SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Psychoterapia tom 6. SZKOŁY I METODY (twarda)

podręcznik akademicki

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

podręcznik

Wydawnictwo Eneteia
ISBN 978-83-61538-16-5

     

  • Wysyłamy w 2 - 3 dni + czas dostawy Ten produkt może nie dotrzeć do Ciebie przed Świętami!
  • DPD za 5,99

Opis produktu:

Szósty tom podręcznika pogłębia zagadnienia teorii i metod psychoterapii. Poszerza problematykę opracowaną w zakresie głównych szkół i nurtów w tomie `Psychoterapia. Teoria` o takie ujęcia, jak psychoanaliza brytyjska i francuska, terapia postjungowska, metapoznawcza, Ericksonowska, Mindella, terapie postmodernistyczne czy psychoterapia pozytywna. Wśród omawianych metod są: metody narracyjne i dialogowe, hipnoza, trans hipnotyczny i metafory w terapii Ericksonowskiej, trening relaksacji, praca z podosobowościami czy interwencje z udziałem zwierząt.


Wprowadzenie (Lidia Grzesiuk)
Część pierwsza
Szkoły psychoterapii
Rozdział 1. Psychoanaliza brytyjska (Wojciech Hańbowski)
1.1. Wprowadzenie
1.2. Tło społeczno-kulturowe
1.3. Odkrycia Melanie Klein i kontrowersje z Anną Freud
1.4. Donald Winnicott i `Niezależni`
1.5. Obserwacja niemowląt
1.6. Psychoanaliza w służbie zdrowia
1.7. Podsumowanie

Rozdział 2. Psychoanaliza francuska (Lena Magnone)
2.1. Francuskie źródła psychoanalizy
2.2. Analiza psychologiczna Pierre`a Janeta
2.3. Recepcja freudyzmu we Francji w pierwszej połowie XX wieku
2.4. Psychoanaliza Jacques`a Lacana
2.5. W cieniu Lacana: inne ważne postacie francuskiej psychoanalizy
2.6. Przeciwko psychoanalizie

Rozdział 3. Terapia jungowska i postjungowska (Zenon Waldemar Dudek)
3.1. Recepcja psychologii i terapii jungowskiej w Polsce
3.2. Metoda historyczno-kulturowa
3.3. Założenia psychoterapii
3.4. Ramy teoretyczne psychoterapii jungowskiej
3.5. Typy psychiczne
3.6. Archetypy, terapia i proces indywiduacji
3.7. Jung, psychoanaliza i psychologia postjungowska

Rozdział 4. Analityczna psychoterapia grupowa (Wiesława Łodej-Sobańska)
4.1. Początki analizy grupowej
4.2. Analiza grupowa na tle innych form analitycznej psychoterapii grupowej
4.3. Związki analizy grupowej z innymi nurtami w psychologii
4.4. Założenia analizy grupowej
4.5. Podstawowe prawo dynamiki grupowej
4.6. Specyficzne czynniki terapeutyczne w analitycznej psychoterapii grupowej
4.7. Rola terapeuty
4.8. Wskazania i przeciwskazania do leczenia w małej grupie analitycznej

Rozdział 5. Psychodynamiczna psychoterapia. Współczesne koncepcje (Andrzej Kokoszka)
5.1. Wprowadzenie
5.2. Definicje psychodynamicznej psychoterapii i psychiatrii
5.3. Charakterystyczne cechy podejścia psychodynamicznego w praktyce klinicznej
5.4. Wskazania do stosowania psychodynamicznej psychoterapii
5.5. Warunki psychoterapii psychodynamicznej
5.6. Przebieg psychodynamicznej psychoterapii wglądowej (ekspresyjnej)
5.7. Cechy psychodynamicznej psychoterapii wspierającej
5.8. Zakończenie terapii
5.9. Podsumowanie

