoku norweskiej wsi, dźwięki wcześniejszych EP Motzfeldt i Stoltenberg, `Okey` i `Have fun` - luźne basy, taneczne rytmy i pocięte fragmenty nagrań terenowych - są bardziej zakorzenione w kopenhaskiej scenie techno, na którą po raz pierwszy wpadły, kiedy przeprowadziły się do duńskiego miasta w 2011 roku. Od tego czasu Motzfeldt studiuje kompozycję muzyczną w Rhythmic Music Conservatory w Kopenhadze, a Stoltenberg zapisała się na matematyczne studia magisterskie - akademickie zajęcia każdej z nich, przynoszą coś innego do ich procesów twórczych. Akademickie kompozycje Motzfeldt łączą prototypy różnych gatunków, tworząc coś nowego, proces, który płynnie uzupełnia sposób, w jaki duet współpracuje jako Smerz.

Dla Stoltenberg wymyślanie dowodów matematycznych ułatwiło jej poszukiwanie nieznanego, co może zastosować w prawie każdym aspekcie swojego życia. Pomimo ich intelektualnych poszukiwań, współpraca Motzfeldt i Stoltenberg pomija procesy analityczne na rzecz spontaniczności, przypadkowości i intuicji. Believer jest w równym stopniu odzwierciedleniem instynktownego partnerstwa artystycznego Stoltenberg i Motzfeldt, jak i ich rozwijającej się orbity na kopenhaskiej scenie muzycznej. To mały wszechświat, który obejmuje szerokie spektrum gatunków i metodologii, w którym pointylistyczna twórczość kompozytorki Astrid Sonne istnieje w bliskim zasięgu R&B Eriki de Casier. Smerz w ciągu ostatnich kilku lat w pełni wykorzystał podobnie ekspansywną paletę w swoim programie NTS. To środowisko, w którym duet mógł odkrywać swoje patchworkowe muzyczne wpływy: jeden odcinek został poświęcony w całości Schöne Mullerin D. 795 Franza Schuberta, przełomowemu cyklowi pieśni na podstawie wierszy Wilhelma Müllera, a kolejny zgromadziła James Ferraro, RP Boo i Nídia przed zakończeniem `Turkle Dove`, duchowym utworze w wykonaniu Bessie Jones i Georgia Sea Island Singers z archiwum amerykańskiej tradycyjnej muzyki ludowej Alana Lomaxa.

`Z przyjemnością pracowałyśmy nad kompozycją w tym szerszym znaczeniu, łącząc bardzo różną muzykę i próbując znaleźć fajne miejsce spotkania między różnymi stylami` - mówi Motzfeldt. To doprowadziło do większego poczucia wolności muzycznej. Z `Believer`, nad którym Motzfeldt i Stoltenberg zaczęły pracować trzy lata temu, formalizują bezgraniczny świat dźwięków, który zaczął się wyłaniać w każdym programie NTS: te nowe piosenki płynnie łączą techniki i dźwięki zaczerpnięte z muzyki kameralnej i klasycznej, hip hopu, R&B, i tranceu, ale produkt końcowy jest zupełnie niesamowity. `Pracując na swoim komputerze jako głównym instrumencie, Motzfeldt i Stoltenberg szukają czegoś nowego w znanych tropach, bawiąc się napięciem między zdolnością komputera do renderowania spektrum dźwięków od organicznych po całkowicie nienaturalne. Istnieje taka hierarchia między różnymi stylami i tym, czego oczekuje się od różnych gatunków, ale chcieliśmy utrzymać je wszystkie razem w tej płaskiej hierarchii, aby pokazać ich różne potencjały i umiejętności` - mówi Motzfeldt. Przeszczepiły podejście klasycznego muzyka do klawiatury MIDI, opierając się na plastikowych efektach, które komputer nakłada na próbki instrumentów smyczkowych i harfy. `Nie skończysz w tym samym miejscu, co symfonia, w której wszystko brzmi żywo, ale znajdziesz się w tym nowym miejscu gdzieś pomiędzy` - mówi Stoltenberg.

W `The Favourite ` wokal Motzfeldt osiąga zakres śpiewaczki operowej (świadectwo lat jej śpiewania w chórze, gdy była młodsza), podczas gdy Stoltenberg programuje w komputerze wielkie i dostojne smyczki. W `Rain` poprosiły dwoje skrzypków i wiolonczelistę, aby zaimprowizowali do sampli smyczkowych, które już miały w utworze. `Jest to technika, która powraca na całym albumie. W połowie `Glassbord` uderzające bębny ustępują miejsca klasycznemu przerywnikowi, w którym dźwięk skrzypiec dramatycznie wznosi się w górę, podczas gdy kontrabas jęczy cicho poniżej. Otworzyłyśmy się zarówno na wpływy, jak i proces` - mówi Stoltenberg o poszerzonej palecie inspiracji i dźwięków Smerz. Końcowym pragnieniem było, aby muzyka była bardziej otwarta - kontynuuje. Wielkim marzeniem o tym, co powinna potrafić muzyka, jest zapewnienie ludziom poczucia odłączenia od miejsca, w którym się znajdują w czasie i przestrzeni. A może coś poczują? Oczywiście nie będzie się to zdarzało przez cały czas, ale może ktoś tego doświadczy?
S
Szczegóły
Dział: Muzyka
Kategoria: muzyka alternatywna
Wytwórnia: XL Recordings
Rok publikacji: 2021
Nośnik: CD
Liczba płyt: 1
Utwory: 1. Gitarriff
2. Max
3. Believer
4. Versace Strings
5. Rain
6. 4 Temaer
7. Hester
8. Flashing
9. Thefavourite
10. Rap Interlude
11. Sonette
12. Glassbord
13. Grand Piano
14. Missy
15. I Don't Talk About That Much
16. Hva Hvis
Wprowadzono: 26.03.2021

Muzyczne bestsellery z tych samych kategorii

Pokaz slajdów (vinyl) Muzyka 114,27 zł
Dodaj do koszyka
Pokaz slajdów CD Muzyka 41,73 zł
Dodaj do koszyka
Męskie Granie 2023 CD Muzyka 54,69 zł
Dodaj do koszyka
Męskie Granie 2022 CD Muzyka 54,54 zł
Dodaj do koszyka
Męskie Granie 2021 (vinyl) Muzyka 142,16 zł
Dodaj do koszyka
Dummy (vinyl) Muzyka 89,54 zł
Dodaj do koszyka

RECENZJE - Muzyka (CD) - Believer

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

0/5 ( brak ocen )
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję: