SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Historia i teraźniejszość. Podręcznik dla liceum i technikum. Klasa 1. 1945-1979

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

podręcznik

Wydawnictwo Biały Kruk
Nr dopuszczenia: 1145/1/2022
Data wydania 2022
ISBN 9788375533477

Opis produktu:

Nowy przedmiot wprowadzony do podstawy programowej zazwyczaj wzbudza wiele emocji. Historia i teraźniejszość 1945-1979: podręcznik dla klas pierwszych szkół ponadpodstawowych to nowość dla uczniów rozpoczynających naukę w szkołach średnich. Przedmiot dotyka problematyki najważniejszych wydarzeń i przemian społecznych oraz historycznych, jakie nastąpiły w Polsce oraz na świecie po zakończeniu II wojny światowej, zatem od 1945 roku aż do początku XXI wieku. Podręcznik Historia i teraźniejszość 1945-1979 to podręcznik opracowany i wydany przez Wydawnictwo Biały Kruk. Książki od tego wydawnictwa oceniane niezwykle często jako rzetelne źródła wiedzy, napisane językiem przyjaznym młodemu człowiekowi, a do takich zaliczają się w końcu dzieci i młodzież uczące się w szkołach.

Pierwsza klasa szkoły średniej: Historia i teraźniejszość 1945-1979


Historia i teraźniejszość 1945-1979: podręcznik dla uczniów pierwszych klas liceów i techników, czyli rozpoczynających właśnie naukę w szkołach średnich. Historia i teraźniejszość to nowy przedmiot, który dołączył do podstawy programowej. Zakres tematyczny Historii i teraźniejszości dla klasy 1 liceum i technikum obejmuje okres od zakończenia II wojny światowej do roku 1979. Przedmiot historia i teraźniejszość ma za zadanie przedstawić oraz szeroko omówić najważniejsze wydarzenia, ich skutki oraz ogólne przemiany, jakie miały miejsce w życiu politycznym, kulturowym społecznym, gospodarczym i ekonomicznym. Tematy omawiane w podręczniku Historia i teraźniejszość klasa 1 liceum i technikum zostały przedstawione chronologicznie z uwzględnieniem ówczesnego tła historycznego i społecznego, co powinno pozwolić uczniom lepiej zrozumieć oraz zapamiętać omawianą problematykę. Książki są stworzone zgodnie z obowiązującą nową podstawą programową.

Historia i teraźniejszość 1945-1979: bardziej WOS czy historia?


Podręcznik Historia i teraźniejszość 1945-1979 klasa 1 liceum i technikum to pierwsza część podręcznika do tego przedmiotu. Książka jest skierowana do uczniów i uczennic z klas pierwszych liceów ogólnokształcących oraz techników. Podręcznik dla klas 1 to łącznie 4 duże działy tematyczne. Dział pierwszy to wprowadzenie, które jest niezbędne do wyrównania poziomu wiedzy z zakresu historii oraz wiedzy o społeczeństwie, jaką uczniowie i uczennice nabyli przez cały okres szkoły podstawowej. Historia i teraźniejszość bowiem swoim zakresem tematycznym łączy zagadnienia z tych dwóch przedmiotów. Podręcznik Historia i teraźniejszość dla klasy 1. liceum i technikum omawia dzieje Polski i świata od 1945 roku aż do 1979 roku. Książki zostały wzbogacone o liczne kalendaria w postaci graficznej, także infografiki oraz diagramy, które ułatwiają przyswojenie omawianej tematyki. Co nowe, w podręczniku zamieszczono także kody QR, dzięki którym można posłuchać wypowiedzi znanych postaci z historii.
S
Szczegóły
Dział: Podręczniki szkolne
Kategoria: liceum i technikum
Wydawnictwo: Biały Kruk
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Rok publikacji: 2022
Wymiary: 165x235
Liczba stron: 512
Nr dopuszczenia: 1145/1/2022

RECENZJE - Podręcznik - Historia i teraźniejszość. Podręcznik dla liceum i technikum. Klasa 1. 1945-1979

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

2.6/5 ( 106 ocen )
  • 5
    29
  • 4
    6
  • 3
    10
  • 2
    18
  • 1
    43

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

Elzbieta

ilość recenzji:1

7-12-2022 18:26

Książka bardzo dobra.

Czy recenzja była pomocna?