Rozdział 6. Intensywna krótkoterminowa psychoterapia dynamiczna (Beata Załoga, Anna Zarzycka)
6.1. Wprowadzenie
6.2. Teoretyczne inspiracje ISTDP
6.3. Rozwój i ewolucja krótkoterminowej psychoterapii psychodynamicznej
6.4. Powstanie ISTDP
6.5. Technika pracy terapeutycznej
6.6. Organizacja terapii
6.7. Badania nad skutecznością ISTDP

Rozdział 7. Psychoterapia poznawczo-behawioralna (Agnieszka Popiel, Ewa Pragłowska)
7.1. Pojęcia podstawowe i rozwój nurtu
7.2. Skuteczność psychoterapii poznawczo-behawioralnej
7.3. Organizacja terapii poznawczo-behawioralnej na świecie i w Polsce

Rozdział 8. Terapia metapoznawcza (Małgorzata Dragan)
8.1. Główne założenia teoretyczne
8.2. Metapoznawcze modele zaburzeń lękowych
8.3. Główne założenia i metody terapii metapoznawczej

Rozdział 9. Psychoterapie oparte na doświadczaniu (Krzysztof Krawczyk, Agnieszka Dębniak)
9.1. Psychoterapia autorstwa Alvina Mahrera oparta na doświadczaniu
9.2. Zorientowana na fokusowanie doświadczania terapia autorstwa Eugene`a Gendlina
9.3. Terapia skoncentrowana na emocjach
9.4. Podsumowanie

Rozdział 10. Terapie postmodernistyczne (Szymon Chrząstowski, Bogdan de Barbaro)
10.1. Główne idee terapii postmodernistycznej
10.2. Cechy psychoterapii postmodernistycznej
10.3. Szkoły psychoterapii inspirowane postmodernizmem
10.4. Możliwe kierunki rozwoju podejścia postmodernistycznego w psychoterapii

Rozdział 11. Terapia Ericksonowska (Krzysztof Klajs, Lucyna Lipman)
11.1. Sylwetka M.H. Ericksona
11.2. Podstawowe założenia terapii Ericksonowskiej
11.3. Diagnoza w terapii Ericksonowskiej
11.4. Fazy procesu terapii Ericksonowskiej
11.5. Podstawowe strategie pracy
11.6. Zagadnienia etyczne w stosowaniu hipnozy

Rozdział 12. Neurolingwistyczna psychoterapia (Mirosława Huflejt-Łukasik, Benedykt Peczko)
12.1. Geneza i charakter psychoterapii
12.2. Inspiracje teoretyczne NLPt
12.3. Założenia a sposób pracy w NLPt
12.4. Rozumienie zdrowia i zaburzenia psychicznego
12.5. Specyfika relacji pacjent-psychoterapeuta
12.6. Stosunek NLPt do zjawisk w psychoterapii
12.7. Mechanizm zmiany i metody NLPt
12.8. Podsumowanie

Rozdział 13. Psychoterapia zorientowana na proces (Tomasz Teodorczyk, Bogna Szymkiewicz)
13.1. Podstawowe założenia
13.2. Problematyka świadomości w psychologii zorientowanej na proces
13.3. Obszary pracy z procesem i specyficzne techniki z nimi związane
13.4. Zakończenie

Rozdział 14. Pozytywna psychoterapia (Ewa Trzebińska)
14.1. Wprowadzenie
14.2. Cele pozytywnej psychoterapii
14.3. Zachowane zasoby
14.4. Techniki i metody pozytywnej psychoterapii
14.5. Ocena pozytywnej psychoterapii

Rozdział 15. Psychoterapia Mority - Morita Ryoho (Maria Siwiak-Kobayashi)
15.1. Wprowadzenie
15.2. Kulturowe uwarunkowania Shinkeishitsu
15.3. Teoria nerwicy autorstwa Mority
15.4. Terapia
Część druga
Metody psychoterapii
Rozdział 16. Kompleksowa analiza marzeń sennych (Zenon Waldemar Dudek)
16.1. Sny jako przedmiot badań
16.2. Integracja wiedzy o marzeniach sennych
16.3. Metody praktycznej pracy ze snami
16.4. Próby integracji analizy marzeń sennych
16.5. Podsumowanie

