Opis produktu:
`Przeszłość i dziś - Po roku 1956. Współczesność` to ostatnia część w cyklu podręczników stworzonych z myślą o uczniach 4 klasy czteroletniego liceum i pięcioletniego technikum. Ten unikatowy podręcznik został starannie opracowany, aby zapewnić wszechstronne i dogłębne poznanie literatury oraz kultury współczesnej w układzie chronologicznym.
Autorzy podjęli wysiłek, aby przedstawić najważniejsze zagadnienia związane z literaturą i kulturą od roku 1956 do współczesności w sposób przystępny i ciekawy dla uczniów. Podręcznik pokrywa zakres podstawowy i rozszerzony, przy czym tematy przeznaczone dla uczniów realizujących język polski na poziomie rozszerzonym są wyraźnie oznaczone, co ułatwia ich identyfikację i pogłębione poznanie.
Nadrzędnym celem tego podręcznika jest ukazanie historii i literatury w naturalnym porządku czasowym, pozwalając uczniom na zrozumienie procesu historyczno-literackiego i poznawanie kultury w odpowiednich kontekstach. Przeszłość i współczesność są łączone w spójny i harmonijny sposób, ukazując, jak teksty literackie nawiązują do przeszłości, a jednocześnie odzwierciedlają ducha współczesności.
Teksty literackie zostały wyselekcjonowane tak, aby zarówno utwory znane w całości, jak i te, które są prezentowane we fragmentach, były reprezentatywne dla danego okresu. Każdy z tekstów jest starannie opatrzony wskazówkami do analizy i interpretacji, zachęcając uczniów do samodzielnego odkrywania znaczeń i głębszego zrozumienia treści.
Ważną cechą tego podręcznika są także ciekawe i zróżnicowane polecenia dla uczniów, które mają na celu rozwijanie świadomości językowo-stylistycznej oraz doskonalenie umiejętności komunikacyjnych, szczególnie w tworzeniu własnych tekstów. Dodatkowo, podręcznik zawiera omówienia lektur przeznaczonych do czytania w całości, które wspomagają proces interpretacji i analizy.
Warto również podkreślić, że `Przeszłość i dziś - Po roku 1956. Współczesność` wprowadza uczniów w różnorodne konteksty interpretacyjne, takie jak aspekty plastyczne, filozoficzne, kulturowe, historyczne oraz biograficzne. Ilustracje i obrazy są wykorzystywane w celu rozwijania refleksji nad kulturą, co dodatkowo pomaga zrozumieć treść utworów literackich.
Podręcznik został zaprojektowany w przemyślany sposób, prezentując przystępne wykłady, informacje encyklopedyczne oraz ciekawostki. Układ treści nawiązuje do formy hipertekstu, aby uczniowie mogli w prosty i przystępny sposób przyswajać wiedzę. Dzięki atrakcyjnej formie, jest to idealne narzędzie do pracy zarówno w szkole, jak i w domu.
Podsumowując, `Przeszłość i dziś - Po roku 1956. Współczesność` to kompleksowy i inspirujący podręcznik, który skutecznie wprowadza uczniów w świat literatury i kultury współczesnej, pozostawiając świadomość związku między przeszłością a teraźniejszością.