Opis produktu:
Metoda odwróconej klasy, wykorzystana w podręczniku, to świetne narzędzie, które daje uczniom więcej swobody i inspiruje ich do samodzielnej pracy oraz rozwijania umiejętności. W takim podejściu to uczniowie stają się bardziej aktywni w procesie nauki, a nauczyciel pełni rolę przewodnika i wspierającego, co sprzyja efektywnemu przyswajaniu wiedzy.
Podręcznik składa się z 6 działów, które układają się w spójny program nauczania:
Wprowadzenie - Rozpoczyna naukę od podstaw, zapewniając uczniom solidne fundamenty w informatyce. Przedstawia podstawowe pojęcia i zasady, co ułatwia zrozumienie bardziej zaawansowanych zagadnień.
Podstawy algorytmiki w Python i C++ - Ten dział skupia się na naukę dwóch języków programowania, Python i C++. Uczniowie poznają podstawowe składniki tych języków i nauczają się tworzyć proste algorytmy, co jest niezbędne w rozwiązywaniu problemów za pomocą programów.
Projekt - multimedialny przewodnik - Ten dział umożliwia uczniom zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce, tworząc multimedialny przewodnik. To pozwala na praktyczne wykorzystanie programowania do stworzenia ciekawego i użytecznego projektu.
Arkusz kalkulacyjny - Ten dział skupia się na wykorzystaniu arkusza kalkulacyjnego w praktyce. Uczniowie poznają różne funkcje i możliwości tego narzędzia, co przydaje się w pracy z danymi i tworzeniu różnego rodzaju tabel i wykresów.
Grafika wektorowa - Ten dział omawia zagadnienia związane z grafiką wektorową. Uczniowie nauczą się tworzyć rysunki i grafiki za pomocą odpowiednich narzędzi, co pozwala na rozwijanie ich umiejętności artystycznych.
Podręcznik jest kompleksowy, umożliwiając uczniom opanowanie różnych aspektów informatyki i programowania. Dzięki podziałowi na działu, uczniowie mają możliwość skoncentrowania się na konkretnych tematach, co ułatwia przyswajanie wiedzy.
Metoda odwróconej klasy, zastosowana w podręczniku, sprzyja aktywizacji uczniów i rozwijaniu ich samodzielności. To podejście stwarza inspirujące środowisko do nauki i pozwala na efektywne wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce. Uczniowie mają szansę stać się bardziej zaangażowanymi i kreatywnymi uczestnikami procesu nauki, co przyczynia się do lepszego przyswajania materiału i rozwijania umiejętności informatycznych na wysokim poziomie.