Opis produktu:
W sidłach piosenki nie znalazła się przypadkowo. W średniej szkole muzycznej uczyła się śpiewu, w wyższej - godziła studia z pełną zapału działalnością w studenckim kabarecie Kalambur. To jego władze zdecydowały, aby reprezentowała w Krakowie wrocławskie środowisko śpiewających żaków z okazji 600-lecia Uniwersytetu Jagiellońskiego na Festiwalu Piosenki i Piosenkarzy Studenckich. Zdobyła wówczas nagrodę publiczności i propozycję udziału w następnym festiwalu, na którym wyśpiewała drugą nagrodę za `Podzwonne` dla Edith Piaf.
Z tą samą piosenką wystąpiła w 1964 roku w Opolu, zaskarbiając sobie uznanie jurorów i sympatię publiczności. Jej wyrazem były kolejne festiwalowe zaproszenia i sukcesy - w 1966 roku nagroda MKiS za wykonanie piosenki `Na całych jeziorach ty`, a dwa lata później nagroda Przewodniczącego Komitetu ds. RiTV za wykonanie piosenki `Jak cię miły zatrzymać`.
I wtedy zaczął się najbardziej burzliwy czas w jej życiu. Młodą, zdolną, o pięknej barwie i wyrównanej skali głosu piosenkarkę otoczyła wyrafinowana grupa zawodowców, zabiegających o pozyskanie jej do swojej muzycznej `stajni`. Brakowało tylko menadżera. Ale wtedy taką rolę pełniło wyłącznie państwowe przedsiębiorstwo, zwane eufemistycznie agencją estradową. Dlatego wszystko, co osiągnęła, zawdzięcza sobie. Była uparta i wymagająca nie tylko wobec siebie.
Trudno dziś uwierzyć, że przez dekadę z okładem udawało się jej pokonywać kręte drogi ówczesnej polskiej estrady. W 1967 roku, po przeprowadzce do Warszawy, znacznie łatwiej przyszło jej nawiązywać artystyczne kontakty. Zaczęła nagrywać dla Polskiego Radia. Jej głos zabrzmiał na ścieżce dźwiękowej filmów `Warszawa-Paryż bez wizy` oraz `Kochajmy syrenki`, w Przebojach wielkich miast oglądali ją telewidzowie, a publiczność w kabarecie braci Damiana i Macieja Damięckich.
Zaraz po opolskim sukcesie Polskie Nagrania wydały jej debiutancką płytę `Jak cię miły zatrzymać`. Następne ukazywały się z cieszącą ją regularnością, aczkolwiek nie zawsze z wymarzonym repertuarem. Koncertowała w wielu krajach Europy i w ośrodkach polonijnych Kanady i USA. Szukała też szansy w Zielonej Górze, Kołobrzegu i w Sopocie. I chociaż przywoziła stamtąd nagrody, pisane na zamówienie tych imprez piosenki okazywały się festiwalowymi efemerydami.
I nagle znikła ze sceny pierwsza wykonawczyni cudnej ballady `Na całych jeziorach ty`. Nikogo to nie dziwiło. Nastał bowiem stan wojenny i wielu wykonawców milkło na długo. Co się z nią wtedy stało?
Czas bojkotu mediów postanowiła przeczekać w Sztokholmie u boku męża i ojca jej kilkuletniej wówczas Martyny. Gdy jednak przyszły nowe czasy, powrót na scenę okazał się za trudny. Postanowiła więc zmienić zawód i zadbać o karierę córki, dzisiaj gwiazdy szwedzkiej estrady, absolwentki Adolf Fredrik Skola, kuźni sztokholmskich talentów muzycznych, i Szwedzkiej Akademii Tańca.
Ale jak twierdzi `nigdy nie przestanie być piosenkarką`. Tęsknotę za sceną rekompensuje kariera córki i śpiewnie dla szwedzkiej Polonii. Za wieloletnią i aktywną działalność artystyczną na emigracji otrzymała Złoty Krzyż Zasługi. Przez dziesięć lat współpracowała z istniejącą jeszcze do niedawna grupą artystyczną Bagatela, a w 1999 roku nagrała w Sztok-holmie płytę Wbrew pozorom. Muzyczne wakacje często spędza w kraju, wspominając czar swych złotych przebojów
Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024