Opis produktu:
`Wielka Przygoda` to nowa seria do edukacji wczesnoszkolnej, która wpisuje się w założenie, że edukację dzieci w klasach 1-3 należy traktować jako dynamiczny proces nadawania sensu i rozumienia ciągle zmieniającej się rzeczywistości, a nie jako przekaz gotowych informacji. Materiał w niej zawarty umożliwia uczniom budowanie własnej wiedzy poprzez zdobywanie nowych doświadczeń, okazje do stawiania hipotez i możliwość dociekania.
Ćwiczenia matematyczne klasa 1, część 2 z serii `Wielka Przygoda` łączą pojęcia matematyczne z własnymi doświadczeniami dzieci. Zeszyty, jako uzupełnienie podręcznika, rozwijają sprawność liczenia, utrwalają rozumienie pojęcia liczby przedstawionej w różnych aspektach, uczą analizowania danych, wykorzystują kreatywność i potencjał każdego dziecka.
Umożliwiają porządkowanie wiedzy nieformalnej dzieci i kształtowanie pojęć matematycznych.
Rozwijają i kształtują wyobraźnię przestrzenną poprzez zadania, w których dziecko ma okazję manipulowania różnymi przedmiotami, badania ich właściwości, eksperymentowania.
Przygotowują ucznia do realizacji wielu zagadnień geometrycznych.
Pozwalają dziecku dochodzić do rozwiązania różnymi drogami - uczeń ma świadomość, że istnieją zadania, które mają wiele wyników.
Rozwijają spostrzeganie, pamięć, wyobraźnię, uwagę, mowę i inwencję twórczą dziecka.
Ułatwiają intuicyjne rozumienie trudnych abstrakcyjnych pojęć matematycznych.
Kładą nacisk na manualne i rysunkowe metody rozwiązywania zadań tekstowych oraz samodzielne dochodzenie do rozwiązania.
Uczą argumentowania, kształtują i rozwijają samodzielne myślenie dziecka, w tym myślenie twórcze, dzięki zadaniom niestandardowym (zadania z żarówką), w którym można różnie interpretować dane, a więc nie ma jednego słusznego rozwiązania.
Dają możliwość analizowania związków między liczbami, co jest wstępem do zrozumienia zagadnień algebraicznych, dzięki ćwiczeniom angażującym do zabawy w `mówiące liczby`.
Kształcą dociekliwość, wytrwałość przy pokonywaniu trudności, koncentrację, rozbudzają ciekawość poznawczą, pobudzają myślenia kombinatorycznego, krytycznego. Zadania tekstowe kształcą umiejętność porządkowania, systematyzowania, poszukiwania nowych, alternatywnych rozwiązań.
Sprawdzają zdobytą wiedzę matematyczną na stronach `Czy to już umiem?`