Opis produktu:
`Below The Waste` to trzeci album grupy Goat Girl (Lottie Pendlebury, Rosy Jones, Holly Mullineaux), który zostanie wydany przez Rough Trade Records 7 czerwca 2024 roku. Został współprodukowany przez zespół i Johna Spuda Murphy`ego (Lankum i black midi), który zagłębiając się w skrajności charakterystycznego brzmienia zespołu, dzięki swojej wiedzy, entuzjazmowi i zaangażowaniu pomógł urzeczywistnić wysokie ambicje Goat Girl. Łącząc bez wysiłku odmienne elementy ekspansywnego noise-rocka, delikatnych folkowych eksperymentów i łagodnego synth-popu, ich unikalne połączenie stylów i niekonwencjonalnych metod nagrywania jest świadectwem ich nowego, wspólnego stylu produkcji.
Składane jak kolaż przez dłuższy czas, partie instrumentalne nagrywano głównie podczas dziesięciodniowej sesji w Hellfire Studios w Irlandi,i a także w Studio 13 Damona Albarna. Dodatkowe partie smyczkowe (Reuben Kyriakides i Nic Pendlebury), instrumenty dęte (Alex McKenzie) oraz wokale (w tym chór złożony z rodziny i przyjaciół) dodano do tego projektu w różnych miejscach, od stodoły w Essex po własne studio Goat Girl w południowym Londynie. Ten luksus czasu dał zespołowi swobodę produkcji, pisania i aranżowania na bieżąco, co pozwoliło w pełni wykorzystać potencjał utworów. Powstała tekstura jest dynamiczna, intymna i filmowa.
Od zróżnicowanych stylów wokalnych, łagodnych i powściągliwych po mrożące krew w żyłach i surowe, po gustowne i wysmakowane linie melodyczne, użycie sampli, odgłosów zwierząt i różnych przedmiotów używanych w niekonwencjonalny sposób - innowacyjne wykorzystanie otoczenia przez Goat Girl skutkuje dźwiękowym światem, który należy tylko do nich. Cięższa niż kiedykolwiek wcześniej awangardowa instrumentalna kompozycja `jump sludge`, nieprawdopodobna piosenka miłosna `sleep talk`, hałaśliwy numer `tcnc`, błogo brzmiący `pretty faces`, ambientowe nagranie terenowe `tonight` i wzniosła elektronika `motorway` i `play it down` - pokazują ciągłą eksplorację ciemności i światła. Grając z tak ostrymi kontrastami, Goat Girl umieszcza miniatury lo-fi `reprise`, `prelude` i `s.m.o.g` na albumie z rozmysłem, aby zaoferować chwile refleksji, które są przeciwieństwem wielkości gęstych orkiestrowych aranżacji `Below the Waste`.
Tematycznie absurd naszego coraz bardziej dystopijnego otoczenia jest obnażany poprzez realizm magiczny tekstów Lottie, często umieszczając obok siebie to, co surrealistyczne i to, co boleśnie znajome. Album wyraża pragnienie wyobrażenia sobie przyszłości, która odrzuca opresyjne struktury, skłaniając nas do zastanowienia się, jak taki świat mógłby wyglądać.
Otwierający się w wielu utworach, współczucie i wrażliwość Goat Girl wielokrotnie jawi jako swoją siłę. Przebiegające jak rozmowa między trzema członkiniami zespołu, `Words Fell Out`, `Take It Away` i `TCNC` odnoszą się do walki Rosy Bones z uzależnieniem i jej drogi do wyzdrowienia - czasu, który głęboko wpłynął na cały zespół, ale dzięki wzajemnej bezwarunkowej miłości, wsparciu i poczuciu wspólnoty, przetrwał go. W kontekście całego albumu możemy celebrować piękno kolektywizmu, współpracy i przede wszystkim przyjaźni.
Przechodząc od ich pełnego gniewu debiutanckiego albumu zatytułowanego `Goat Girl` (2018), do eskapistycznego świata drugiego albumu `On All Fours` (2021), trio z południowego Londynu wraz z albumem `Below the Waste` stało się najbardziej autentyczną i pewną wersją siebie tworząc swoje najbardziej dopracowane dzieło.