Opis produktu:
Craft Recordings uhonorowało twórczość Billa Evansa wydając wspaniały zestaw składający się z pięciu płyt CD, dostępny również cyfrowo, zatytułowany
Everybody Still Digs Bill Evans: A Career Retrospective (1956-1980). Stanowi on unikatową kolekcję obejmującą całą karierę artysty. Box zawiera ponad 60 utworów Evansa jako lidera i współlidera, jak również wcześniej niepublikowany występ na żywo z 1975 roku, zarejestrowany w Oil Can Harry`s w Vancouver, B.C. To niedawno odkryte nagranie koncertowe zostanie również wydane jako samodzielny album zatytułowany On a Friday Evening, który będzie dostępny na dwóch płytach 2LP, CD oraz w formacie cyfrowym, w tym hi-res 192/24 i 96/24.
Everybody Still Digs Bill Evans: A Career Retrospective (1956-1980) obejmuje utwory z albumów: Riverside, Milestone, Fantasy, Verve, Warner Bros. i Elektra/Musician, z gościnnym udziałem takich znakomitości jak, Tony Bennett, Cannonball Adderley, Kenny Burrell, Stan Getz, Zoot Sims, Eddie Gomez, Shelly Manne czy Lee Konitz. Wyprodukowana przez Nicka Phillipsa, pięciopłytowa kolekcja została wydana wraz z w owiniętej tkaniną, twardej okładce, zawierającej 48 stron zdjęć i opisów, a także nowe komentarze do nich, od pisarza, prezentera radiowego i laureata nagrody GRAMMY dziennikarza muzycznego, Neila Tessera, który przedstawia życie i karierę Evansa poprzez niedawne i archiwalne wywiady, a także dogłębną analizę utworów z kolekcji. Zestaw pięciu płyt dostępny również na platformach cyfrowych i streamingowich,
Everybody Still Digs Bill Evans zawiera nowo zremasterowany brzmienie autorstwa zdobywcy nagrody GRAMMY, Paula Blakemore`a.
Większość utworów z pięciopłytowej kolekcji pochodzi z nagrań tria Evansa, z którym wydał ponad 40 albumów. Na pierwszej i drugiej płycie znajdują się przekrój najciekawszych momentów tych wydawnictw, przy czym pierwsza płyta skupia się na sesjach nagraniowych Riverside. Nagrania te obejmują najwcześniejszy okres twórczości Evansa, kiedy artysta współpracował z Philly Joe Jonesem, Teddym Kotickiem, Paulem Chambersem i Samem Jonesem, z solidnym wsparciem muzycznym perkusisty Paula Motiona i basisty Scotta LaFaro, który zmarł tragicznie w 1961 roku, aż po nagrania tria z Chuckiem Israelsem i Larrym Bunkerem. Druga płyta to nagrania tria Evansa od połowy lat 60., kiedy współpracował z takimi muzykami jak Eddie Gomez, Marty Morell, Eliot Zigmund, Gary Peacock, Jack DeJohnette, Joe LaBarbera czy Marc Johnson.
Solowe nagrania Evansa były również istotnym aspektem jego kariery, przynosząc mu dwie z siedmiu nagród GRAMMY (za Conversations with Myself z 1963 roku i Alone z 1968 roku). Trzecia płyta z kolekcji skupia się na solowej twórczości pianisty. Niektóre nagrania są naprawdę `solo`, podczas gdy inne wzbogacone są dodatkowymi śladami również nagrywanymi przez Evansa. Znajdują się tutaj niektóre z przełomowych utworów artysty, takie jak `Peace Piece` i `NYC`s No Lark, `, a także jego kompozycja napisana dla syna `Letter to Evan` i skomponowany przez Milesa Davisa `Nardis`, w którym to Evans zagrał niezwykłe fortepianowe solo, tworząc całkowicie unikatową, swoją wersję utworu.
Czwarta płyta to nagrania Evansa z innymi muzykami, ale bez udziału tria . Najważniejsze z tych nagrań to duet z legendarnym wokalistą Tonym Bennettem i gitarzystą Jimem Hallem, a także nagrania z pianistką i pisarką Marian McPartland, pochodzące z jej programu, który prowadziła w amerykańskim radio NPR. Ponadto na płycie znajdują się nagrania Evansa w kwartetach i kwintetach, gdzie artysta zagrał z tak cenionymi muzykami, jak Cannonball Adderley, Stan Getz, Freddie Hubbard, Toots Thielemans, Zoot Sims i Lee Konitz.
Na ostatnim krążku
Everybody Still Digs Bill Evans fani będą mogli docenić niedawno odkryte nagrania live Bill Evans Trio, z udziałem Eddiego Gomeza na basie i Eliota Zigmunda na perkusji. Dostępny w całości, wcześniej niepublikowany koncert odbył się 20 czerwca 1975 roku w Oil Can Harry`s - kameralnym klubie, który działał do 1977 roku w Vancouver, BC. Koncert został zarejestrowany dla kanadyjskiego prezentera radiowego Gary`ego Barclay`a, będącym spikerem wieczoru. Następnie Gary wyemitował go w swoim popularnym programie jazzowym `Saturday All Nite Jazz Show` w radio CHQM. Taśmy te leżały zapomniane przez ponad pół wieku - aż do teraz. Dzięki oczyszczeniu dźwięku przez Plangent Processes i skrupulatnemu masteringowi Blakemore, intymne nagranie brzmi dziś tak samo świeżo, jak ponad 45 lat temu.
Koncert ukaże się również jako samodzielny album On a Friday Evening i będzie dostępny na dwóch 180-gramowych płytach winylowych, CD oraz na platformach cyfrowych i streamingowych.
Jeden z najbardziej wpływowych artystów w historii jazzu, Bill Evans (1929-1980) znany był tworzenia niezwykłego współbrzmienia w triach i lirycznych kompozycji. W niecałe trzy dekady artysta wydał ponad 50 albumów jako lider, zdobywając siedem nagród GRAMMY, 31 nominacji do nagrody GRAMMY i dwukrotnie wejście do Galerii Sław GRAMMY. W 1994 roku został pośmiertnie uhonorowany nagrodą GRAMMY Lifetime Achievement Award, nagrodą za całokształt twórczości. Stał się ikoną dla wielu począwszy od Herbiego Hancocka i Chicka Corei po Eliane Elias i Roberta Glaspera, a jego twórczość nadal inspiruje nowe pokolenia muzyków.
Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024