Opis produktu:
Trzeci album Joe Goddarda (Hot Chip) zatytułowany `Harmonics` to płyta zakorzeniona w instynkcie i empatii, zawierająca 14 utworów tanecznej muzyki z pogranicza gatunków - od UK garage, house, hip-hopu, popu, po disco. Goddard na swoim nowym wydawnictwie otwiera przestrzeń dla licznych współpracowników: Eno Williams z Ibibio Sound Machine w afro-house`owym utworze `Progress`, brytyjski raper Oranje w kosmicznym boom-bapowym kawałku `When Loves Out of Fashion` , były frontman Wild Beasts, Hayden Thorpe, użycza swojego unikalnie ekspresyjnego głosu w house`owym utworze `Summon`, a koledzy Joe z zespołu Hot Chip, Alexis Taylor i Al Doyle, pojawiają się w balladzie `Heal Your Mind`. Inni goście na albumie to Tom McFarland z londyńskiej grupy dance-pop Jungle, pochodzący z Bronksu wokalista Fiorious (`New World (Flow)`), gwinejski wokalista Falle Nioke, nowojorska piosenkarka Barrie (`Moments Die`) oraz brytyjski muzyk jazzowy Alabaster DePlume.
Ta otwartość na współpracę i akceptacja indywidualnych ludzkich niuansów są tym z czego album `Harmonics` zaczerpnął swój tytuł. Historia muzyki tanecznej jest pełna słów takich jak `ekstatyczny`, `euforyczny` i `podnoszący na duchu` - ale tutaj te słowa nie opisują banałów lecz duchową i ludzką stronę, którą Joe bada w swojej muzyce. `Część powodu, dla którego chciałem nazwać ten album `Harmonics`, polegała na tym, że starałem się stworzyć coś bardzo inkluzywnego i empatycznego, coś harmonijnego,` mówi Joe. `Jest wiele agresywnych podziałów na świecie, a ja chciałem, aby to było pełne miłości, romantyczne - i zabawne.` To jest uduchowiony wątek, który przewija się przez całą ulubioną muzykę Joe Goddarda - od soul i funk, po house i garage, które narodziły się w czarnej Ameryce i zostały przyjęte przez Wielką Brytanię. `Harmonics` to nie tylko tytuł, ale spełniona obietnica - niepohamowane święto współczucia, współpracy i twórczości.
Przez ostatnie kilka lat ten producent, autor tekstów i wszechstronny polimata brytyjskiej muzyki tanecznej i indie starał się w większym stopniu wierzyć swojej intuicji. `Chodzi o to, by próbować oddzielić swój świadomy umysł od procesu tworzenia muzyki - nie próbując narzucać znaczenia muzyce lub współpracownikom, pozwalając temu procesowi być bardzo empatycznym i po prostu tworząc muzykę wyłącznie w oparciu o naturalne reakcje emocjonalne` - wyjaśnia.
Nie powinno być zaskoczeniem, że ten sposób myślenia wyłonił się naturalnie podczas pandemii. W domu Joe zastanawiał się nad trzema dekadami tworzenia muzyki, ale dopiero po otwarciu Relax and Enjoy, swojego nowego studia we wschodnim Londynie z kolegą z zespołu Hot Chip, Alem Doylem, naprawdę zrozumiał, jak bardzo zmienił się jego pogląd. `Pracowaliśmy tam, produkując wiele innych zespołów,` mówi. `Patrząc na psychologię grupową ludzi, którzy wchodzą w tę przestrzeń, proces twórczy może zostać całkowicie wykolejony przez kogoś, kto chce narzucić swoją wolę i kontrolować proces. Sam byłem taką osobą w przeszłości. Czasami masz tę agresywną potrzebę, aby być osobą, która podejmuje decyzje. Pracowałem nad umiejętnością wyłączenia tego`.
Przez lata Joe zaczął akceptować swoją rolę `producenta` we wszystkich jej różnych definicjach. `Psychologia sesji nagraniowych jest fascynująca,` mówi. `Rola producenta jest całkowicie amorficzna. Istnieją techniczne aspekty, które musisz znać, jak inżynieria dźwięku i miksowanie, oraz umiejętność sugerowania, jakich instrumentów użyć. Ale jest też zupełnie inna strona, która polega na zarządzaniu energią różnych osób w pomieszczeniu. To było niesamowite w posiadaniu przestrzeni studyjnej. Są dni, kiedy energia grupy ludzi po prostu współgra, a wtedy powstaje niesamowita atmosfera kreatywności i otwartości, gdzie pomysły zaczynają płynąć. Możesz poczuć, jak energia gromadzi się w pomieszczeniu i staje się coraz bardziej skupiona na wspólnym celu. Można poczuć, jak muzyka ożywa`.
Zafascynowanie Joe muzyką taneczną zaczęło się, gdy był nastolatkiem dorastającym w Londynie w latach 90. DJ-ing i produkcja muzyki elektronicznej były naturalnym krokiem dla kogoś, kto uczęszczał do klubów kształtujących gusta, takich jak Thats How It Is, Metalheadz, Fabric i impreza Basement Jaxx w Brixton. Następstwem było tworzenie muzyki elektronicznej z Hot Chip, zespołem, który współzałożył z Alexisem Taylorem, swoim kolegą ze szkoły Elliott School w Putney.
Od tamtej pory Joe stał się filarem brytyjskiej sceny tanecznej i indie z imponującą ilością albumów swoich zespołów, wspólnych projektów, występów na żywo w klubach i na festiwalach, produkcji, napisanych piosenek, remiksów i solowych singli oraz setów DJ-skich. Wydał osiem albumów z Hot Chip, dwa z The 2 Bears (z Rafem Rundellem) i jeden z HARD FEELINGS (z Amy Douglas). Współpracował również z grupami Extra Credit (wspólny projekt z Justinem Straussem i Marcusem Marrem) oraz A Pulse Train (której członkami są między innymi Dan Snaith z Caribou, Jeremy Greenspan z Junior Boys, Floating Points i inni). Produkował utwory z Franz Ferdinand i Bernardem Sumnerem; współpracował z Jarvisem Cockerem i Peterem Gabrielem; remiksował Jessie Ware, Kraftwerk, New Order, Disclosure i The Chemical Brothers; wydał hit `Gabriel` z 2011 roku z Valentiną i był współautorem `Into Me You See` Katy Perry. W swojej karierze był nominowany do dwóch nagród Grammy i Mercury Prize.