SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Gra Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa Portal Games

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

Opis produktu:

Akcja Wicehrabiów Zachodniego Królestwa rozgrywa się w czasie malejącego znaczenia władzy królewskiej, około 980 r. n.e.
Przedkładając pokój nad dobrobytem, nasz niegdyś potężny Król zaczął przekupywać wrogów złotem i ziemią w zamian za odstąpienie od walki.
Ale pokój nigdy nie trwa wiecznie. Wraz z rosnącym ubóstwem wielu poddanych utraciło wiarę w zdolności przywódcze króla i rozpoczęło
poszukiwania sposobu na uniezależnienie się od korony.
Także i nasza przyszłość (nie da się ukryć: dobrze znanych rojalistów) jest niepewna.
Jako wicehrabiowie musimy postępować mądrze i zdecydowanie.
Pozostajemy lojalni, ale pozyskanie względów poddanych jest niezwykle istotne na wypadek nagłej zmiany układu sił.

Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa to zaawansowana strategiczna gra planszowa autorstwa Shema Philipsa i S. J. Macdonalda, z pięknymi grafikami Mihajlo Dimitirevskiego. Gra przeznaczona dla 1 - 4 osób w wieku 12+. Polskie wydanie od Portal Games.

Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa to nowa samodzielna gra strategiczna z serii Zachodnie Królestwa autorstwa Shema Phillipsa i S.J. Macdonalda. Gra ma modułową planszę, wykorzystuje mechanikę rondla akcji i daje możliwość punktowania na wiele sposobów podczas asymetrycznej rozgrywki.
Seria gier planszowych Zachodnie Królestwa to jedne z najlepszych eurogier wydanych w ostatnich latach, wysoko notowane w rankingach zaawansowanych gier planszowych.

O grze


Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa to kolejna gra od Shema Philipsa z podbijającej serca graczy serii Zachodnich Królestw, wyróżniającej się średniowieczną tematyką, intuicyjną mechaniką zarządzania robotnikami i charakterystyczną piękną oprawą graficzną. Wicehrabiowie są kolejną podstawową wersją gry z tej serii, która do rozegrania pełnej partii nie wymaga komponentów z żadnego z wcześniej wydanych tytułów.

W Wicehrabiach Zachodniego Królestwa celem każdego gracza jest posiadanie jak największej liczby punktów zwycięstwa (PZ) na koniec gry. Punkty zdobywa się stawiając Budynki, przepisując Manuskrypty, pracując w Zamku oraz włączając w Lenno nowe ziemie. Gracze rozpoczynają rozgrywkę z grupą Mieszczan, ale natychmiast ruszają na poszukiwania ludzi o talentach bardziej pasujących do ich zamierzeń. W każdej turze gracze będą podróżować przez królestwo, szukając sposobności na zwiększenie swoich wpływów wśród poszczególnych warstw społeczeństwa. Gra kończy się, gdy Królestwo zubożeje lub osiągnie dobrobyt - a nawet jedno i drugie równocześnie!

Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa
- Kolejna samodzielna gra z serii Zachodnie Królestwa autora Shema Philipsa osadzona w średniowieczu, zawierająca mechanikę rondla akcji
- Możliwość punktowania na wiele różnych sposobów podczas asymetrycznej rozgrywki: stawianie budynków, przepisywanie manuskryptów, nadawanie lenn i pracę w zamku
- Przepiękne komponenty będące wizytówką serii Zachodnich Królestw, w tym imponująca modułowa plansza, a także centralnie położony zamek

Zawartość:


- 4 znaczniki Korupcji
- 4 znaczniki Cnót
- 50 Srebrników
- 80 Robotników (po 20 w każdym kolorze)
- 4 Wicehrabiów (po 1 w każdym kolorze)
- 12 Domów Gildii (po 3 w każdym kolorze)
- 12 Faktorii (po 3 w każdym kolorze)
- 12 Warsztatów (po 3 w każdym kolorze)
- 72 zasoby w 3 rodzajach:
- 24 Kałamarze
- 24 sztuki Złota
- 24 sztuki Kamienia
-1 Zamek
- 1 znacznik Pierwszego Gracza
- 35 Manuskryptów
- 4 plansze Gracza
- 5 części planszy Głównej
- 68 kart Pospolitych Mieszczan
- 10 kart Znanych Mieszczan
- 32 karty Początkowych Mieszczan
- 4 karty Przychylności Kościoła
- 1 karta Pana na Zamku
- 1 karta Ubóstwa
- 1 karta Dobrobytu
- 10 kart Gracza
- 8 kart Początkowych Schematów
- 8 kart Przyszłych Schematów
- 1 karta Pomocy SI
- 4 karty Mnożenia
- 30 kart Długu
- 30 kart Lenna
- 1 instrukcja



S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Rodzaj zabawki: Gry
Promocje: Portal Games - gry planszowe
Wiek: Gry dla 10 latków,  Gry dla 11 latków,  Gry dla 12 latków,  Gry dla 13, 14, 15 latków,  Gry od 16 lat
Ilość graczy: 1 osoba,  2 osoby,  3-4 osoby
Gry: strategiczne
Producent: Portal Games

Gry / Zabawki bestsellery z tych samych kategorii

Gra Prezenty Mikołaja Kangur Kangur  Gry / Zabawki 20,69 zł
Dodaj do koszyka
Gra Halo Wieża Lucky Duck Games Lucky Duck Games  Gry / Zabawki 107,16 zł
Dodaj do koszyka
Gra Bałagany   Gry / Zabawki 52,48 zł
Dodaj do koszyka

RECENZJE - Gry - Gra Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4.8/5 ( 9 ocen )
  • 5
    8
  • 4
    0
  • 3
    1
  • 2
    0
  • 1
    0

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

Aleksandra

ilość recenzji:5

17-11-2021 10:18

Zweryfikowany zakup

Autor tej opinii jest naszym klientem. Kupił ten produkt w naszym sklepie.

