Europa. Nasza historia. Klasa 5. Podręcznik
Pierwsza część polsko-niemieckiego projektu podręczników do histori O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
podręcznik
- Wysyłamy w 24h - 48h
-
Opis produktu:
Projekt wspólnego opracowania przez Polaków i Niemców podręcznika do historii Europy to kontynuacja dialogu, który od dziesięcioleci prowadzą historycy, geografowie oraz dydaktycy obu krajów, zwłaszcza w ramach Wspólnej Polsko-Niemieckiej Komisji Podręcznikowej Historyków i Geografów. Stworzenie koncepcji podręcznika do historii, który może być wykorzystywany zarówno w polskich, jak i niemieckich szkołach, jest logiczną konsekwencją tych działań. Podręcznik Europa. Nasza historia kl. 5. (Starożytność i średniowiecze) to 1 tom serii powstałej w wyniku ścisłej współpracy wydawnictw, autorów, naukowych koordynatorów i ekspertów z Polski i Niemiec. Poszczególne rozdziały są efektem dyskusji nad sposobem ukazania w podręczniku szkolnym spojrzenia na historię, uwrażliwiającego na różne punkty widzenia i różne dydaktyczne ujęcia przeszłości. Podręcznik został w wydany w dwóch wersjach językowych - polskiej i niemieckiej. Obie wersje są identyczne pod względem treści, układu stron, obudowy dydaktycznej i szaty graficznej. Każda lekcja rozpoczyna się tekstem wprowadzającym z pytaniami, które mają ukierunkować uwagę ucznia na najważniejsze zagadnienia danego tematu. Niektórym lekcjom w tym miejscu towarzyszy mapa zatytułowana \`W tym samym czasie w Europie\`. Zaznaczono na niej wydarzenia, które rozgrywały się równolegle do tych opisywanych w lekcji. Pozwoli to uczniowi na szersze spojrzenie na dany temat i uświadomi, że wiele procesów w historii toczy się obok siebie, nawet, jeśli się ze sobą nie łączą. Narracja autorska przeplata się z licznymi i różnorodnymi materiałami źródłowymi oraz współczesnymi tekstami popularno-naukowymi. Szczególną rolę odgrywają tabelki \`Punkty widzenia\`, które prezentują opinie historyków europejskich (ale i spoza Starego Kontynentu) na omawiany właśnie temat. Nauki interpretacji i analizy źródeł historycznych uczą strony \`Warsztat historyka\`. Dzięki nim uczeń może samodzielnie poznać podstawowe etapy pracy ze źródłem i zdobyć umiejętności niezbędne do pogłębiania wiedzy historycznej. Wyjątkowe znaczenie twórcy podręcznika przypisali ramkom \`Przeszłość w teraźniejszości\`. Pokazują one, jak teraźniejszość czerpie z przeszłości i ukazują to, co zostało nam do dzisiaj z dawnych lat. Uzupełnieniem podręcznika jest dodatek Europa. Nasza historia. Historia w źródłach, obrazach i odwołaniach do współczesności (aut. Krzysztof Gutowski, Krzysztof Kowalewski). Ukazuje się on tylko w polskiej wersji językowej i zawiera treści, które nie znalazły się w tomie wspólnym, a są wymienione w polskiej podstawie programowej. Dotyczy to przede wszystkim różnych szczegółowych aspektów historii narodowej i niektórych zagadnień z dziejów powszechnych.
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.