Opis produktu:
SERIA FIND OUT
-Wiem co chcę powiedzieć, ale brakuje mi słów.-
-Chciałabym to powiedzieć inaczej.-
-Proste pytanie! Tylko nie pamiętam jak jest [-Ś] po angielsku-.
-A może mi pan/pani podpowiedzieć jedno słówko-
-Rozumiem pytanie, ale nie znam słowa bez którego ani rusz z odpowiedzią-.
-Kurcze, znowu zapomniałem/am jak się mówi [-Ś]-
Znacie to Słyszycie to na swoich zajęciach
Zapominanie słówek zdarza się każdemu, na wszystkich poziomach nauczania. Ale szczególnie dotkliwe jest na początku drogi rozwoju językowego, bo wtedy trudno jest naszym uczniom wykorzystywać sprytne chwyty, takie jak definiowanie znaczeń czy używanie synonimów.
Na początku często w głowie jest pustka, i mimo najszczerszych chęci komunikacja się blokuje, bo-Śbrakuje słówek.
Na ratunek przychodzi zestaw kart FIND OUT!
To 24 pary kart, poruszające wszystkie najważniejsze tematy jakimi uczniowie mają do czynienia na początku nauki.
Znajdziecie tu zagadnienia takie jak:
-˘Rodzina
-˘Dom
-˘Przyjaciele
-˘Film
-˘Muzyka
-˘Szkoła
-˘Wspomnienia
-˘Zwierzęta
-˘Jedzenie
-˘Sport
-˘Teatr
-˘Podróże
-˘Zakupy
-˘Sztuka
-˘Życie towarzyskie
-˘Cechy charakteru
-˘Umiejętności
-˘Polityka
-˘Hobby
-˘Czas wolny
-˘Rozwój osobisty
-˘Przeszłość
-˘TV
-˘Środowisko naturalne
Jak korzystać
-˘Na obu kartach są fotografie, zwykle pokazujące dane zjawisko z dwóch perspektyw (np. zadowolone przyjaciółki i kłócąca się para), więc jednym z zadań może być opisywanie i porównywanie zdjęć.
-˘Osoba A ma za zadanie dowiedzieć się 4 (ale może i więcej!) rzeczy na dany temat. Ale żeby to zrobiła musi najpierw STWORZYĆ PYTANIA, bo na karcie ma podane tylko hasła.
-˘Osoba B ODPOWIADA NA PYTANIA osoby A, POSIŁKUJĄC SIĘ słownictwem ze swojej karty.
-˘Osoba A może zadawać dodatkowe pytania, dociekać, prosić o wyjaśnienie różnych kwestii, opowiadać o swoim punkcie widzenia itd.
-˘Osoba B po wyczerpaniu tematu może zapytać osobę A jakie ona ma zdanie w danej kwestii.
Dodatkowe opcje:
-˘Tworzenie map wyrazowych.
-˘Praca w parach/grupach - rozszerzanie podanego na karcie słownictwo - np. w ramach pracy domowa lub projektu klasowego.
-˘Tworzenie definicji wyrazów z kart.
-˘Wyższe poziomy - znajdowanie synonimów i antonimów do podanych wyrazów.
-˘Tworzenie różnych opcji pytań na bazie haseł na karcie A.
Dla kogo są te karty
-˘Dla początkujących uczniów,
-˘Dla nowych grup, które się jeszcze nie znają (doskonałe narzędzie integrujące klasę),
-˘Dla introwertyków, którzy nie lubią się dzielić swoimi przemyśleniami na forum klasy, więc mogą wejść w rolę i wykorzystywać słownictwo z karty z zastrzeżeniem, że nie mówią o sobie,
-˘Dla zapominalskich uczniów, którym słówka uciekają z głów,
-˘Dla zestresowanych uczniów, którzy zapominają co umieją, gdy są pytani,
-˘Dla gaduł, które odpływają od tematu i trzeba im przypominać jakie było pytanie;)
-˘Dla wszystkich tych, którzy cenią sobie usystematyzowaną wiedzę,
-˘Dla uczniów, którzy lubią powtórki,
-˘Dla uczniów, którzy przygotowują się do E8,
-˘Dla uczniów, którzy mają problemy z tworzeniem pytań.
Karty FIND OUT są bardzo uniwersalne i mogą być stosowane na różnych poziomach:
A1 - uczniowie wykorzystują najprostsze słownictwo, nauczyciel pomaga z tworzeniem pytań.
A2 - uczniowie rozwijają swoje kompetencje językowe, powtarzają wprowadzoną wcześniej leksykę.
B1 - uczniowie poszerzają słownictwo z kart o swoje przykłady, szukają synonimów, antonimów,
wynajdują odmienne słowa/konstrukcje/zwroty, których można użyć zamiennie, tworzą pytania z użyciem bardziej skomplikowanych konstrukcji gramatycznych.