Opis produktu:
Przenieś się do odległego średniowiecza i stań na czele potężnego królestwa. W
Brian Boru Wielki Król Irlandii gracze podejmą walkę o przejęcie kontroli nad Irlandią z wieków średnich. Podczas rozgrywki będą musieli stawiać czoła wielu wyzwaniom, odpierać najazdy wrogich ludów, poszerzać strefę wpływów oraz dbać o poparcie miast i wiosek.
Rozgrywka
Głównym celem rozgrywki w
Brian Boru jest kontrolowanie jak największego terytorium. Wybór przejmowanych ziem ma ogromne znaczenie w kształtowaniu się rozkładu sił. Niespodziewane ruchy przeciwników mogą jednak pokrzyżować nawet najlepszy plan, dlatego należy modyfikować strategię pod dynamicznie zmieniającą się sytuację na mapie. Bronią, jaką dysponują gracze to talia 25 kart o zróżnicowanej wartości siły, która na początku gry jest draftowana między uczestnikami. Do każdej z interakcji (tor zaślubin, ruchy militarne, wpływ na kościół) potrzebne są karty określonego koloru. W trakcie próby zapanowania nad wybranym obszarem przeciwnicy mogą uniemożliwić ruch, przebijając zagraną wcześniej kartę. Ścieżka zaślubin, czyli aranżowanie politycznych małżeństw, procentuje wzmocnieniem władzy. Ożenek to dobry sposób na zgarnięcie cennych punków zwycięstwa, ale także pozwala na przejęcie niezajętego do tej pory miasta w określonym rejonie.
Zawalcz o strefę wpływów
Żeby zwiększyć swoją szansę na zdobycie przewagi, blokuj zagrania rywali, dzięki czemu otrzymasz dodatkowe punkty zwycięstwa. Wykorzystuj sytuacje do przejęcia inicjatywy na kolejnych terytoriach. Buduj klasztory, aby uzyskać poparcie kościelnych decydentów. Zawieraj polityczne małżeństwa, pomoże ci to rozszerzać swoją strefę wpływu oraz nawiązywać nowe sojusze. Jednak skupiając się na wzajemnej rywalizacji, nie można zapomnieć o wojowniczych ludach Skandynawii. W
Brian Boru Wielki Król Irlandii, Wikingowie tylko czekają, aż pochłonięte konfliktem strony stracą czujność, a wtedy jarlowie przygotują swoich żołnierzy do najazdu. Te niespodziewane ataki mogą kosztować Irlandczyków naprawdę wiele.
Zawartość gry:
25 kart Akcji
9 kart Zaślubin
7 kart Wikingów
5 kart Pomocy
125 drewnianych dysków Graczy
16 znaczników Klasztoru
60 monet
10 znaczników kontroli Wikingów
30 znaczników Najeźdźców Wikingów
14 znaczników Poważania
1 znacznik Aktywnego Miasta
8 znaczników Roszczenia
1 plansza
1 instrukcja
Liczba graczy: 3-5 osób
Czas gry: około 60-90 minut
Wiek: 14+