Rozdział 17. Wykorzystanie snów w pracy terapeutycznej z grupami (Jerzy Pawlik, Rafał Radzio)
17.1. Wprowadzenie
17.2. Mechanizmy marzenia sennego
17.3. Założenia dotyczące wykorzystania snów w pracy terapeutycznej z grupami
17.4. Wykorzystanie snów w długoterminowej psychoterapii prowadzonej w małych analitycznych grupach
17.5. Praca z półsnem - wizualizacja i relaksacja w praktyce terapeutycznej
17.6. Podsumowanie

Rozdział 18. Metody psychoterapii w podejściu narracyjnym i dialogowym (Elżbieta Chmielnicka-Kuter)
18.1. Wprowadzenie
18.2. Autonarracja i jej funkcja terapeutyczna
18.3. Teoria dialogowa - związki z autonarracją i aplikacje terapeutyczne
18.4. Sposoby pracy nad integracją osobowości w podejściu narracyjnym i dialogowym
18.5. Niektóre podobieństwa i różnice między koncepcjami narracyjnymi, dialogowymi i koncepcjami subosobowości

Rozdział 19. Psychoterapeutyczna praca z subosobowościami (Ewa Trzebińska)
19.1. Polipsychizm
19.2. Subosobowości a zdrowie psychiczne
19.3. Psychoterapia subosobowości
19.4. Wybrane metody psychoterapii subosobowości
19.5. Ocena psychoterapeutycznej pracy z subosobowościami

Rozdział 20. Hipnoza
20.1. Współczesny stan wiedzy o hipnozie (Jerzy Aleksandrowicz)
20.2. Hipnoza Ericksonowska (Krzysztof Klajs)

Rozdział 21. Wykorzystanie metafory w psychoterapii Ericksonowskiej (Katarzyna Szymańska, Katarzyna Zaborska)
21.1. Natura metafory
21.2. Metafora w terapii Ericksonowskiej
21.3. Funkcje metafory jako narzędzia terapeutycznego
21.4. Zasady kreowania i przekazu metafory
21.5. Rodzaje metafor
21.6. Podsumowanie

Rozdział 22. Trening relaksacji stosowanej (według Larsa‑Görana Östa) (Maria Siwiak-Kobayashi)
22.1. Wprowadzenie
22.2. Przebieg terapii

Rozdział 23. Psychoterapia tańcem i ruchem (Zuzanna Pędzich)
23.1. Wprowadzenie
23.2. Historia DMT. Różnice między DMT a choreoterapią
23.3. Przesłanki do zastosowania DMT
23.4. Założenia teoretyczne DMT
23.5. Relacja terapeutyczna w DMT
23.6. Przebieg terapii
23.7. Czynniki leczące
23.8. Podsumowanie

Rozdział 24. Interwencja psychoterapeutyczna z udziałem psów (Maciej Trojan)
24.1. Wprowadzenie
24.2. Definicja interwencji terapeutycznej z udziałem zwierzęcia
24.3. Co nowego i szczególnego zwierzę wnosi do procesu psychoterapii?
24.4. Wybór zwierzęcia towarzyszącego w terapii - specyfika psa domowego
24.5. Selekcja psów pod kątem zadań terapeutycznych
24.6. Cele psychoterapii z udziałem psów

Bibliografia
Słownik ważniejszych terminów
Indeks nazwisk
Indeks rzeczowy
Informacje o Redaktorach i Autorach

Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024

S
Szczegóły
Dział: Podręczniki szkolne
Kategoria: szkoły wyższe,  nauki medyczne,  psychologia
Wydawnictwo: Eneteia
Wydawnictwo - adres:
redakcja@eneteia.pl , http://sklep.eneteia.pl , PL
Oprawa: twarda
Okładka: twarda
Wymiary: 165x235
Liczba stron: 719

RECENZJE - Podręcznik - Psychoterapia tom 6. SZKOŁY I METODY, podręcznik akademicki

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4.5/5 ( 12 ocen )
  • 5
    9
  • 4
    1
  • 3
    1
  • 2
    1
  • 1
    0

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję: