SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Gra Aeon`s End - Czeluście Portal Games

Rozszerzenie

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

Opis produktu:

Głęboko pod ziemią, zapomniana w labiryncie cieni, Wiedźma Hordy przebudziła Troggów, aby odzyskać starożytne miasto Gravehold.

Aeons End: Czeluście to idealne rozszerzenie dla graczy, którzy dobrze już poznali wszystkich Magów z gry podstawowej Aeons End.

W dodatku znajdziesz 3 nowych Magów Bram: Reeve, która potrafi błyskawicznie rozprawić się z każdym
Poplecznikiem, Nym, nieustraszonego nowicjusza potrafiącego przewidzieć podstępne ataki Nemezis, oraz Z`hanę, posiadającą moc leczenia Gravehold.

Wyzwanie graczom rzuci pamiętające Świat-Który-Był Nemezis: Wiedźma Hordy. Posługuje się ona Troggami - licznymi Poplecznikami, których potęga wynika z ich liczby na polu bitwy. Każdy kolejny Trogg należący do danego plemienia, aktywuje potężniejszą umiejętność.

Czy zdołasz powstrzymać inwazję hordy ciemności i zadać śmiertelny cios potężnej Wiedźmie Hordy?

Zawartość pudełka:
3 Magów Bram
45 Kart Graczy
1 Nemezis
21 Kart Nemezis
8 Kart Modyfikatorów

Liczba graczy: 1-4
Wiek: 14+
Czas gry: 60 min



S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Rodzaj zabawki: Gry
Promocje: Portal Games - gry planszowe
Wiek: Gry dla 10 latków,  Gry dla 11 latków,  Gry dla 12 latków,  Gry dla 13, 14, 15 latków,  Gry od 16 lat
Ilość graczy: 1 osoba,  2 osoby,  3-4 osoby
Gry: karciane,  kooperacyjne,  strategiczne
Producent: Portal Games

Gry / Zabawki bestsellery z tych samych kategorii

Gra Halo Wieża Lucky Duck Games Lucky Duck Games  Gry / Zabawki 108,03 zł
Dodaj do koszyka
Gra Czarny Piotruś Koci Domek Gabi TREFL TREFL  Gry / Zabawki 3,94 zł
Dodaj do koszyka
Gra w pokazywanie Kangur Kangur  Gry / Zabawki 17,48 zł
Dodaj do koszyka
Gra Spicy Portal Games Portal Games  Gry / Zabawki 38,30 zł
Dodaj do koszyka
Gra Terraformacja Marsa: Preludium 2 Rebel Rebel  Gry / Zabawki 57,63 zł
Dodaj do koszyka

RECENZJE - Gry - Gra Aeon`s End - Czeluście, Rozszerzenie

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4.2/5 ( 5 ocen )
  • 5
    1
  • 4
    4
  • 3
    0
  • 2
    0
  • 1
    0

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

Erni2015

ilość recenzji:312

2-05-2021 09:52

W zdecydowanie zbyt dużym pudełku (taka tradycja Portalu odnośnie dodatków do Aeon`s End) znajdziecie kilkadziesiąt kart, trzy arkusze Magów oraz jeden arkusz Nemezis. Co do kart rynku, są to: 1 klejnot, 2 artefakty i 5 zaklęć. Wszystkie te karty są rzecz jasna unikalne i żadna z nich nie powiela zdolności znanych fanom Aeon`s End z podstawki czy innych dodatków.

Ocena wartości nowych kart jest oczywiście względna - ich przydatność różnić się będzie za każdym razem, zależnie od układu kart rynku, wybranych Magów i Nemezis, przeciwko któremu zdecydujemy się stanąć do walki. Najciekawiej moim zdaniem wygląda tu artefakt Transmutator, który w zamian za zniszczenie karty z ręki pozwala dobrać kartę z rynku; przyda się, gdy w swoich zasobach mamy zbyt słabe klejnoty, by kupić droższe zaklęcia. Co do zaklęć właśnie - dwa z pięciu tu dostępnych pozwalają jednocześnie zadawać obrażenia zarówno Poplecznikom, jak i Nemezis; to świetna opcja, gdy chcemy dobić Poplecznika i nie zmarnować reszty mocy zaklęcia. Ciekawie prezentuje się też zaklęcie Kosa Dezintegracji, która pozwala zadać aż osiem obrażeń; niestety w zamian za to gracz również otrzymuje jedno obrażenie, ale za to, po aktywacji Kosy, może ją zniszczyć lub odrzucić na stos kart odrzuconych dowolnego gracza.