Kraina Zachodniego Królestwa oferuje nam trzy samodzielne gry. Wicehrabiowie to pozycja która charakteryzuje się naprawdę ładną oprawę graficzną i mnóstwem komponentów w niedużym pudełku. Maksimum graczy to 4, co ciekawe mamy tutaj też wariant solo.

Jak to bywa przy grach typu euro- celem jest zdobycie jak największej ilości punktów zwycięstwa. Strategii ich zdobycia jest kilka - możemy na przykład inwestować w budowle na planszy, pisać manuskrypty i zdobywać przychylność kościoła lub też wysyłać podwładnych na piętrowy zamek... Wszystko z pomocą postaci na kartach- te dostajemy na początku, a później dokupujemy z opcji dostępnych w mieście (na planszy). Karty te jak w wielu deckbuildingach wykładamy w obrębie naszej karty gracza.
Jest to niemała karta, na której składujemy niewybudowane jeszcze budowle i regulujemy poziom cnót/korupcji. Po zapoznaniu się dokładnie z wszystkimi symbolami w grze nasza karta jest dużym ułatwieniem i podpowiedzią na temat kolejnych etapów danej tury. Niestety symboli tu czy na kartach jest naprawdę dużo i zapamiętanie ich znaczeń zajmuje trochę czasu. Pomagają przy tym oczywiście wskazówki na instrukcji, które są wyjaśnione w jednym dostępnym miejscu. Sama instrukcja jest napisana chronologicznie, jednak znalezienie w niej konkretnej szukanej informacji nie jest łatwe, wygląda bardziej jak opowieść na temat danego aspektu gry przez co jest mniej czytelna niż gdyby była na przykład napisana w punktach. W pewnych momentach musiałam korzystać z tutoriali internetowych.

Instrukcja więc jak i liczne symbole na początku mogą zniechęcić. Jednak po przebrnięciu przez zasady gra daje naprawdę dużo frajdy! Każda rozgrywka jest inna, można próbować różnych dróg do zwycięstwa i mimo, że sama rozgrywka zajmuje do trzech godzin (zależnie od ilości graczy), dzięki stałemu opracowywaniu strategii i obserwowaniu sytuacji w królestwie- nie dłuży się. Mechanika gry jest przystępna, losowość występuje tylko w naszej talii kart, a reszta zależy tylko od naszych chęci i decyzji.

Doskonała pozycja dla osób lubiących wymagające, ale nie męczące euro. Must have dla każdego, kto ma już w kolekcji Architektów lub Paladynów Zachodniego Królestwa i jest ich fanem- na pewno nie zawiedzie się i znajdzie coś nowego dla siebie. Poziom trudności gry określam jako średni, dla niedoświadczonych graczy próg wejścia może stanowić problem, jednak przy każdej kolejnej rozgrywce jest coraz łatwiej.
Sam wygląd i jakość komponentów zadowala a dodając do tego bogate krajobrazowo Królestwo i nietypowy zamek z kolorowymi meeplami, możemy również nacieszyć oko :)
Warto zainwestować, bo każdy znajdzie w tym niepozornym pudełku coś dla siebie.

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?

Cecylia

ilość recenzji:32

5-01-2022 18:00

W pudełku tej gry znajdziemy dosyć sporo jej elementów, zarówno kart jak i różnego rodzaju zasobów.
Trochę może nas zdziwić fakt pomalowania zasobów złota na pomarańczowo, ale cóż, to nie jest takim problemem. Najpoważniejszy błąd tej gry polega na tym. że jest to gra maksymalnie CZTEROOSOBOWA, a nie jak wskazano na pudełku dla 1-5 graczy.
Gra posiada dosyć sporo zasad, więc wytłumaczenie wszystkiego przed rozgrywką wydaje się dosyć trudne, a tłumaczenie poszczególnych zasad podczas gry może okazać się spóźnione.
Jednakże po nazwijmy to szkoleniowej pierwszej rozgrywce, druga powinna sprawić nam przyjemność.
Do zrobienia w niej jest na prawdę dużo. Gracze nie specjalnie sobie przeszkadzają w biegu po punkty, jednakże w pewnych kwestiach, np. posiadania kart przychylności kościoła lub pana na zamku, trochę trzeba się nagimnastykować i jednocześnie wykazać czujnością.
Grę polecam miłośnikom gier planszowych, nie proponowałabym jej na wejście graczom, którzy dopiero chcą zasmakować czym są obecne gry planszowe.

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?

koszdal

ilość recenzji:39

17-12-2021 07:28

Już dawno nie grałam w tak dobrą grę jak Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa.
Po pierwsze fenomenalna i niestandardowa plansza w kształcie koła składanego z kilku elementów, w dodatku na samym środku zamek scalający wszystko w całość.
Mepelki także w niestandardowych kształtach. W mojej ocenie wystarczająca ilość kart, z ciekawymi grafikami.
Sama rozgrywka ciekawa, ponownie w pewnych aspektach innowacyjna. Poruszamy się niby zgodnie z ruchem strzałek, ale jednak mamy wybór którą drogą pójść. Wszelkie opcje dodatkowe, tj. zdobywanie surowców i kart przychylności kościoła, powoduje, że rozgrywka jest bardzo urozmaicona i za każdym razem wygląda zupełnie inaczej. W grze znajdziemy wiele różnych opcji zdobywania punktów zwycięstwa, co powoduje, że nie rzucamy się wszyscy tylko na jedno.
Polecam

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?