Opis produktu:
Mamy rok 2035.
Liczba ludzi na naszej planecie drastycznie zmalała. do punktu gdzie ludzkość znajduje się na skraju unicestwienia ,przez swój brak szacunku dla środowiska. Możemy winić tylko siebie. nie biorąc do siebie ostrzeżeń ekologów wciąż zatruwaliśmy środowisko,niszcząc planetę śmieciami i na ziemi,w wodzie i powietrzu. Nasza planeta, swego czasu zielona i pełna życia dziś stała się szarą pustynią na której znajduje się tylko śmierć..
Przewidując nadchodzącą totalną katastrofę wielkie koncerny wdrożyły plan ratunkowy dla naszej planety opracowany przez filantropów naszego świata.
Plan nie był skomplikowany - ewolucja na bazie istniejącej infrastruktury miejskiej zamiast rewolucji. Współpracując z innymi CEO stajesz na czele swojej korporacji próbując ratować naszą planetę. Musisz zaplanować rozwój miasta w taki sposób by przyczynić się do poprawy warunków środowiska naturalnego. Pomogą w tym wielkie wieżowce które po wzniesieniu przekształcisz w wertykalne farmy, które zwracają do atmosfery niezbędny do życia i bezcenny w dzisiejszych czasach tlen.
Tematyka
Solar City wyrasta z idei solarpunk. główna koncepcja tego pomysłu opiera się na ochronie środowiska poprzez wykorzystanie istniejących struktur miejskich i tworzenie nowych,mających pozytywny wpływ na środowisko naturalne. Zanieczyszczenie atmosfery spowodowało, że naturalne surowce rodzaju : czysta woda czy świeże powietrze stały się towarem wysoce deficytowym. Jedynym sposobem na rozwiązanie tego problemu jest świadome planowanie przestrzeni miejskiej i stawianie budynków, które produkują owe surowce naturalne zamiast dalej zanieczyszczać środowisko.
Solar City jest grą planszową, w której gracze ratują środowisko tworząc zielone miasto przyszłości. W każdej turze gracz ma do wyboru jedną z trzech akcji:
- Zbudować Wieżowiec, z którego każdorazowo - w momencie aktywacji - będzie czerpał fundusze.
- Zbudować Budynek Publiczny, który - o ile znajduje się w odpowiednim miejscu - zapewni ciągły rozwój pozostałych struktur miasta.
- Uruchomić Wertykalną Farmę, zamieniając Wieżowiec w naturalną fabrykę czystej energii, produkującą Punkty Tlenu.
Wybudowanie którejkolwiek struktury niesie ze sobą możliwość uruchomienia pewnej części miasta. Robiąc to gracz, pobiera fundusze z Wieżowców, jednocześnie, uniemożliwia aktywację tej samej części miasta innym graczom. Ta mechanika sprawia, że po każdej aktywacji gracze muszą adaptować swoją strategię do ciągle zmieniającego się wyglądu miasta,zarówno swojej części jak i oponentów.
Pudełko zawiera 12 typów różnych Wieżowców/Wertykalnych Farm, a w każdej rozgrywce wykorzystuje się 6 z nich. Gracze mają dodatkowo do dyspozycji kilka różnych Budynków Publicznych, które silnie wpływają na rozwój miasta. To wszystko sprawia, że każda partia w Solar City będzie znacząco różniła się od wcześniejszych.
Rozgrywka trwa przez określoną liczbę rund (zależną od liczby graczy) albo do momentu, w którym jeden z graczy zapełni całą planszę miasta budynkami. Zwycięzcą zostaje gracz, który - w myśl idei solarpunku - najbardziej przyczynił się do poprawy środowiska naturalnego, która mierzona jest liczbą zdobytych Punktów Tlenu.
Zawartość gry:
- 4 plansze gracza
- 1 plansza upływu rund
- 108 dwustronnych kafli Wieżowców / Wertykalnych Farm podzielonych na 12
rodzajów, po 9 kopii każdy.
- 18 kafli Budynków Publicznych podzielonych na 9 rodzajów, po 2 kopie każdy.
- 32 znaczniki Aktywacji
- 4 znaczniki Wieżowców
- 4 znaczniki Wertykalnych Farm
- 18 znaczników Budynków Publicznych
- 1 znacznik rundy
- 80 Monet, w tym:
- 36 o wartości 1
- 20 o wartości 3
- 14 o wartości 6
- 10 o wartości 12
- 60 Punktów Tlenu, w tym:
- 30 o wartości 1
- 18 o wartości 3
- 12 o wartości 6
- 12 kart Wieżowców
- Instrukcja
Wiek: 10+
Liczba graczy: 2-4
Czas: 30-45 minut