Kalejdoskop ucznia. Liczenie. Klasa 1
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
podręcznik
Opis produktu:
Tytuł wchodzący w skład nowej serii publikacji dodatkowych `Kalejdoskop ucznia`, których celem jest ćwiczenie głównych umiejętności w kl. 1-3, takich jak czytanie, pisanie i liczenie. Publikacje mają poszerzać oraz pogłębiać wiedzę i umiejętności uczniów. Mogą być wykorzystane jako materiał dodatkowy (uzupełniający) w trakcie zajęć w szkole lub jako praca domowa.
- Uniwersalny, okołocyklowy zeszyt do matematyki, wprowadzony w miejsce publikacji `Liczę` i `Rozwiązuję zadania`.
- Zagadnienia ułożone zgodnie z kolejnością wprowadzania w metodzie pracy prof. Jadwigi Hanisz (i zadania nawiązujące do tej metody):
ORIENTACJA W PRZESTRZENI
CECHY WIELKOŚCIOWE
- Porządkowanie wg jednej cechy
- Porządkowanie wg dwóch cech
KLASYFIKACJA
- Klasyfikacja przedmiotów wg jednej cechy
- Figury geometryczne, klasyfikacja wg jednej cechy, dwóch i większej liczby cech
- Karty logiczne
POJĘCIE LICZBY NATURALNEJ
- Porównywanie liczebności zbiorów
- Porządkowanie zbiorów według liczebności. Pisanie cyfr
- Liczby porządkowe
DZIAŁANIA NA LICZBACH
- Dodawanie i odejmowanie, układanie działań do obrazków
- Porównywanie sum i różnic
- Wykorzystanie grafów do dodawania i odejmowania. Równania z okienkiem
ZADANIA TEKSTOWE
- Dodawanie i odejmowanie
- Układanie zadania tekstowego do rysunku lub działania
- Obliczenia pieniężne
- Wybieranie poprawnego sposobu obliczania
- Zadawanie pytań do zadań
- Wybieranie pytań do zadania
- Zadania złożone
- Zadania trudne
FIGURY GEOMETRYCZNE
- Rozpoznawanie figur
- Rytmy
- Mozaika
- Symetrie
JEDNOSTKI MIAR
- Obliczenia pieniężne (monety)
- Mierzenie długości
- Mierzenie masy
- Mierzenie czasu. Zegar
- Mierzenie czasu. Dni tygodnia
- Zgodnie z propozycją metody pracy prof. J. Hanisz zadania zbudowano tak, aby uwzględnić:
- włączanie sytuacji problemowych stwarzających uczniom możliwość samodzielnego dochodzenia do wyniku obliczeń;
- pozwalanie dzieciom na tworzenie własnych pomysłów rozwiązań, stawianie pytań, objaśnianie, argumentowanie oraz uzasadnianie drogi swojego myślenia;
- ćwiczenie sprawności rachunkowej;
- porządkowanie zdobytej wiedzy;
- powtarzanie z dziećmi poznanego materiału w różnych formach;
- wprowadzanie na zajęciach stałych elementów utrwalających wiedzę i umiejętności praktyczne.
- Zamieszczone na końcu zeszytu wycinanki (elementy do samodzielnego wycinania przez dziecko) pozwalają na naukę przez działanie, a także podnoszą atrakcyjność publikacji.
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.