W grach planszowych często brakuje nam zadań zręcznościowych, które wydają nam się ważne, ponieważ dzieci nie przepadają za gimnastykowaniem się, a fast foody ciągle jeszcze masowo oblegają. ?Założysz się? to jedna z niewielu opisywanych przez nas gier bazujących nie tylko na wysiłku umysłowym, ale również fizycznym.
Jest to pozycja rodzinna, dla 3-6 graczy w wieku od 8 lat, która trwa ok. 45 minut ? czas jest uzależniony od nas i zakładany z góry. Na zawartość opakowania składają się: plansza, 144 karty zadań zręcznościowych, 144 karty zadań umysłowych, 12 kart Tak/Nie, plik banknotów, 6 pionków, notatnik, kostka, 3 klepsydry o różnej prędkości spadania piasku.
Gra łączy formę quizu z typowym hazardem ? zakładaniem się o powodzenie bądź niepowodzenie gracza wykonującego dane wyzwanie.
Przygotowanie do gry polega na podziale talii kart, rozłożeniu planszy i pionków, rozdaniu banknotów o nominałach 80 punktów oraz kart służących do typowania wyników graczy wykonujących polecenia.
Gracze zakładają się o sukces bądź porażkę osoby wykonującej zadanie ? karty Tak/Nie wykładają w ciemno. Następne obstawiają ? maksymalnie połowę posiadanych wartości pieniądza. W przypadku wygranej, otrzymują to, co postawili z banku lub tracą na rzecz puli gry. Wykonujący zadanie otrzymuje tyle pieniędzy o ile łącznie założyli się rywale, oczywiście kiedy podoła zadaniu.
Po przejściu przez start otrzymujemy banknoty o wartości 50 punktów. Pole z kropką pozostawia nam opcję wyboru kategorii zadania. Czarne pole z zieloną strzałką to ponowny rzut kostką. Pole z kostką to zakład o większą ilość wyrzuconych oczek z wybranym graczem, z tym, że on nie ryzykuje utraty pieniędzy, a my tracimy na jego rzecz w przypadku niepowodzenia.
Talia kart z zadaniem zręcznościowych to ćwiczenia typowo siłowe, jak wykonywanie pompek, związane z koordynacją wzrokowo-ruchową, jak łapanie w usta podrzuconego orzeszka, a nawet na wydolność płuc, projekt samolotu z papieru, przemowy o owocach, gwizdanie melodii czy mruczenie. Do wielu zadań będą nam potrzebne drobne gadżety, jak książka, kapsle lub butelka, zapałki, moneta, igła z nitką, karty, łyżeczka. Na wykonanie każdego wyzwania mamy określony czas, jest też opcja dla juniorów z dłuższym limitem czasu lub zwiększoną ilością prób ? w przypadku trzymania zapalonej zapałki ? wymianą karty. Pytanie czyta osoba siedząca na lewo od gracza wykonującego polecenie.
http://mlodygiercownik.pl/2016/12/19/recenzja-gry-planszowej-zalozysz-sie/