Teraz parę słów o nowych Magach. Reeve to Elitarny Mag Bram, który mimo straconej gdzieś w Czeluściach dłoni, w walce z każdym Nemesis radzi sobie znakomicie. Jego trzy zamknięte Bramy da się otworzyć za stosunkowo małą ilość Eteru, a zdolność specjalna, uruchamiana za odrzucenie zaledwie czterech Ładunków, pozwala rozdzielić aż osiem obrażeń pomiędzy dwóch Popleczników. Od paru dni to jeden z moich ulubionych Magów :)

Z`hana - Zbuntowana Magini Bram - rozpoczyna walkę z dostępnymi tylko trzema Bramami, ale jej unikalna karta (Wieczny Żar) pozwala na aktywację jednego z Zaklęć bez odrzucania go; z pozoru umiejętność dość przeciętna, lecz w praktyce, przy dobrym wykorzystaniu, potrafi nieźle namieszać w odwodach Nemezis.

Nym jest Nowicjuszem Magii Bram. Jest to postać moim zdaniem najsłabsza z całej tej trójki i ogólnie dość przeciętna w kontekście całego uniwersum Aeon`s End. Jego umiejętność specjalna pozwala odrzucać wierzchnie karty z talii Nemezis (jedną lub dwie), ale uwzględniając koszt aż pięciu potrzebnych do tego Ładunków, nie wydaje mi się, by zwycięstwo poprzez wyniszczenie talii Nemezis było w tym przypadku opłacalną strategią.

Esencją Aeon`s End są Nemezis. W Czeluściach znajdziemy tylko jednego. Jest to Wiedźma Hordy, posiadająca dodatkową talię unikalnych Popleczników, zwanych Troggami, wywodzących się z trzech różnych plemion. Tak zwane Wyzwolenie wprowadza do gry jednego Trogga; jeżeli do gry wchodzi drugi lub kolejny Trogg z tego samego plemienia, należy rozpatrzeć podany na karcie efekt - są to obrażenia zadawane albo Magom albo miastu Gravehold. Podstawowa talia Wiedźmy to przede wszystkim karty Mocy lub Ataku, wprowadzające kolejne Wyzwolenia i kumulujące ilość Troggów w grze. Projektanci tego dodatku ocenili trudność pokonania Wiedźmy na poziomie 6. Jak dla mnie jest to ocena zbyt wysoka. Na cztery rozgrywki (każda z innym rynkiem i z różnymi Magami) trzy udało mi się wygrać bez większego wysiłku; wystarczy regularnie zmniejszać hordę Troggów, a potężniejsze zaklęcia rzucać bezpośrednio we Wiedźmę. Oczywiście zwycięstwo zależy tu również od układu kart w rynku i doboru Magów, ale mimo wszystko Wiedźma Hordy nie należy do zbyt wymagających przeciwników.

Podsumowując - Czeluście to kolejny dodatek do Aeon`s End, na który nie żałuję ani jednego wydanego grosza. Fakt, jest tu tylko jeden nowy Nemezis, ale tę "stratę" świetnie niwelują trzej nowi Magowie oraz fajne artefakty i ciekawie zaprojektowane zaklęcia, które po dołączeniu do podstawki gry mocno ją wzbogacają i przede wszystkim urozmaicają, odkrywając przed graczami nowe możliwości, nowe strategie i nowe pomysły na jak najbardziej intensywne walki z Nemezis. Czeluście kupiłem jako ostatni dodatek, i Wam też radzę tak zrobić - najpierw kupcie inne rozszerzenia (Bezimienni, Niezbadany Mrok, Otchłań), które wprowadzają więcej Nemezis, a dopiero wtedy Czeluście, jako ten dodatek, który ilościowo (i jakościowo też) zwiększy Wam szeregi Magów.

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?

