Wszyscy porównują ?Boss Monstera? z dawnymi platformówkami na przenośne konsole Gameboy lub z grami na komputery jeszcze sprzed znakomitej Amigi. Pixele po latach wracają do łask, chociażby za sprawą Minecraft, a Młody Giercownik ogląda akurat bajkę o ?Barbie w świecie gier? i pomimo, że bohaterka jest szkaradnie kwadratowa ? córka mocno przeżywa każdą scenę animacji. W grze wcielamy się w rolę władcy podziemi ? tego złego, który buduje swoje lochy i wabi śmiałków w pułapki, a potem więzi ich dusze w mroku. Atmosfera rodem z ?Dungeon Keeper?, w którego zagrywaliśmy się w latach 90.
?Boss Monster Następny poziom? to samodzielne rozszerzenie, czyli karty, które możemy dołożyć do pierwotnej gry lub bawić się zupełnie osobno, bez posiadania bazowej wersji produktu. Otrzymujemy 160 nowych kart, podzielonych na talie czarów, komnat, bohaterów typowych oraz legendarnych, a także bossów. Gra dla 2-4 graczy w wieku od 13 lat, która zajmuje ok. 30 minut. Instrukcja jest dokładna, wiele informacji zamieszczono bezpośrednio na kartach, a jest również szybkie wprowadzenie, dzięki któremu zaczynamy z marszu.
Jeśli graliście w pierwszego ?Boss Monstera?, zmieniacie jedną zasadę ? zamiast odrzucać dwie karty na początku zabawy, każdy z graczy dociąga na rękę 5 kart komnat oraz 2 karty czarów. Kiedy odsłaniamy komnatę, oznacza to, że pojawia się ona na wierzchu stosu i jest widoczna. W ?Następnym poziomie? otrzymujemy mrocznych i hybrydowych bohaterów, a także legendarne czary. Na stronie wydawcy znajdziecie porady, jak stworzyć optymalny zestaw kart do gry, ale najlepiej polegać na własnych doświadczeniach i bawić się tymi kartami, które najbardziej lubimy. Uwaga! Posiadając wcześniejsze części, skład możemy rozszerzyć do 6 uczestników gry!
Karty są śliskie i twarde, mocniejsze niż w standardowych klasycznych taliach, a przynajmniej my odnosimy takie wrażenie. Ilustracje nawiązują do pixelartu i dawnych platformówek.
Celem gry jest wyeliminowanie obcych (złośliwi pomyślą imigrantów) wkraczających do naszego podziemnego królestwa wartych 10 ?dusz? (złote ikony na rewersie, podwójne u bohaterów legendarnych). Jeśli wrogowie pokonają wszystkie komnaty i dotrą do bossa, zadają nam rany (kropelki krwi), których 5 po zakończeniu rundy powoduje naszą przegraną.
http://mlodygiercownik.pl/2017/06/24/recenzja-gry-karcianej-boss-monster-nastepny-poziom/