Każdy prywaciarz wie, że życie ze swojego to nie łatwy kawał chleba ? trzeba się nabiegać za klientem i za produktem dobrej jakości, pracować w różnych dziwnych porach, jakoś umieć rozdzielić sprawy osobiste od służbowych. Co prawda, jeśli praca jest naszym hobby, to nam nie przeszkadza, a ?harówka? zamienia się w pasję działania i to już nie jest taka sobie zwykła ?robota?.
Gra przeznaczona dla użytkowników w wieku od 12 lat, zajmuje nam ok. 90 minut, bawić można się w parze, ale lepiej chociażby w max 7 osób!
Celem gry jest: posiadanie siedziby, przynajmniej 5 pracowników, dóbr i gotówki o wartości 2 milionów. Kiedy sprzedajemy firmę inwestorowi, warunki finansowe są inne ? jest to 1 milion.
W opakowaniu znajdziemy planszę, która jest w zasadzie niczym innym, jak kartką z kalendarza w powiększeniu ? każdego dnia czeka nas nowe wyzwanie. Skoro własny biznes to i formalności, bo wszystko musi być zarejestrowane, opisane, oznaczone i zarchiwizowane, bo, a nuż uda się wprowadzić od tego i owego nowy podatek i zebrać daninę od tych, którzy nie załamują rąk, a są przedsiębiorczy, bo przecież ? i tak sobie poradzą! Mamy zatem takie pola jak: wykorzystywanie nadarzających się okazji, spłacanie kar, magiczne hasła VAT i ZUS, dni rekrutacji, targi branżowe, dzień wypłaty, dotacje, kilka wolnych dni, wiele innych zdarzeń z kart. Na planszy znajdziemy również interesujący poradnik młodego bankruta ? wróć, przedsiębiorcy! Jest to taki mały pół-dekalog zasad. Plansza jest praktyczna, dobrej jakości, niespecjalnie bogato ilustrowana, ale za to przejrzysta i logicznie ułożona, taka zdroworozsądkowa.
Nasze pionki to całkiem spore tekturowe kwadraciki z komicznymi ludzikami ? jeden z nich jest urzędnikiem państwowym ? ten z flagą podobną do polskiej w tle ? to on kontroluje przebieg zabawy i reguły. Kostka wyróżnia się na tle sióstr jedynie wielkim oczkiem jedyneczki.
Na kartach znajdują się polecenia tekstowe oraz drobne rysunki. Są wesołe i z pewnością rozśmieszą, w szczególności dorosłych, bo to czarny humor ? złośliwy dowcip, który lubimy najbardziej. Są tu karty zdarzeń, pracowników, dóbr, pożyczek, okazji, spółek, postaci.
http://mlodygiercownik.pl/2016/11/03/recenzja-gry-planszowej-jak-zyc-panie-prezesie/