Edukacja dla bezpieczeństwa klasa 1 liceum
Czy potrafimy właściwie reagować w sytuacjach kryzysowych i trudnych, zagrażających zdrowiu i życiu? Doświadczenie pokazuje, że nie zawsze. By zmienić ten stan rzeczy i przygotować młodych ludzi do różnych okoliczności, prowadzona jest od klasy 1 liceum edukacja dla bezpieczeństwa. Uczniowie zdobywają wiedzę na temat bezpieczeństwa państwa, organizacji działań ratowniczych, zdrowia i pierwszej pomocy. Duży nacisk kładzie się na praktykę, szczególnie w ostatnim przypadku. W ten sposób uczniowie wyrabiają u siebie nawyki, które w sytuacji zagrożenia pozwolą spokojnie przeprowadzić akcję ratunkową i uratować czyjeś życie.
EDB klasa 1 liceum – podręczniki
W sklepie Gandalf znajdziesz podręczniki, które wspierają nauczanie tego przedmiotu. Nowoczesne książki najbardziej znanych polskich wydawnictw edukacyjnych: Operon, Nowa Era, WSiP. Przejrzyste infografiki i zdjęcia, a także schematy i instrukcje pomagają szybko opanować umiejętności praktyczne. Podręczniki do EDB klasy 1 liceum zachęcają też uczniów do samodzielnego zgłębiania tematu bezpieczeństwa i ratownictwa. W książkach mowa jest o bezpieczeństwie państwa, ochronie ludności cywilnej, zagrożeniach czasów pokoju, a także zdrowia oraz pierwszej pomocy.
Edukacja dla bezpieczeństwa klasa 1 liceum – dlaczego jest tak istotna?
Dorośli często ograniczają zabawę dzieci do bezpiecznych, wewnętrznych przestrzeni, w których ryzyko wypadku lub zagrożenia jest niewielkie. Wraz z wiekiem młodzi ludzie zyskują jednak coraz większą swobodę, dlatego powinni nauczyć się oceniać ryzyko i dbać o swoje bezpieczeństwo. Celem edukacji dla bezpieczeństwa od klasy 1 liceum jest przygotowanie ich do życia poza szkołą, teraz i w przyszłości. Młodzież uczy się reagować nie tylko w konkretnych sytuacjach, do których można się w pewien sposób przygotować wcześniej (np. zasłabnięcie), ale także w tych nieprzewidzianych lub nieznanych. Dowiadują się, jak rozpoznawać zagrożenia, oceniać ryzyko oraz je kontrolować w nieznanym środowisku. Chociaż każdy człowiek dokonuje oceny ryzyka inaczej, na tej podstawie podejmujemy wiele ważnych decyzji – czy jechać na spotkanie z nieznajomym, jakim środkiem transportu, aby trzymać się z daleka od krawędzi urwiska. Ryzyko składa się z dwóch elementów – prawdopodobieństwa i 'konsekwencji'. Kiedy więc dokonujemy jego oceny, rozważamy kilka złożonych informacji – co może się wydarzyć (dobre i złe) oraz jakie jest prawdopodobieństwo, że różne konsekwencje rzeczywiście wystąpią. Zrozumienie ryzyka pomoże młodym ludziom w dokonywaniu rozsądnych ocen, w radzeniu sobie z niebezpieczeństwem i niepewnością. Tę ważną umiejętność, zdobytą w 1 klasie liceum na edukacji dla bezpieczeństwa,mogą zabrać ze sobą w dorosłe życie.