Opis produktu:
Deutsche Grammophon prezentuje `Winter Tales` - nowy album związany z okresem Świąt Bożego
Narodzenia, zawierający nagrania wybranych kompozytorów i wykonawców związanych z DG. Artyści zostali poproszeni o sięgnięcie do osobistych inspiracji związanych ze Świętami oraz do własnych wspomnień i doświadczeń związanych z dzieciństwem oraz miejscem pochodzenia.
Album, który ma ukazać się 21 października, zawiera 12 bardzo osobistych artystycznych odpowiedzi na to kreatywne zaproszenie, a każda z nich dodaje element świeżości oraz aktualności do naszych własnych refleksji związanych z nadzieją na swoistą odnowę i zwycięstwo światła nad ciemnością...
Album otwiera `Wanting to Believe` Rogera i Briana Eno - zupełnie nowy utwór tego duetu i doskonałe preludium do muzyki kompozytorów tak różnych, jak Peter Gregson, Víkingur Ólafsson, Hania Rani i Dobrawa Czocher, Balmorhea, Mari Samuelsen, Ane Brun, Dustin O`Halloran i Bryan Senti, ABBOTT, Vanbur, Classical Sundays i Joep Beving.
`In our dark times, we light a light and we leave it to shine`
(`Wanting to Believe` - Roger Eno & Brian Eno)
Muzyka `O Holy Night` Adolphe Adama pociągała Rogera Eno bardziej, niż jego oryginalny tekst.
Współpracując ze swoim bratem, kompozytorem i producentem Brianem Eno, stworzył `Wanting to Believe`, którego nowy, świecki tekst wciąż wyraża nadzieję na przyszłość, ale nadzieję, jak zauważa, `która wydaje się być w naszych rękach`.
Szkocki wiolonczelista i kompozytor Peter Gregson wybrał `Taladh Chriosta` (`Kołysanka Chrystusa`) - kolędę śpiewaną tradycyjnie przez wyspiarzy z odległego archipelagu Hebrydów Zewnętrznych w czasie Wigilii. Niesamowita melodia przeniknęła do świadomości Gregsona, gdy był dzieckiem. Jego opracowanie tej `niewinnej, introspektywnej melodii` jest napisane na trzy głosy żeńskie, skrzypce solo, wiolonczelę i syntezator analogowy.
Album zawiera również dwa utwory inspirowane Islandią. Víkingur Ólafsson wnosi delikatne rockowe harmonie do swojej solowej, fortepianowej wersji kołysanki `Farou ao sofa fyrir mig` (`Sleep for Mama`, w aranżacji Snorriego Sigfúsa Birgissona), którą opisuje jako `muzykę na zimową noc przy świecach, unoszącą się między światłem a cieniem, a w końcu znikającą we śnie`.
Tymczasem amerykański pianista i kompozytor Dustin O`Halloran oraz multiinstrumentalista i kompozytor Bryan Senti zainspirowali się starożytnym hymnem `Hvao flýgur mer í hjarta blítt`, tworząc `What Gently Flutters`, utwór o spokojnej prostocie.
Hania Rani i Dobrawa Czocher przejęły tradycyjną polską kolędę `Jezus malusieńki` i ubrały jej melodię w wielowarstwowe elektroniczne i instrumentalne brzmienia. `Szukałyśmy czegoś bardzo endemicznego, aby wyrazić nasze najgłębsze emocje i połączenie z naszą tradycją` - mówią artystki.
Holenderski kompozytor ABBOTT również powrócił do ulubionego utworu z dzieciństwa, aranżując XIV-wieczną kolędę `Nu Zijt Wellekome` - piosenkę, którą uważa za wyrażającą szersze znaczenie Bożego Narodzenia, potrzebę `przywitania wszystkich` - na głosy, wiolonczelę solo i elektronikę.
Balmorhea, czyli Teksańczycy Rob Lowe i Michael A. Muller, stworzyli instrumentalne opracowanie `Coventry Carol` - pieśni, której początki sięgają XVI wieku. Lowe znał ją od dzieciństwa: `Zawsze wydawało mi się, że jest to idealne połączenie ciepła i ciemności`, wspomina. Brytyjski duet kompozytorski Vanbur - Jessica Jones i Tim Morrish - wybrał klasykę XX wieku `Carol of the Bells`, nadając jej eteryczny charakter z pojedynczą linią wokalną, zamiast zmasowanych głosów chóralnych. Norweska artystka Ane Brun wybrała również angielski tekst do swojej wersji
XV-wiecznej niemieckiej piosenki `Es ist ein Ros`entsprungen`. Wyobraziła sobie `Lo, How a Rose E`er Blooming` śpiewane przez chór kościelny ale - jak wyjaśnia: `w duchu tych samotnych czasów sama nagrałam wszystkie głosy w małej przestrzeni studyjnej, w Oslo`.
Mari Samuelsen opracowała `Mitt hjerte alltid vanker` (`Moje serce zawsze wędruje`) na skrzypce solo i zespół. Ta skandynawska piosenka bożonarodzeniowa przypomina jej posępny niejako krajobraz Norwegii, światła widoczne w oddali wśród cichych, pokrytych śniegiem gór: `To utwór, który sprawia, że czuję się bezpiecznie i spokojnie, i który jest dla mnie domem`. Kontynuując wątek ciepłych, znajomych wspomnień, kwartet smyczkowy Classical Sundays z Berlina wykonuje spokojną aranżację hymnu Chanukowego `Maoz Tzur`, tradycyjnie śpiewanego po zapaleniu menory podczas żydowskiego Święta Świateł.
Opowieści zimowe kończą się spokojnie, opracowaniem Sinfonii z Oratorium Bożonarodzeniowego Johanna Sebastiana Bacha, dokonanym przez Joepa Bevinga. `Chciałem nadać delikatnemu utworowi Bacha nieziemski charakter, dodając warstwy syntezatora i szumu` - mówi. `Mam nadzieję, że tą wersją udało mi się dodać coś do pięknej kompozycji Bacha. Praca nad nią była ogromną radością`.
Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024