Opis produktu:
Wampir: Maskarada to oryginalna, wyjątkowa gra fabularna osobistego i politycznego horroru. Wcielasz się w wampira walczącego o przeżycie, zwierzchnictwo i o swoje zanikające człowieczeństwo - pełen obaw o to, do czego jesteś zdolny, oraz przerażony otaczającymi cię nieludzkimi spiskami.
Jako wampir odczuwasz mękę wynikającą z Głodu, bezwzględnego i potwornego pragnienia ludzkiej krwi. Jeśli nie zechcesz mu sprostać, przejmie twój umysł i doprowadzi cię do potwornych czynów. Wszystko po to, by go ugasić. Każdej nocy będziesz poruszać się po krawędzi brzytwy. Mroczne cele, zawzięci wrogowie oraz osobliwi sprzymierzeńcy oczekują na Ciebie w Świecie Mroku.
Klasyka, która na zawsze odmieniła gry fabularne, powraca!
5 edycja zawiera uproszczone, unowocześnione zasady i nowe, piękne ilustracje w pełnym kolorze oraz oferuje graczom intensywne przeżywanie historii.
Oparta o nowatorski cykl Głodu, zawiera także zasady tworzenia wspieranych przez system koterii, Karty Fabuły bezpośrednio angażujące graczy w ich ulubione elementy Świata Mroku, jak również Memoriam - nowy sposób odwzorowywania szczegółowego tła postaci i rozwijania go w trakcie sesji.
5 edycja to powrót do pierwotnej wizji Wampira, odważnie przeniesiony w XXI wiek. Choć zasady zostały przeprojektowane, uszanowano rozległą historię znaną z oryginału, rozwijając fabułę od momentu, w którym wcześniej ją przerwano i pokazując szczegółowo, co zaszło w świecie Spokrewnionych, aż do chwili obecnej.
Terror Drugiej Inkwizycji, siły stojące za Wojną Gehenny oraz rozbudzona na nowo Wojną Epok - to fundamenty współczesnej kroniki piątej edycji.
Zaprojektowana, napisana i rozwinięta przez następujących autorów: Kenneth Hite, Mark Rein-Hagen, Matthew Dawkins, Juhanna Peterson, Martin Ericsson, Karim Muammar, Karl Bergstrom, Jennifer Smith, Jason Andrew i Jason Carl.
Polski podręcznik uwzględnia najnowszą erratę oraz 26 stron rozszerzonego materiału zawierającego:
Więcej Kart Fabuły: Potomek Tyler, Potomek Zeliosa, Potomek Vasantaseny, Wysoki Klan, Niski Klan, Ambrus Maropis, Carmelita Neillson, Fiorenza Savona, Potomek Karla Schrekta, Potomek Xaviara.
Typowe działania: Przykłady działań, którymi twoja postać może zajmować się w czasie swojego życia po życiu, podzielona na Umysłowe, Fizyczne i Społeczne.
Aneks do Projektów: Rozszerzone reguły umożliwiające twojej postaci realizowanie długoterminowych projektów, by osiągać cele wykraczające poza ich conocną działalność.
Aneks do Rozważnej Gry: Doskonały poradnik o tym, jak wprowadzić do twojej gry zawiłe tematy i jak zapewnić każdemu przy stole dobrze spędzony czas.
Ostrzeżenie: Zawiera pisemne oraz graficzne materiały dla dojrzałego odbiorcy, w tym: przemoc, motywy seksualne i mocny język. Zaleca się dyskrecję czytelnika.
Wiek: 18+