SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Gra Torres Egmont

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

gry / zabawki

Producent Egmont
Wiek 10-14
Ilość graczy 2 osoby,  3-4 osoby
  • Wysyłka Kup teraz, a produkt wyruszy do Ciebie już jutro!
    Dotyczy zamówień opłaconych przez PayU, kartą lub za pobraniem.

Opis produktu:

Wybuduj największy zamek i zostań nowym królem!

Seria niszczycielskich tornad wywołanych przez wrogich magów podczas ostatniej wojny obróciła wszystkie królewskie zamki w ruiny. Pozostały jedynie fundamenty tych olśniewających budowli. Wojna pozbawiła króla nie tylko zamków, ale także młodości. Teraz podstarzały już król musi wybrać sukcesora spośród swoich synów. Zaprzągł więc ich do odbudowy zamków i obiecał tron temu, który odbuduje
najwyższe i największe zamki.



Na czym to polega?

Król będąc zmęczony wojną wymaga, aby odbudowa przebiegała w pokoju i w duchu współpracy. W związku z tym książęta nie mogą nawzajem atakować swoich zamków. Każdy książę ma 6 rycerzy, którzy nadzorują budowę. Dwóch lub więcej książąt może współpracować ze sobą w zamku, a ich rycerze będą rywalizować o kontrolę najwyższej wieży. Król spędzi każdy rok w zamku i nagrodzi książąt, których rycerze będą go strzegli.



Raz do roku, król objeżdża wszystkie zamki, aby ocenić postęp każdego z synów. Po tym jak zakończy swoją trzecią podróż, wybierze swojego sukcesora!

Międzynarodowy hit

Gra Torres zdobyła najważniejszą nagrodę branży planszówkowej - tytuł Gry Roku 2000 w Niemczech. Również GAMES Magazine przyznało jej 1 miejsce w 2000 roku. Deutscher SpielePreis przyznało jej w tym samym roku zaszczytne 2 miejsce.

Wydanie polskie.

Zawartość pudełka:
plansza
92 segmenty zamku
28 rycerzy
król
55 kart

Liczba graczy: 2 - 4 osoby
Czas gry: około 60 minut
Wiek: 10+



S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Rodzaj zabawki: Gry
Promocje: Wysyłka 24h
Promocje: Egmont - gry planszowe
Wiek: Gry dla 10 latków,  Gry dla 11 latków,  Gry dla 12 latków,  Gry dla 13, 14, 15 latków
Ilość graczy: 2 osoby,  3-4 osoby
Gry: gry dla dzieci
Producent: Egmont
Wymiary opakowania: 295x295x70

Gry / Zabawki bestsellery z tych samych kategorii

RECENZJE - Gry - Gra Torres

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4.4/5 ( 23 ocen )
  • 5
    19
  • 4
    1
  • 3
    0
  • 2
    0
  • 1
    3

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 6-03-2018 12:40

Na wydanie gry ?Torres? spoglądaliśmy z oczekiwaniem, nadzieją i niecierpliwością. Klasyk, z którego mądrych mechanik skorzystała niejedna późniejsza gra będąca następnie też hitem. Wzór do naśladowania, protoplasta ? można wiele pisać o tej grze, ale lepiej ją rozłożyć i zasiąść do zabawy.

Zacznijmy od tego, że nie jest to gra dla początkujących ? jest zbyt złożona, chociaż logiczna i uporządkowana, trzeba jednak brać pod uwagę wiele możliwości rozbudowy i zajmowania poszczególnych lokacji, wykorzystywana kart, w tym mistrzowskich. Jest to pozycja dla 2-4 graczy w wieku od 10 lat, zabawa zajmuje z godzinę. Zacznijmy też od tego, że jest to ?Spiel des Jahres?.

Autorzy to uznani twórcy gier. Dwa lata z rzędu zgarnęli najwyższe noty, gry roku za ?Tikal? i właśnie ?Torres?, chętnie jeszcze wymienię ?El Grande? ? od lat na topie. Jeśli podoba wam się ?Tikal?, a to jedna z naszych ukochanych pozycji w kolekcji, to znajdziecie tutaj podobne działania ? punkty rozdzielane na poszczególne akcje czy manipulacje na planszy, może nie kaflami, ale segmentami zamków ? takie małe 3D!

W opakowaniu znajdziemy: plansze podobną do szachowej, ogrom segmentów zamków, pionki rycerzy i starego króla, karty oraz obszerną instrukcję, gdyż w kilku językach. Jakościowo wszystko dopracowane, na wysokim poziomie wykonania.

Celem gry jest uzbieranie najwyższych wyników po trzech fazach gry za zajęte przez nas zamki. Chętnie skorzystamy też z królewskiego bonusu czy kart mistrzowskich. Osoba z najwyższymi notami po trzech punktowaniach zostaje następcą tronu i wygrywa rozgrywkę. Takie skojarzenie ? ?Gra o tron??

Nasze punkty akcji będziemy przeznaczali na rozmieszczanie rycerzy i ich przemieszczanie, umieszczanie segmentów zamków, dobieranie kart akcji i ich zagrywanie ? najczęściej dla dodatkowych manipulacji segmentami oraz rycerzami.

Podczas przemieszczania i dokładania rycerzy obowiązują reguły: wojacy jednego gracza sąsiadują ze sobą kiedy startuje nowy, poruszają się po prostych (nie na ukos), każda wspinaczka kosztuje punkty, w dół można zeskakiwać z wyższych wysokości, nie można przeskakiwać innych rycerzy, nie wchodzimy na zajęte pola. Zamki mają bramy, możemy zatem przemieszczać się na dłuższe odległości.

Budując zamki podporządkujemy się kolejnym zasadą: wysokość dostosowana do podstawy, rozbudowa istniejących zamków, zamki stykają się co najwyżej narożnikami.

Karty to kolejne możliwości: skoki o dwa poziomy, dokładanie segmentu pod rycerza z własnych zasobów, dokładanie segmentu z puli gry na planszę, wchodzenie w bramę i wychodzenie inną ? najczęściej wyższą, przemieszczanie rycerza na ukos, roszada pustych segmentów na planszy, dodawanie punktów akcji, przestawianie rycerza na puste pole. Dla zaawansowanych dochodzą kolejne karty mistrzowskie i punktacja: za rycerzy na różnych poziomach, na tym samym poziomie, na liniach prostych, za formacje kwadratów, za krawędzie planszy, za konkretną ilość kontrolowanych zamków w danej fazie gry, za przekątne planszy, za sąsiadujących.

Pamiętać jeszcze należy o manipulacji zasobami ? własnymi wieżami. Każda kolejna tura to wieża mniej i przekładanie poszczególnych segmentów do wysokości maksymalnie trzech.

Generalnie, jak widać do instrukcji trzeba na początku zaglądać, ale podobnie było z ?Tikal?, a teraz to nie problem, a wręcz zachęta do gry, bo wyzwania i dodatkowe interesujące możliwości do wyboru, a im ich więcej tym większa swoboda i mniej losowości. Kiedy gramy w opcji podstawowej rozkładamy zamki startowe, jak nakazuje plansza, ale ciekawiej jest kiedy gracze samodzielnie je dodają ? wtedy zaczyna się wolnoć i kolejne emocje już na samym początku gry.

http://mlodygiercownik.pl/2017/09/07/recenzja-gry-planszowej-torres/

Czy recenzja była pomocna?