Białe pudełko, lubimy takie! Kojarzy się ze sterylnymi warunkami laboratorium czy służbą zdrowia, z czystością ? jest partnerem estetyki, symetrii, przejrzystości, ale i prostotą samą w sobie. My ją promujemy, bo w dzisiejszych czasach zaczyna się kojarzyć z prostactwem, a to przecież dwa różne bieguny ? niczym dobra i zła. W zastanym świecie bądź oryginalny albo giń, ascetyczność środków wyrazu jest przeklinana, ale dlatego właśnie zwraca uwagę widza i chwała mu za to!
Na górze i dookoła ? wszędzie iKNOW ? już po takim nacisku wydawcy na logo, zdajemy sobie sprawę, że ten symbol ma w sobie wielką wartość, że jest wyznacznikiem wysokiego standardu. Mały ja, wielka wiedza! Jakby celowo zaburzone proporcje, chociaż im mądrzejszy jestem, tym marniejszy się czuję, wobec potęgi poznania i tym usilniej pragnę wypłynąć na szerokie horyzonty wiedzy.
To, co analitycy lubią najbardziej, liczby: wiek od 15 lat, liczba graczy 2-6, przebieg 45 minut i więcej, oj tak?
W opakowaniu, kolejne! Tym razem jest to wygodne denko, w którym zmieścimy wszystkie karty z pytaniami i podpowiedziami ? to one sprawiają, że produkt jest wyjątkowy. No może jeszcze obstawianie, bo podnosi ciśnienie, a hazard zawsze mocno uzależnia. Są też pionki zakładu oraz wiedzy, jak również krążki do notowania wyników ? białe za jeden punkt i czarne za pięć ? nabijane na pal, niczym uczeni w czasach inkwizycji. Plansza ma wymiary opakowania, na jej przekątnej położył się tor, jak żywo wyjęty z geometrii płaskiej ? okręgi i kwadraty, plus plus i minus ? czy to jakiś kod?
Na czworokątach zaznaczamy, po której podpowiedzi sami odgadniemy pytanie. Trzy kropki ? to mało znane detale, w zbyt wąskim ujęciu, czyli diabeł tkwiący w szczegółach ? niech was nie skusi! Chyba, że już teraz wiecie, kto ?jest chłodnym, obdarzonym analitycznym umysłem samotnikiem, który nie zabiega o względy innych.? No to dwie ciapki i konkret ? ?mieszka w Londynie na ulicy Baker Street.? Zaraz, zaraz, to chyba premier? Nie Downing Street! No to plama, już ostatnia ? ?słynie ze swych umiejętności dedukcyjnych.? I wszystko staje się jasne, jak opakowanie gry. Poznaliście właśnie konstrukcję karty z pytaniem i fakty, które tutaj cudownie się dopełniają. Kart jest 400, a możecie dokupić dodatki i rozbudować bazę!
Kiedy zajęliśmy już pola iKNOW pozostają nam miejscówki na iBET ? czyli loteria, a może nie, bo przewidywanie może być wyjątkowo opłacane w tej grze i niekoniecznie przypadkowe. Rozpoczyna gracz, który uprzednio zajął pole z największą liczbą kropek. Wybieramy pionek zawodnika znajdującego się na środku toru i po stronie plus oznaczamy, że odpowie poprawnie, a po stronie minus, że da ciała.
http://mlodygiercownik.pl/2016/11/29/recenzja-gry-planszowej-iknow/