Opis produktu:
Wznowione wydanie najlepiej sprzedającego aię albumu Johna Lee Hooker`a
Wyprzedany od ponad dekady album z 1989 roku z gościnnym udziałem: Bonnie Raitt, Carlosa Santany, George`a Thorogooda, zawiera nagrodzony GRAMMY hit `I`m in the Mood`.
Craft Recordings, po ponad dekadzie od wyprzedaży nakładu, wznawia wydanie wyjątkowego albumu Johna Lee Hookera, The Healer w wersji na płycie winylowej i CD. Na albumie z 1989 roku, który przyniósł 73-letniej ikonie bluesa pierwszą nagrodę GRAMMY (za piosenkę `I`m in the Mood` z Bonnie Raitt), pojawili się wybitni goście, tacy jak Bonnie Raitt, Carlos Santana, George Thorogood, Los Lobos, Canned Heat, Charlie Musselwhite i Robert Cray. Płyta CD ukaże się 28 października 2022. Album The Healer został wytłoczony na 180-gramowym winylu w Quality Records Pressing (QRP), a całość została uszlachetniona pod okiem wielokrotnie nagradzanego realizatora dźwięku, Berniego Grundmana.
Niewielu artystów dokonało tak spektakularnego powrotu jak John Lee Hooker, kiedy to w 1989 roku wydał album The Healer. Ten niezwykły wokalista i autor tekstów, znany również jako `King of the Boogie`, zyskał sławę w 1948 roku dzięki przebojowi R&B `Boogie Chillen``. Przez następne cztery dekady pracował bez wytchnienia, nagrywając dziesiątki albumów, koncertując na całym świecie i przy okazji odkrywając na nowo muzykę współczesną. Wpływ Hookera jako jednego z największych bluesmanów w historii, rozprzestrzenił się po świecie, inspirując pokolenie muzyków w wielu gatunkach, w tym folku, rocku i bluesie. Kilku z tych artystów występuje gościnnie na płycie The Healer.
Album został nagrany w Russian Hill Recording Studios w San Francisco, a jego producentem był gitarzysta Roy Rogers, członka zespołu Hookera Coast to Coast Band i stał za sterami trzech kolejnych albumów artysty, w tym nominowanego do nagrody GRAMMY `Mr. Lucky` (1991) i bestsellerowego `Chill Out` (1995).
Wśród gości znalazła się gwiazda bluesa Bonnie Raitt, która dołączyła do swojego muzycznego bohatera w `I`m in the Mood`. Singiel, który po raz pierwszy stał się przebojem Hookera w 1951 roku, został przerobiony na zmysłowy duet. Zgranie duetu było tak wybitne, że w następnym roku wspólnie otrzymali nagrodę GRAMMY za najlepsze tradycyjne wykonanie bluesa (Best Traditional Blues Performance). Kolejny uczeń Hookera, Carlos Santana, pojawił się w otwierającym album utworze tytułowym `The Healer`, który stał się światowym hitem łącząc elektryzujące riffy gitarowe i latynoskie rytmy Santany z głębokim, emocjonalnym wokalem Hookera. Ta twórcza współpraca trwała przez całe lata 90-te, a Santana pojawiał się na kilku największych albumach artysty, które także produkował.
Robert Cray, który reprezentował nowe pokolenie gwiazd bluesa, pojawił się na funkowym `Baby Lee`, a wkrótce po tym zaczął regularnie współpracować z Hookerem. Cray miał już za sobą dziesięć lat kariery grając u boku takich gwiazd jak Chuck Berry, Tina Turner czy Eric Clapton. Robert Cray dołączył do Hookera na kilku kolejnych albumach, w tym `Boom Boom` (1992) i `Mr. Lucky`. Energiczny `Cuttin` Out` to kolejna wyjątkowa współpraca, tym razem z blues-rockowym zespołem Canned Heat, z którym wcześniej nagrał w 1971 roku uznany album Hooker `N Heat.
Zdobywający listy przebojów George Thorogood, który zyskał sławę na blues-rockowej scenie końca lat 70-tych, zagościł w utworze `Sally Mae` (oryginalnie wydanym w 1948 roku jako strona B w `Boogie Chillen``), dodając swoje pełne pasji dźwięki gitary. W studiu pojawił się również grający na harmonijce Charlie Musselwhite, który towarzyszył swojemu wieloletniemu przyjacielowi w utworze `That`s Alright`. Listę gości dopełniali rockowcy ze wschodniego Los Angeles, Los Lobos, którzy zdobyli szczyty list przebojów utworem `La Bamba` (cover piosenki Richiego Valensa, nagrany na potrzeby przebojowego filmu biograficznego o tym samym tytule). Wszechstronna grupa wsparła Hookera w utworze `Think Twice Before You Go`.
Hooker nagrał również trzy solowe utwory na The Healer, w tym ascetyczny `Rockin` Chair`, pełną nadziei balladę `My Dream` i zamykający album `No Substitute`. W tym ostatnim utworze bluesman zaprezentował niezwykle intymny wokal, połączony z wyrazistą gitarą akustyczną i swoim charakterystycznym wybijaniem rytmu stopami, deklarując, że `nie ma substytutu dla miłości`.
Hooker wydał kilka albumów w latach 80-tych, jednak The Healer stanowił punkt zwrotny w jego karierze, łącząc klasyczny styl z czasów jego świetności z uderzająco nowoczesnym brzmieniem. Krytycy również zwrócili na to uwagę. Rolling Stone nazwał płytę `genialnym, stuprocentowym bluesem`, dodając `duchem, który ożywia ten album jest ponadczasowy głos Johna Lee Hookera i jego boogie-man blues.` Oprócz tego, że album przyniósł Hookerowi jego pierwszą nagrodę GRAMMY, był również komercyjnym triumfem, osiągając 62. miejsce na liście Billboard 200 i sprzedając się w ponad milionie egzemplarzy na całym świecie.
Sukces `The Healer` otworzył przed Johnem Lee Hookerem wiele nowych możliwości, w tym rzeszę chętnych współpracowników i serię popularnych wydawnictw. Zapracowany bluesman mógł również cieszyć się statusem żywej ikony. Zaledwie dwa lata po wydaniu The Healer, Hooker został włączony do Rock & Roll Hall of Fame, w 1997 roku otrzymał gwiazdę na Hollywood Walk of Fame, a w 2000 roku został uhonorowany nagrodą GRAMMY za całokształt twórczości. Członek panteonu Blues Hall of Fame był również laureatem prestiżowego stypendium National Heritage Fellowship przyznawanego przez National Endowment for the Arts - najwyższego wyróżnienia, jakie rząd USA może przyznać osobom zajmującym się sztuką ludową i tradycyjną. Dziś, 21 lat po jego śmierci, dziedzictwo Hookera jest nadal żyje dzięki jego obszernemu katalogowi nagrań, a także wielu artystom, których muzykę zainspirował. Jego twórczość można często usłyszeć w filmach i programach telewizyjnych, a wiele z jego piosenek znalazło drugie życie dzięki samplowaniu przez największe gwiazdy hip-hopu i muzyki elektronicznej.
Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024