Opis produktu:
Campionato ditaliano jest grą w konwencji olimpiady wiedzy, w której za pomocą serii sześciuset sześćdziesięciu interesujących pytań i odpowiedzi gracze poznają różnorodne aspekty geografii, cywilizacji i kultury Włoch oraz aktywnie i bezstresowo rozwijają swoją znajomość języka włoskiego na poziomie A2-B1.
Charakter gry: Gra planszowa
Poziom trudności: A2-B1
Gra oferuje możliwość prowadzenia rozgrywki na poziomie A2, lub B1 (przy użyciu oddzielnych zestawów kart), bądź na poziomie mieszanym A2-B1 przy użyciu obu zestawów kart równocześnie.
Do dyspozycji graczy jest plansza zawierająca ponumerowane pola w kolorach odpowiadających kolorom pięciu kół olimpijskich oraz dwie talie kart zawierających na każdej karcie po pięć pytań oznaczonych pięcioma kolorami i odpowiadających następującym tematom:
-kolor czerwony: kultura, sztuka, muzyka, kino, literatura
-kolor zielony: geografia
-kolor czarny: historia, tradycje, szkoła, edukacja, bezpieczeństwo drogowe,
-kolor żółty: zdrowy tryb życia i zdrowe odżywianie, czas wolny, sport
-kolor niebieski: nauki przyrodnicze, zwierzęta, technologia, astronomia
Pod każdym z pytań umieszczonych na karcie znajdują się trzy odpowiedzi, z których jedna (wyróżniona pogrubionym drukiem) jest poprawna.
Jeden z możliwych scenariuszy prowadzenia rozgrywki: Każdy z uczestników gry ma za zadanie wykonać rzut kostką i odliczyć na planszy ilość pól odpowiadającą wylosowanej liczbie, po czym odpowiedzieć na pytanie odczytane z wyciągniętej przez osobę prowadzącą grę (na przykład nauczyciela) karty. Jeżeli przykładowo pole wylosowane przez gracza ma kolor czerwony, osoba prowadząca grę odczytuje z losowo wyciągniętej karty pytanie oznaczone tym kolorem wraz z trzema przyporządkowanymi do niego możliwymi odpowiedziami. Wskazanie poprawnej odpowiedzi premiowane jest otrzymaniem żetonu w odpowiednim kolorze, natomiast zła odpowiedź uniemożliwia otrzymanie żetonu. Jeżeli w trakcie rozgrywki gracz wylosuje pole oznaczonym tym samym kolorem, co posiadany przez niego żeton, wykonuje kolejne rzuty kostką dopóki nie znajdzie się na polu o innym kolorze. Wygrywa ten z graczy, który jako pierwszy udzieli poprawnych odpowiedzi na zadane pytania w pięciu głównych kategoriach tematycznych odpowiadających pięciu kolorom, a tym samym zbierze pięć różnych żetonów.
Inny sposób prowadzenia rozgrywki przewiduje możliwość wielokrotnego stawania na polu o tym samym kolorze i otrzymywania wielu takich samych żetonów, a po wyczerpaniu puli wolnych żetonów, zakończenia gry i podliczenia który z graczy zdobył ich najwięcej.
Jeszcze innym wariantem wykorzystania gry jest prowadzenie rozgrywki zgodnie z zasadami popularnej gry w tzw. węże i drabiny, w której gracze przesuwają po planszy swoje pionki o liczbę oczek wylosowanych po rzucie kostką, a udzielenie poprawnej odpowiedzi na pytanie oznaczone odpowiednim kolorem uprawnia do pozostania na wylosowanym polu, podczas gdy wskazanie złej odpowiedzi powoduje utratę kolejki, bądź cofnięcie się o ustaloną na początku gry ilość pól. Wygrywa ten z graczy, który jako pierwszy dotrze do mety, którą jest ostatnie pole na planszy oznaczone numerem 50.
Gra znajduje ponadto zastosowanie jako materiał do wszelkiego rodzaju olimpiad i konkursów z wiedzy o geografii, cywilizacji i kulturze Włoch.
Cele językowe:
-nauka słownictwa języka włoskiego,
-nauka wyrażeń idiomatycznych,
-rewizja znajomości zasad gramatyki, w tym konstruowania zdań pytających.
Cele kulturowe:
-poznawanie geografii, kultury, historii i tradycji Włoch
Przedział wiekowy: dzieci od 8 roku życia, młodzież, dorośli
Zastosowanie: Gra znajduje zastosowanie zarówno w trakcie zajęć w szkole jak i w warunkach domowych (zabawy z przyjaciółmi i rodziną, lub prywatne lekcje języka włoskiego).
Dodatkowe korzyści: Gra językowa Campionato ditaliano doskonali sprawności umysłowe takie jak pamięć, koncentracja i spostrzegawczość, sprzyja skutecznemu zapamiętywaniu oraz uczy aktywności i zdrowej rywalizacji, a jej ludyczny charakter pomaga w nawiązywaniu relacji społecznych z pozostałymi uczestnikami gry oraz wpływa pozytywnie na zredukowanie dystansu pomiędzy uczniem i uczącym.
Zestaw zawiera:
-składaną kartonową planszę o wymiarach 40x40cm
-dwie talie kart po 66 sztuk
-60 kolorowych żetonów
-składaną kartonową kostkę do gry
-4-stronicową instrukcję metodyczną z opisem reguł gry.