Opis produktu:
Leśne stworzenia i pradawne drzewa to dodatek do
Bonfire, rozbudowanej gry euro Stefana Felda (Trajan, Zamki Burgundii), w której spróbujecie ocalić świat przed postępującym mrokiem, rozpalając na nowo mistyczne Ogniska.
Rozszerzenie wprowadza długo wyczekiwany wariant dla pięciu graczy, dodając plemię gnomów znad Czarnego Nurtu. Ta sama liczba Strażniczek co w grze podstawowej sprawi, że w rozgrywce pięcioosobowej rywalizacja o nie stanie się bardziej zacięta. Ale to dopiero początek! Dzięki dodatkowi będziemy mogli wprowadzić do gry aż trzy moduły. Pradawne Drzewa połączycie ze Ścieżkami Strażniczek, by skorzystać z ich specjalnych zdolności, Leśne Stworzenia zapewnią wam permanentne zdolności na czas trwania całej gry, a karty z modułu Wydarzenia uczynią rozgrywkę bardziej nieprzewidywalną. Wszystkie moduły możecie ze sobą dowolnie łączyć.
Piąte plemię
Stało się! Znad Czarnego Nurtu przybyła ostatnia grupa. Kolejne plemię gnomów jest gotowe do pracy! Dołączają do swoich towarzyszy w rywalizacji o rozpalanie mistycznych Ognisk i względy ich Strażniczek. Przyroda jest im przychylna. Pradawne drzewa wyciągają swe korzenie, dzieląc się potężną mocą, a leśne stworzenie wychylają zza ich gałęzi, by pomóc swym starszym braciom w uratowaniu świata przed nacierającym mrokiem. Gdyby tylko jeszcze los był temu wszystkiemu przychylny...
Pradawne Drzewa
Pradawne drzewa to największy z modułów, wprowadzający do gry nową planszę i 24 kafelki Drzew. Kiedy rozpatrujecie akcję Rozpoczynanie Procesji, możecie obok kafelka Ścieżki ze Strażniczką umieścić jedno Drzewo. Aby to zrobić, musicie zużyć wskazane na danym Drzewie zasoby. Każde z Drzew posiada określoną zdolność, którą, w zależności od Drzewa, możecie użyć raz, dowolną liczbę razy albo tylko na końcu gry. Na planszy Drzew znajduje się też dodatkowe pole Wysokiej Rady, gdzie możecie umieścić swoich Nowicjuszy.
Leśne Stworzenia
Wybierając ten moduł, skorzystacie z 9 kafelków Stworzeń. Tasujecie je i wybieracie o dwa więcej niż liczba graczy biorących udział w rozgrywce. Następnie, rozpoczynając od ostatniego gracza, każdy z was wybiera jedno Zwierzę. Od tej pory będziecie mogli korzystać z ich permanentnych zdolności przez całą grę. I tak na przykład Kryształowy Smok pozwala zużywać dowolne Zasoby zamiast innych (nie licząc Złota), a Tkacz Wróżb, w czasie akcji umieszczania kafelków Losu, umożliwia użycie dowolnego z niewykorzystanych kafelków.
Wydarzenia
Ten moduł składa się na 21 kart Wydarzeń, z których działań będziecie wszyscy korzystać jednocześnie. Pierwsze Wydarzenie zostaje odsłonięte przed pierwszą turą gracza rozpoczynającego i obowiązuje do chwili, kiedy gracz ten wykona akcję Umieszczenia Kafelka Losu - wówczas musi odkryć kolejne Wydarzenie. Wydarzenia w pozytywny sposób zmieniają podstawowe reguły gry, na przykład: pozwalają używać wymiennie różnych Zasobów albo obniżają koszt pozyskania Zadań na wyspach.
Atuty:
Dodatek do rozbudowanej gry euro Stefana Felda (Trajan, Zamki Burgundii);
Długo wyczekiwany wariant dla pięciu graczy dzięki nowemu plemieniu gnomów znad Czarnego Nurtu;
Trzy moduły zmieniające oblicze rozgrywki, które można ze sobą dowolnie łączyć.