Opis produktu:
Podręcznik został stworzony przez doświadczony zespół autorów, których pozycje podręcznikowe dla szkoły podstawowej, takie jak `der, die, das,` `ich und du,` i `ABCDeutsch,` od lat cieszą się dużym powodzeniem i są bestsellerami wydawnictwa PWN Wydawnictwa Szkolnego. Dowodem na jakość dydaktyczną ich podręczników jest również licencyjne wydanie serii `ich und du` w 2018 roku przez renomowane niemieckie wydawnictwo edukacyjne Cornelsen (Berlin) pod tytułem `Bruno und ich.` Podręcznik zdobywa obecnie rynek niemiecki i międzynarodowy.
Poziom podręcznika: A2/B1
Charakterystyka podręcznika:
Stopniowy rozwój leksyki i gramatyki, który umożliwia wszechstronny rozwój czterech umiejętności językowych, nawet przy wykorzystaniu autentycznych materiałów.
Modularna struktura podręcznika, która daje nauczycielom elastyczność w dostosowaniu lekcji do potrzeb językowych uczniów. Składa się z 6 rozdziałów.
Piktogramy, które określają rodzaje aktywności językowej uczniów w ramach poszczególnych modułów podręcznika, ułatwiając pracę nauczyciela zgodnie z ćwiczeniami, które rozwijają konkretne umiejętności językowe. Piktogramy obejmują zadania rozwijające rozumienie ze słuchu, mówienie, czytanie, pisanie oraz reakcje językowe.
Wyrazista i angażująca szata graficzna, wykorzystująca nowoczesne zdjęcia i grafikę, z odniesieniem do mediów cyfrowych, takich jak okno poczty e-mailowej czy pisanie bloga.
Jasno zdefiniowane cele każdego rozdziału, obejmujące tematykę, komunikację językową oraz zagadnienia gramatyczne, z możliwością autoewaluacji po rozdziale.
Konsekwentne rozwijanie kluczowych kompetencji XXI wieku, takich jak komunikacja, współpraca, kreatywność i krytyczne myślenie, poprzez różnego rodzaju zadania, w tym pracę w parach, pracy w grupach i projekty.
Budowa podręcznika:
Składa się z sześciu rozdziałów o modularnej strukturze.
Wprowadzenie do podręcznika obejmuje powtórkę materiału leksykalno-gramatycznego z wcześniejszych lat nauki języka (klasy 4-6) w formie pytań komunikacyjnych.
W zadaniach wykorzystywana jest korelacja obrazu i tekstu, a uczniowie pracują nad interpretacją historyjek obrazkowych oraz tworzeniem kolaży, łącząc wypowiedź pisemną z grafiką.
Uczniowie rozwijają umiejętności komunikacji ustnej za pomocą ćwiczeń opartych na wypowiedziach ustnych, w których korzystają z przykładowych fraz ułatwiających budowanie własnych wypowiedzi.
Ćwiczenia skupiają się na przetwarzaniu tekstu w mówienie, odgrywaniu ról oraz usprawnianiu wymowy.
Teksty kulturowe i realioznawcze pomagają uczniom odkrywać Niemcy, Austrię, Szwajcarię oraz Liechtenstein.
Przy końcu każdego rozdziału znajdują się ćwiczenia powtórkowe, które rozwijają struktury leksykalno-gramatyczne w kontekście realnych sytuacji dialogowych i różnych sprawności język