Tragedia

ilość recenzji:1

6-10-2022 21:28

Straszne najgorsza książka na świecie

Czy recenzja była pomocna?

k.j***********************

ilość recenzji:5

19-09-2022 08:57

Zweryfikowany zakup

Autor tej opinii jest naszym klientem. Kupił ten produkt w naszym sklepie.

Profesor odszedł od stylu swoich podręczników do historii z lat 90. i przejął styl nowoczesnych podręczników południowokoreańskich i tajwańskich oraz południowoamerykańskich szkół jezuickich: język potoczny, nikła faktografia, nacisk położony na sprawy społeczne i zmiany w obrębie kultury. Wprowadzono kody QR, ale jeszcze za słabo. Nie ma map nawet w QR, tabel, wykresów, słownika pojęć. Brakuje map myśli choćby w formie komiksów sytuacyjnych. W narracji zmiana podmiotu ze zbiorowego na indywidualną opowieść, co jest typowe dla współczesnych podręczników. Typowe jest też silne nasycenie emocjonalne, co fabułę przenosi z poziomu edukacyjnego na popularyzatorski: podręcznik czyta się jak powieść. Profesor przenosi kierunek spojrzenia na dzieje najnowsze z mas, grup społecznych na podmiot indywidualny: co się z nim dzieje, jakim podlega wpływom, co w związku z tym sądzi o wydarzeniach aktualnych. Czytelnik identyfikuje się z doświadczeniami, które przezywa konkretny człowiek na kartach podręcznika. Ponieważ nie ma słownika pojęć czytelnik musi być wyrobiony co do znajomości podstawowych zagadnień z historii, stąd nie jest to podręcznik dla przeciętnego ucznia szkoły średniej, ale co najmniej w miarę rozgarniętego i obytego w historii. Czytając podręcznik trzeba myśleć, a to jest słabe na poziomie szkoły średniej: generalnie młodzież chce mieć kawę na ławę podane co ma się nauczyć, a czytając podręcznik musi stawiać pytania i szukać odpowiedzi. Profesor nie zestawia stanowisk (tu przydałyby się tabele, np. co na temat pamięci i prawdy mówią konserwatyści, co liberałowie, a co myśl lewicowa, ważne jest to np. w tematach dotyczących kontrkultury lat 60. czy stanowiska wobec konkretnych wydarzeń np. wojny koreańskiej czy wietnamskiej), prezentuje zagadnienia współczesne od strony doktryny konserwatywnej w duchu podręczników brytyjskich. Większość recenzentów raczej podręcznika nie przeczytała, a jak to zrobiła nic z niego nie zrozumiała i nie ma pojęcia ani na temat historii, ani na temat podręczników i ich tworzenia. Szkoda, bo warto byłoby przeczytać RZECZYWISTE recenzje, a nie wysyp emocji.

Czy recenzja była pomocna?

k.j***********************

ilość recenzji:5

19-09-2022 08:56

Zweryfikowany zakup

Autor tej opinii jest naszym klientem. Kupił ten produkt w naszym sklepie.

Profesor odszedł od stylu swoich podręczników do historii z lat 90. i przejął styl nowoczesnych podręczników południowokoreańskich i tajwańskich oraz południowoamerykańskich szkół jezuickich: język potoczny, nikła faktografia, nacisk położony na sprawy społeczne i zmiany w obrębie kultury. Wprowadzono kody QR, ale jeszcze za słabo. Nie ma map nawet w QR, tabel, wykresów, słownika pojęć. Brakuje map myśli choćby w formie komiksów sytuacyjnych. W narracji zmiana podmiotu ze zbiorowego na indywidualną opowieść, co jest typowe dla współczesnych podręczników. Typowe jest też silne nasycenie emocjonalne, co fabułę przenosi z poziomu edukacyjnego na popularyzatorski: podręcznik czyta się jak powieść. Profesor przenosi kierunek spojrzenia na dzieje najnowsze z mas, grup społecznych na podmiot indywidualny: co się z nim dzieje, jakim podlega wpływom, co w związku z tym sądzi o wydarzeniach aktualnych. Czytelnik identyfikuje się z doświadczeniami, które przezywa konkretny człowiek na kartach podręcznika. Ponieważ nie ma słownika pojęć czytelnik musi być wyrobiony co do znajomości podstawowych zagadnień z historii, stąd nie jest to podręcznik dla przeciętnego ucznia szkoły średniej, ale co najmniej w miarę rozgarniętego i obytego w historii. Czytając podręcznik trzeba myśleć, a to jest słabe na poziomie szkoły średniej: generalnie młodzież chce mieć kawę na ławę podane co ma się nauczyć, a czytając podręcznik musi stawiać pytania i szukać odpowiedzi. Profesor nie zestawia stanowisk (tu przydałyby się tabele, np. co na temat pamięci i prawdy mówią konserwatyści, co liberałowie, a co myśl lewicowa, ważne jest to np. w tematach dotyczących kontrkultury lat 60. czy stanowiska wobec konkretnych wydarzeń np. wojny koreańskiej czy wietnamskiej), prezentuje zagadnienia współczesne od strony doktryny konserwatywnej w duchu podręczników brytyjskich. Większość recenzentów raczej podręcznika nie przeczytała, a jak to zrobiła nic z niego nie zrozumiała i nie ma pojęcia ani na temat historii, ani na temat podręczników i ich tworzenia. Szkoda, bo warto byłoby przeczytać RZECZYWISTE recenzje, a nie wysyp emocji.

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?

k.j***********************

ilość recenzji:5

16-09-2022 18:25

Zweryfikowany zakup

Autor tej opinii jest naszym klientem. Kupił ten produkt w naszym sklepie.

Profesor odszedł od stylu swoich podręczników do historii z lat 90. i przejął styl nowoczesnych podręczników południowokoreańskich i tajwańskich oraz południowoamerykańskich szkół jezuickich: język potoczny, nikła faktografia, nacisk położony na sprawy społeczne i zmiany w obrębie kultury. Wprowadzono kody QR, ale jeszcze za słabo. Nie ma map nawet w QR, tabel, wykresów, słownika pojęć. Brakuje map myśli choćby w formie komiksów sytuacyjnych. W narracji zmiana podmiotu ze zbiorowego na indywidualną opowieść, co jest typowe dla współczesnych podręczników. Typowe jest też silne nasycenie emocjonalne, co fabułę przenosi z poziomu edukacyjnego na popularyzatorski: podręcznik czyta się jak powieść. Profesor przenosi kierunek spojrzenia na dzieje najnowsze z mas, grup społecznych na podmiot indywidualny: co się z nim dzieje, jakim podlega wpływom, co w związku z tym sądzi o wydarzeniach aktualnych. Czytelnik identyfikuje się z doświadczeniami, które przezywa konkretny człowiek na kartach podręcznika. Ponieważ nie ma słownika pojęć czytelnik musi być wyrobiony co do znajomości podstawowych zagadnień z historii, stąd nie jest to podręcznik dla przeciętnego ucznia szkoły średniej, ale co najmniej w miarę rozgarniętego i obytego w historii. Czytając podręcznik trzeba myśleć, a to jest słabe na poziomie szkoły średniej: generalnie młodzież chce mieć kawę na ławę podane co ma się nauczyć, a czytając podręcznik musi stawiać pytania i szukać odpowiedzi. Profesor nie zestawia stanowisk (tu przydałyby się tabele, np. co na temat pamięci i prawdy mówią konserwatyści, co liberałowie, a co myśl lewicowa, ważne jest to np. w tematach dotyczących kontrkultury lat 60. czy stanowiska wobec konkretnych wydarzeń np. wojny koreańskiej czy wietnamskiej), prezentuje zagadnienia współczesne od strony doktryny konserwatywnej w duchu podręczników brytyjskich. Większość recenzentów raczej podręcznika nie przeczytała, a jak to zrobiła nic z niego nie zrozumiała i nie ma pojęcia ani na temat historii, ani na temat podręczników i ich tworzenia. Szkoda, bo warto byłoby przeczytać RZECZYWISTE recenzje, a nie wysyp emocji.

Czy recenzja była pomocna?

Woj

ilość recenzji:1

15-09-2022 20:03

Sam kit nie hit

Czy recenzja była pomocna?

Megan

ilość recenzji:1

14-09-2022 13:01

Zweryfikowany zakup

Autor tej opinii jest naszym klientem. Kupił ten produkt w naszym sklepie.

