Opis produktu:
Podręcznik `Informatyka. Zakres podstawowy. Klasa 3` to kontynuacja serii, która inspiruje uczniów do samodzielnego szukania rozwiązań i rozwijania umiejętności programowania. Jego celem jest zapewnienie atrakcyjnego i praktycznego podejścia do nauki informatyki.
Podręcznik wyróżnia się stosowaniem sprawdzonych metod nauczania, takich jak podejście problemowe oraz metoda odwróconej klasy. Dzięki nim uczniowie są aktywnie zaangażowani w proces nauki, co sprzyja efektywnemu przyswajaniu wiedzy. Infografiki, odnoszące się do sytuacji z życia uczniów, pomagają porządkować zdobytą informację i angażują uczniów w pracę na lekcji.
Wybór dwóch języków programowania, Python i C++, daje uczniom większą elastyczność w nauce, pozwalając na wybór tego, który bardziej odpowiada ich preferencjom i umiejętnościom.
Podręcznik do klasy 3 został podzielony na siedem działów głównych, co zapewnia spójny program nauczania:
Wprowadzenie - Rozpoczyna naukę od podstaw, zapewniając solidne podstawy w informatyce.
Algorytmika i programowanie w Pythonie - Ten dział skupia się na poznawaniu Pythona jako języka programowania.
Algorytmika i programowanie w C++ - W tym dziale uczniowie poznają podstawy programowania w języku C++.
Komputery i urządzenia cyfrowe - Ten dział omawia tematy związane z komputerami i urządzeniami cyfrowymi, dając uczniom szerszą perspektywę na tematykę informatyczną.
Projekt. Cyfrowy świat - Ten dział umożliwia uczniom praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy, tworząc projekt z zakresu cyfrowego świata.
Bazy danych - Ten dział wprowadza uczniów w zagadnienia związane z bazami danych, co jest istotne w dzisiejszym świecie technologii.
Grafika 3D - W tym dziale uczniowie poznają podstawy grafiki 3D, co pozwala im rozwijać kreatywne umiejętności w tej dziedzinie.
Struktura lekcji w podręczniku jest starannie uporządkowana, co pozwala na płynne przyswajanie materiału. Każda lekcja zaczyna się od samodzielnej analizy problemu, co aktywizuje uczniów i pobudza ich myślenie. Następnie omawiane są zagadnienia teoretyczne, a potem stosowane są w praktyce poprzez ćwiczenia krok po kroku.
Podręcznik zawiera również ćwiczenia do samodzielnego rozwiązania, które pozwalają nauczycielowi dostosować tok nauczania do indywidualnych potrzeb uczniów. Po zakończeniu każdej lekcji znajdują się podsumowania najważniejszych wiadomości, pytania sprawdzające oraz zadania dodatkowe, które pozwalają uczniom utrwalić zdobytą wiedzę i rozwijać umiejętności.
Wszystkie te elementy składają się na wszechstronny podręcznik, który daje uczniom możliwość zgłębienia wiedzy z zakresu informatyki, a jednocześnie rozwija ich zdolności logicznego myślenia i programowania. Dzięki temu uczniowie zdobywają praktyczne umiejętności, które są nie tylko użyteczne w codziennym życiu, ale także otwierają drzwi do świata nowoczesnych technologii i innowacyjnych rozwiązań.
Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024