SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Początki

Historia księgarni internetowej Gandalf.com.pl to fascynująca podróż przez świat literatury, rozrywki i kultury, która zaczęła się w marcu 2004 roku w Łodzi. Początkowo sklep skupiał się głównie na literaturze fantasy, z pasją promując tytuły autorów takich jak Andrzej Sapkowski czy Andrzej Pilipiuk. Dynamiczny rozwój firmy oraz zaangażowanie pracowników odbiło się szerokim zróżnicowaniem oferty, która szybko poszerzyła się o literaturę piękną, reportaże, biografie, sensację i wiele innych gatunków.

Szeroka oferta

Z biegiem lat Gandalf.com.pl rozwijał się nie tylko pod względem asortymentu, ale także pod kątem misji społecznej. Promowanie czytelnictwa w Polsce stało się jednym z głównych celów, a firma aktywnie angażowała się w współpracę z bibliotekami, szkołami i organizacjami pozarządowymi. Stopniowo sklep poszerzył swoje pole zainteresowań, wprowadzając do oferty muzykę, filmy oraz inne produkty kultury i rozrywki.

Rozwój firmy nie był jednak ograniczony wyłącznie do asortymentu kulturalnego. Z myślą o różnorodnych potrzebach klientów, Gandalf.com.pl postanowił poszerzyć swoją działalność o sklep z grami i zabawkami, a następnie o drogerię z perfumami oraz kosmetykami. W ten stała się wielobranżowym e-commersem, oferującym szeroki wybór produktów zarówno dla dzieci, młodzieży, jak i dorosłych.

Dynamiczny rozwój

Dynamiczny rozwój sklepu internetowego wiązał się także z trzykrotną zmianą siedziby firmy, co było konsekwencją zwiększania się powierzchni biurowej i magazynowej. Dzięki tym zmianom Gandalf.com.pl mógł znacznie poprawić swoje możliwości logistyczne, co wpłynęło pozytywnie na obsługę klienta.

Gandalf.com.pl, opierając się na długofalowej strategii rozwoju i bliskiej relacji z klientami, dąży do uczestnictwa w życiu swoich klientów poprzez oferowanie wysokiej jakości produktów i usług, zwiększając tym samym popularność swojej szerokiej oferty. Odpowiedzią na oczekiwania klientów jest także program lojalnościowy oraz możliwość dodawania recenzji produktów przez klientów, co przyczynia się do budowy zaufania i więzi z firmą.

Nowi Bohaterowie

Przez wiele lat naszą maskotką był mól książkowy, ale zrobił się za bardzo żarłoczny i zaczął podgryzać nam książki w magazynie :) Postanowiliśmy zastąpić go trójką bohaterów, którzy pomogą Wam w wyborze najlepszych książek i gier. Poznajcie Dorotę, jej brata Doriana i ich wuja Gerarda. 

2004-2013

Kto zabrał mój ser? Książka 29,53 zł
Dodaj do koszyka
Prosta metoda, jak skutecznie rzucić palenie Książka 26,33 zł
Dodaj do koszyka
Harry Potter i Książę Półkrwi Harry Potter Tom 6 Książka 43,54 zł
Dodaj do koszyka
Ciało i ducha ratować żywieniem Książka 33,11 zł
Dodaj do koszyka
Zmierzch Saga Zmierzch Tom 1 Książka 33,71 zł
Dodaj do koszyka
Dwanaście prac Herkulesa seria: Klasyka kryminału Książka 21,78 zł
Dodaj do koszyka
Zaginiony symbol Robert Langdon Tom 3 Książka 37,15 zł
Dodaj do koszyka
Charlie i fabryka czekolady (twarda) Książka 29,53 zł
Dodaj do koszyka
Sezon burz Wiedźmin Tom 8 Książka 38,08 zł
Dodaj do koszyka

2014-2023

Zniszcz ten dziennik Kreatywna destrukcja Książka 19,90 zł
Dodaj do koszyka
Harry Potter i przeklęte dziecko Część 1-2 Książka 36,84 zł
Dodaj do koszyka
Początek Tom 5 (twarda) Książka 28,21 zł
Dodaj do koszyka
365 dni Książka 31,43 zł
Dodaj do koszyka
Czuła przewodniczka. Kobieca droga do siebie Książka 27,59 zł
Dodaj do koszyka
Empuzjon (twarda) Książka 37,33 zł
Dodaj do koszyka
Chłopki Opowieść o naszych babkach (twarda) Książka 39,49 zł
Dodaj do koszyka

E-commerce, zarówno w Polsce, jak i na świecie, przeszedł ogromną ewolucję w latach 2004-2024. Ta dwudziestoletnia podróż charakteryzuje się znaczącymi zmianami technologicznymi, zachowaniami konsumentów, strategiami marketingowymi i modelami biznesowymi.