Bardzo bardzo dobry podręcznik, przedstawiający trudna historie wojenną i powojenną Polski . Lewactwo wyje bo chciałoby aby prawda nigdy nie wyszła na wierzch......dlaczego byliśmy okłamywani cale dziesięciolecia przez nazizm i komunizm ile ludzi musiało umrzeć w obozach koncentracyjnych, ilu wysłano na przymusowe roboty, ilu z Kresów wysłano na Syberie , Kołymę ilu wyjechało do Kazachstanu , ilu zginęło w lasach w partyzantce , ilu zakatowano przez swoich czerwonych w więzieniach. Jak wiara w Boga pozwalała nie dać się złu, co znaczyły "Bog, honor, ojczyzna" i dlaczego nie zginęliśmy jako naród przeznaczony do eksterminacji i służenia rasie Panow. Historia kołem się toczy , czerpmy z niej garściami , nie ulegajmy fake newsom, manipulacjom i dezinformacjom, walczmy z 5-th Column .?Nasz naród jak lawa, Z wierzchu zimna i twarda, sucha i plugawa; Lecz wewnętrznego ognia sto lat nie wyziębi, Plwajmy na tę skorupę i zstąpmy do głębi.?

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?

Rafał

ilość recenzji:1

12-09-2022 20:54

Kiedy masz około 60-tki jesteś zaledwie w minimalnym wieku do recenzowania tego opracowania.
Ja potraktowałem je jak reportaż i literaturę faktu.
A wszystkim, którzy nie dorośli jeszcze do samodzielnego wyciągania wniosków z tego co i o czym czytają polecam nieco łatwiejszą wersję takich podręczników przeznaczoną dla szkół podstawowych.
Nadrzędną zasadą przy recenzowaniu czegokolwiek jest posiadanie choćby minimalnej wiedzy w jakimś temacie. Wiedzy zaczerpniętej z różnych źródeł.
Samo głupkowate powielanie internetowych wynurzeń pseudospecjalistów jest jedynie ośmieszające dla ich autorów.

Czy recenzja była pomocna?

Aleks

ilość recenzji:1

10-09-2022 23:12

Jebana pisowska i katolska propaganda.

Czy recenzja była pomocna?

lelek

ilość recenzji:1

2-09-2022 23:32

Znakomita praca nieosiągalna dla innych autorów.

Czy recenzja była pomocna?

www

ilość recenzji:1

2-09-2022 23:24

Lewaccy analfabeci próbują zdyskredytować książkę która przekracza ich ramy poznawcze.

Czy recenzja była pomocna?

St

ilość recenzji:1

1-09-2022 15:33

Bardzo dobry autor, doświadczony, uczciwy; świetny podręcznik dla Polaków, ludzi utożsamiających się ze swoją burzliwą, często dramatyczną historią, chcących budować wspólnotę tego miejsca i czasu na fundamencie jej dotychczasowych dokonań i wniosków z porażek. Polecam ludziom myślącym i ideowym. Bezmyślni i bezideowi niech nie biorą go do ręki.

Czy recenzja była pomocna?

Marek

ilość recenzji:1

27-08-2022 22:45

Świetna książka. Gorąco polecam. Szkoda, że za moich czasów szkolnych nie było tak dobrego podręcznika do historii. Przeczytałem jednym tchem.

Czy recenzja była pomocna?

Gaga

ilość recenzji:1

26-08-2022 16:23

Podręcznik super, treść bez żadnej ideologii, dużo wyzwań i kontrowersyjnych zadań pobudzających myślenie

Czy recenzja była pomocna?

-pati-

ilość recenzji:1

24-08-2022 17:59

Porażka, coś takiego w ogóle nie powinno być dopuszczone do szkół

Czy recenzja była pomocna?

Ania

ilość recenzji:1

12-08-2022 15:24

Nie wierzę, że coś takiego zaoferowano moim dzieciom. Wstyd, wielki wstyd i kompromitacja ze strony Ministerstwa Edukacji.

Czy recenzja była pomocna?

porażka

ilość recenzji:1

25-07-2022 17:56

Porażka, dobrze że skończyłem już szkołę

Czy recenzja była pomocna?

Marcjan

ilość recenzji:1

11-07-2022 13:13

Nareszcie podręcznik i przedmiot na który czekałem wiele lat!

Czy recenzja była pomocna?

nat

ilość recenzji:1

10-07-2022 17:48

Porażka ministra i całego polskiego systemu edukacji.

Czy recenzja była pomocna?