Patryk

ilość recenzji:2

27-10-2020 12:00

Zweryfikowany zakup

Autor tej opinii jest naszym klientem. Kupił ten produkt w naszym sklepie.

Aeons End: Czeluście to jeden z pierwszych dodatków do gry Aeons End - gry z mechaniką budowania talii. Dodatek wprowadza do gry trzech nowych Magów Bram, nowe karty zasobów (klejnoty, artefakty, zaklęcia) oraz jednego nowego Nemezis wraz ze specjalną talią kart dla niego. Wszystkie te elementy można łączyć z grą podstawową jak i z innymi dodatkami (Wieczna Wojna, Bezimienni, Otchłań, Niezbadany Mrok).

MAGOWIE BRAM
Ocena: 5/5

Reeve - to mój ulubiony mag z tego dodatku. Idealnie nadaje się do walki z poplecznikami, zwłaszcza tymi silniejszymi. Dzięki jej specjalnej mocy, która kosztuje tylko 4 ładunki, można zadać jednemu poplecznikowi 5 obrażeń oraz innemu 3 obrażenia. W moim przypadku dość dobrze sprawdza się w trybie solo (grając jednym magiem).

Zhana - uważam, że jest to dobry defensywny mag. Specjalna moc to uzdrawianie Gravehold o 7 punktów żywotności. Koszt mocy to 5 ładunków, dlatego uważam, że ten mag dobrze sprawdzi się jako pomocnik dla innych walecznych magów, zwłaszcza że ten mag posiada w grze tylko 3 bramy (pierwsza brama nie gra).

Nym - to kolejny mag obronny. Koszt mocy to 5 ładunków, a efekt to odrzucenie wierzchniej karty nemezis, jeśli to karta Ataku to należy odrzucić kolejną kartę. Jak dla mnie jest to pomocny mag dla innych magów, ale też dobrze radzi sobie w walce. Dla tego maga jest też fajna karta startowa (na ręce), która jest zaklęciem i przy aktywacji zadaje 1 obrażenia albo daje 2 eteru.

NEMEZIS:
Ocena: 3/5

Wiedźma Hordy - początkowo myślałem, że jest to dość łatwy przeciwnik, ale pod koniec pokazał swoje pazury. Niemniej jednak myślę, że jest to jeden z łatwiejszych Nemezis do pokonania. Nemezis ten posiada specjalną talię kart z poplecznikami - 3 rodzaje Troggów. Podczas wyzwolenia zostają dobierani z talii kolejni Troggowie i w zależności od dobrania rodzaju Trogga to następują odpowiednie efekty - od 1 obrażenia dla gracza, poprzez 2 obrażenia dla Gravehold, aż do 4-5 obrażeń dla gracza lub miasta. W skrócie - im więcej Troggów tym gorzej :D

Szkoda tylko, że nie pojawił się w tym dodatku jeszcze jeden Nemezis.

KARTY
Ocena: 5/5

W nowym dodatku otrzymujemy: 1 Klejnot, 2 Artefakty, 5 Zaklęć.
W przypadku zaklęć pojawiły się dwa ciekawe zaklęcie, które zadają aż 7 i 8 obrażeń, co więcej jedno z nich może być podzielone na kilka przeciwników, czego w podstawowej grze nie było a czasem brakowało takiej opcji. Poza tymi mocnymi zaklęciami jest jeszcze jedno, którego obrażenia dzieli się na poplecznika i Nemezis. Krótko mówiąc pojawiły się dość mocne karty do walki.

PODSUMOWANIE
Ocena końcowa: 4/5

Oczywiście każdy fan AE powinien ten dodatek mieć, ale nie koniecznie musi być on kupiony w pierwszej kolejności, pozostałe małe dodatki wyglądają trochę ciekawiej jak dla mnie. Podobają mi się nowe moce magów, które uważam, że są dość mocne. Nowy Nemezis jest ciekawym urozmaiceniem, ale niestety nie sprawił mi wielkiej satysfakcji, ze względu na to, że jest dość łatwym przeciwnikiem, ale dobrze nada się dla początkujących no i szkoda, że jest tylko jeden. Bardzo podobają mi się nowe karty zaklęć, które są mocne no i w końcu są zaklęcia, których obrażenia można podzielić na kilka przeciwników.

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?