Opis produktu:
Jak wykorzystać sugestywny prezent, jakim jest najnowszy album Moor Mother zatytułowany `The Great Bailout`? Tylko podążając tropem zawartej na nim poezji werbalnej i dźwiękowej, pozwalając Moor Mother i jej współpracownikom (m.in. Lonnie Holley, Mary Lattimore, Alya Al Sultani, Kyle Kidd, Vijay Ayer, Angel Bat Dawid, Sistazz of the Nitty Gritty, Aaron Dilloway) być przewodnikami w tej podróży.
Moor Mother, określana przez Pitchfork jako `the poet laureate of the apocalypse`, tworzy muzykę, w której słychać mnóstwo instrumentów, głosów i kakofonii, poruszając tematy afrofuturyzmu i zbiorowej pamięci, odnosząc się także do prekursorów jazzu, hip-hopu i poezji bitników.
`The Great Bailout`, który ukazał się 8 marca jest dziewiątym studyjnym albumem Moor Mother (Camae Ayewa) i trzecim wydanym przez ANTI- Records. To eksperymentalna muzyka, która porusza tematy kolonializmu i niewolnictwa w Wielkiej Brytanii. W szczególności album analizuje Ustawę o Likwidacji Niewolnictwa z 1833 roku, która zapewniła odszkodowanie finansowe byłym właścicielom niewolników, ale nie przewidywała takich reparacji dla nowo uwolnionych osób.
`Badania są główną częścią mojej pracy, a badanie historii - zwłaszcza historii Afryki, filozofii i czasu - jest moim głównym zainteresowaniem` - powiedziała Moor Mother o muzyce skupiającej się na skutkach brytyjskiego kolonializmu. `Europa i Afryka mają bardzo intymne i brutalne relacje na przestrzeni wieków. Interesuje mnie badanie tego związku kolonializmu i wyzwolenia, w tym przypadku w Wielkiej Brytanii`.
`Wysiedlenia i ich skutki nie są wystarczająco omawiane` - mówi Moor Mother. `Należy skupić się na zespole stresu pourazowego związanym z przesiedleniem, a ponieważ mamy okazję dowiedzieć się o tym, co dzieje się na świecie, mamy także okazję dowiedzieć się o sobie. Byliśmy świadkami wielu różnych aktów systematycznej przemocy`.
Tłem albumu są akty parlamentarne Wielkiej Brytanii: Ustawa o Likwidacji Niewolnictwa z 1833 roku, która ustanowiła czteroletni okres `kształcenia`, podczas którego zniewoleni na brytyjskich Karaibach i Afryce przechodzili od bycia `niewolnikami` do wolności, oraz wynikająca z niej pożyczka z 1835 roku, która pozwoliła brytyjskiemu rządowi pożyczyć 20 milionów funtów [17 miliardów funtów w dzisiejszych pieniądzach], którymi `rekompensowano` 46 000 właścicieli niewolników, którzy tracili swoją `własność` z powodu prawnej likwidacji niewolnictwa. Pożyczka, która była jedną z największych w historii. Pożyczka, która równała się 40% rocznych dochodów skarbu państwa. Pożyczka, którą spłacono dopiero w 2015 roku. Pożyczka, którą wszyscy płacący podatki w Wielkiej Brytanii pomogli spłacić - co oznacza, że wszyscy ci potomkowie kiedyś zniewolonych, włączając w to tzw. pokolenie Windrush, również pomogli w jej spłacie.
Nowy album jest wezwaniem: Chodź! Przyjdź popatrzeć! Przyjdź zobaczyć! Chodź posłuchać! Przyjdź zobaczyć Londyn, przyjdź zobaczyć Liverpool, po raz pierwszy, nawet jeśli po raz milionowy. Poznaj jego pochodzenie, poznaj jego nawiedzenie. Oczyść swoje oczy i serce z mgły, tak jakby słynna londyńska mgła mogła zostać rozwiana przez klarowne wezwanie Moor Mother. Bo tym właśnie jest `The Great Bailout`: wezwaniem do poznania poprzez muzykę, która nie boi się spojrzeć w oczy brutalnemu dziedzictwu.
Autorka tekstów, kompozytorka, wokalistka, poetka i nauczycielka Camae Ayewa spędziła lata organizując i występując w undergroundowej społeczności muzycznej Filadelfii, zanim przeniosła się do Los Angeles, aby uczyć kompozycji w University of Southern California`s Thornton School of Music. W 2016 roku jako Moor Mother opublikowała swój debiutancki album `Fetish Bones` i od tego czasu wydała mnóstwo cenionej muzyki, zarówno jako artystka solowa, jak i we współpracy z innymi muzykami, którzy podzielają jej dążenie do przedstawienia tego co nieopowiedziane. Występowała i nagrywała z free jazzowymi grupami Irreversible Entanglements i Art Ensemble of Chicago, a także nagrała płyty z billym woodsem, Mental Jewelry i YATTA.