2004

W 2004 roku sklepy internetowe wyróżniały się prostym, choć topornym designem. Mimo że nie były tak nowoczesne jak dzisiejsze platformy, to jednak otwierały drzwi do fascynującego świata zakupów online.

2024

Zaawansowane technologie, takie jak sztuczna inteligencja (AI), uczenie maszynowe, Big Data i technologia blockchain, zrewolucjonizowały sposób, w jaki e-commerce funkcjonuje. Personalizacja zakupów, rekomendacje produktów i automatyzacja obsługi klienta stały się standardem.

Platformy mobilne i Social Media

2004

W 2004 roku social media były jeszcze w powijakach. Jedynym popularnym komunikatorem było w Polsce Gadu-Gadu, a czas wolny spędzało się na Fotka.pl albo Grono.net. W świecie mobile, telefony komórkowe były przede wszystkim urządzeniami do dzwonienia i wysyłania SMS-ów i rządziła kultowa dziś Nokia 3310. 

2024

Zakupy przez smartfony stały się normą. Media społecznościowe jak Instagram, Facebook, TikTok stały się potężnymi narzędziami sprzedaży i marketingu, umożliwiając zakupy również bezpośrednio przez aplikacje.

Metody płatności

2004

W 2004 roku płatności online ograniczały się głównie do tradycyjnych metod, takich jak przelewy bankowe czy płatność przy odbiorze. Wizja szybkich płatności za pomocą telefonu komórkowego wydawała się bardziej jak scenariusz z filmu science-fiction niż rzeczywistość.

2024

Wprowadzono różnorodne metody płatności, w tym płatności mobilne, kryptowaluty, płatności zbliżeniowe, a nawet "kup teraz, zapłać później".

Logistyka i dostawa

2004

W 2004 roku najpopularniejszą metodą dostawy w Polsce były paczki wysyłane przez Pocztę Polską. Choć było też kilka firm kurierskich, to jednak większość przesyłek lądowała w rękach pocztowców, którzy mieli wtedy mocny uścisk na rynku dostaw.

2024

Opcje dostawy stały się bardziej zróżnicowane i szybsze, w tym dostawa tego samego dnia, punkty odbioru, automaty paczkowe i automatyzacja logistyki. 

Globalizacja i lokalizacja

2004

Wysokie koszty i długi czas dostawy oraz bariera językowa czy stosunkowo niski poziom zaufania do zakupów online sprawiały, że większość ludzi wolała kupować lokalnie, gdzie czuli się bardziej pewnie i komfortowo.

2024

E-commerce stał się globalny, z łatwością dostępu do rynków międzynarodowych. Jednocześnie istnieje silna tendencja do lokalizacji oferty i usług, aby lepiej odpowiadać na specyficzne potrzeby lokalnych rynków.

Zrównoważony rozwój i świadomość społeczna

2004

W 2004 roku niewielka świadomość ekologiczna w handlu elektronicznym była powszechna, a temat ekologii rzadko pojawiał się w kontekście zakupów online. Przeważała mentalność konsumpcyjna, a kwestie zrównoważonego rozwoju i wpływu na środowisko nie były jeszcze priorytetem w świadomości konsumentów.

2024

Wzrosła świadomość ekologiczna i społeczna zarówno ze strony konsumentów, jak i firm. Praktyki zrównoważonego rozwoju, etyczne źródła produktów i odpowiedzialność społeczna stały się ważnymi czynnikami wpływającymi na decyzje zakupowe.

Personalizacja i doświadczenie użytkownika

2004

Kampanie marketingowe skierowane była głównie do szerokiej publiczności, opierając się na tradycyjnych formach reklamy, takich jak telewizja, prasa i billboardy. Internet jako platforma reklamowa dopiero raczkował.

2024

Personalizacja doświadczeń zakupowych jest kluczowa. Dane klientów są wykorzystywane do tworzenia spersonalizowanych kampanii, rekomendacji produktów i unikalnych doświadczeń użytkownika.

Bezpieczeństwo i prywatność danych

2004

W 2004 roku nadal istniała ograniczona świadomość na temat bezpieczeństwa w sieci i ochrony danych, częściowo z powodu niższego poziomu cyberprzestępczości i oszustw, które wówczas miały miejsce. W rezultacie ludzie mogli bagatelizować ryzyko związanego z bezpieczeństwem online, nie zdając sobie sprawy z potencjalnych zagrożeń. 

2024

Zwiększyła się świadomość bezpieczeństwa i prywatności danych. Regulacje takie jak RODO (GDPR) i inne przepisy dotyczące ochrony danych.