SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

The Great Bailout - Moor Mother CD

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

muzyka

Wytwórnia Epitaph
Data wydania 2024
Nośnik CD
Liczba płyt 1
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Jak wykorzystać sugestywny prezent, jakim jest najnowszy album Moor Mother zatytułowany `The Great Bailout`? Tylko podążając tropem zawartej na nim poezji werbalnej i dźwiękowej, pozwalając Moor Mother i jej współpracownikom (m.in. Lonnie Holley, Mary Lattimore, Alya Al Sultani, Kyle Kidd, Vijay Ayer, Angel Bat Dawid, Sistazz of the Nitty Gritty, Aaron Dilloway) być przewodnikami w tej podróży.

Moor Mother, określana przez Pitchfork jako `the poet laureate of the apocalypse`, tworzy muzykę, w której słychać mnóstwo instrumentów, głosów i kakofonii, poruszając tematy afrofuturyzmu i zbiorowej pamięci, odnosząc się także do prekursorów jazzu, hip-hopu i poezji bitników.

`The Great Bailout`, który ukazał się 8 marca jest dziewiątym studyjnym albumem Moor Mother (Camae Ayewa) i trzecim wydanym przez ANTI- Records. To eksperymentalna muzyka, która porusza tematy kolonializmu i niewolnictwa w Wielkiej Brytanii. W szczególności album analizuje Ustawę o Likwidacji Niewolnictwa z 1833 roku, która zapewniła odszkodowanie finansowe byłym właścicielom niewolników, ale nie przewidywała takich reparacji dla nowo uwolnionych osób.

`Badania są główną częścią mojej pracy, a badanie historii - zwłaszcza historii Afryki, filozofii i czasu - jest moim głównym zainteresowaniem` - powiedziała Moor Mother o muzyce skupiającej się na skutkach brytyjskiego kolonializmu. `Europa i Afryka mają bardzo intymne i brutalne relacje na przestrzeni wieków. Interesuje mnie badanie tego związku kolonializmu i wyzwolenia, w tym przypadku w Wielkiej Brytanii`.

`Wysiedlenia i ich skutki nie są wystarczająco omawiane` - mówi Moor Mother. `Należy skupić się na zespole stresu pourazowego związanym z przesiedleniem, a ponieważ mamy okazję dowiedzieć się o tym, co dzieje się na świecie, mamy także okazję dowiedzieć się o sobie. Byliśmy świadkami wielu różnych aktów systematycznej przemocy`.

Tłem albumu są akty parlamentarne Wielkiej Brytanii: Ustawa o Likwidacji Niewolnictwa z 1833 roku, która ustanowiła czteroletni okres `kształcenia`, podczas którego zniewoleni na brytyjskich Karaibach i Afryce przechodzili od bycia `niewolnikami` do wolności, oraz wynikająca z niej pożyczka z 1835 roku, która pozwoliła brytyjskiemu rządowi pożyczyć 20 milionów funtów [17 miliardów funtów w dzisiejszych pieniądzach], którymi `rekompensowano` 46 000 właścicieli niewolników, którzy tracili swoją `własność` z powodu prawnej likwidacji niewolnictwa. Pożyczka, która była jedną z największych w historii. Pożyczka, która równała się 40% rocznych dochodów skarbu państwa. Pożyczka, którą spłacono dopiero w 2015 roku. Pożyczka, którą wszyscy płacący podatki w Wielkiej Brytanii pomogli spłacić - co oznacza, że wszyscy ci potomkowie kiedyś zniewolonych, włączając w to tzw. pokolenie Windrush, również pomogli w jej spłacie.

Nowy album jest wezwaniem: Chodź! Przyjdź popatrzeć! Przyjdź zobaczyć! Chodź posłuchać! Przyjdź zobaczyć Londyn, przyjdź zobaczyć Liverpool, po raz pierwszy, nawet jeśli po raz milionowy. Poznaj jego pochodzenie, poznaj jego nawiedzenie. Oczyść swoje oczy i serce z mgły, tak jakby słynna londyńska mgła mogła zostać rozwiana przez klarowne wezwanie Moor Mother. Bo tym właśnie jest `The Great Bailout`: wezwaniem do poznania poprzez muzykę, która nie boi się spojrzeć w oczy brutalnemu dziedzictwu.

Autorka tekstów, kompozytorka, wokalistka, poetka i nauczycielka Camae Ayewa spędziła lata organizując i występując w undergroundowej społeczności muzycznej Filadelfii, zanim przeniosła się do Los Angeles, aby uczyć kompozycji w University of Southern California`s Thornton School of Music. W 2016 roku jako Moor Mother opublikowała swój debiutancki album `Fetish Bones` i od tego czasu wydała mnóstwo cenionej muzyki, zarówno jako artystka solowa, jak i we współpracy z innymi muzykami, którzy podzielają jej dążenie do przedstawienia tego co nieopowiedziane. Występowała i nagrywała z free jazzowymi grupami Irreversible Entanglements i Art Ensemble of Chicago, a także nagrała płyty z billym woodsem, Mental Jewelry i YATTA.
S
Szczegóły
Dział: Muzyka
Wytwórnia: Epitaph
Rok publikacji: 2024
Nośnik: CD
Liczba płyt: 1
Utwory: 1. Guilty Ft Lonnie Holley & Raia Was
2. All The Money Ft Alya Al Sultani
3. God Save The Queen Ft Justmadnice
4. Compensated Emancipation Ft Kyle Kidd
5. Death By Longitude
6. My Souls Been Anchored
7. Liverpool Wins Ft Kyle Kidd
8. South Sea Ft Sistaz Of The Nitty Gritty
9. Spem In Alium
Wprowadzono: 25.04.2024

RECENZJE - Muzyka (CD) - The Great Bailout

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

0/5 ( brak ocen )
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję: