Opis produktu:
PRZEWROTNA KSIĄŻKA ZACHĘCAJĄCA NAS DO ODKRYWANIA MAGII, KTÓRA POJAWIA SIĘ, KIEDY TYLKO TROCHĘ BARDZIEJ ZAUFAMY NASZEJ KREATYWNEJ INTUICJI.
Aby być genialnym, trzeba być irracjonalnym - przekonuje Rory Sutherland, wiceprezes agencji reklamowej Ogilvy i legenda TED Talks. Dlaczego napój Red Bull jest tak popularny, chociaż wszyscy nienawidzą jego smaku? Dlaczego dzięki peronowym tablicom odliczającym czas pozostały do odjazdu pociągu mniej nas denerwują opóźnienia? I dlaczego wolimy, gdy pasta do zębów jest... pasiasta?
Uważamy się za istoty racjonalne. A ekonomia i biznes opierają się na założeniu, że podejmujemy logiczne decyzje na podstawie dowodów. Ale wcale tacy nie jesteśmy. W wielu kluczowych obszarach naszego życia rozum odgrywa naprawdę znikomą rolę. Przyciąga nas to, co piękne, ale i to, co ekstrawaganckie, nadmierne, dziwaczne, absurdalne - od kosztownych zaproszeń ślubnych po maleńkie buteleczki zawierające najnowsze perfumy.
Jeśli więc chcecie wpływać na wybory dokonywane przez ludzi, musicie ominąć rozum. Najlepsze pomysły nie mają bowiem racjonalnego sensu: sprawiają, że bardziej czujemy, niż myślimy.
***
`Czytanie `Alchemii` było - tak jak obiecywał tytuł - procesem, w którym tekst na moich oczach przekształcał się w złoto. Z każdej strony regularnie i cudownie wyłaniają się tu wnikliwe mądrości dotyczące funkcjonowania człowieka i społeczeństwa. Nie przegapcie tej książki!`
Robert Cialdini,
autor bestsellera `Wywieranie wpływu na ludzi`
***
`Lojalnie ostrzegam - Sutherland jest nieprawdopodobnie miłym gawędziarzem. Roztacza przed czytelnikiem wizję baśni z tysiąca i jednej nocy, która wciąga i hipnotyzuje lekką, humorystyczną wręcz miejscami narracją (warto również czytać przypisy, w których prowadzi czasem ciekawe dyskusje... sam ze sobą). Ale uwaga - autor zamiast bajek w tok narracji wplata prawdziwe, fascynujące studia (także tysiąca i jeden) przypadków biznesowych. Ich bohaterami nie są zaś bajkowe postacie, ale menedżerowie, którym - dzięki zręcznym decyzjom i działaniom marketingowym - udała się czarodziejska sztuka przemiany ołowiu w złoto.
Przy czym jest to złoto całkowicie prawdziwe - skuteczna sprzedaż, zakończony sukcesem projekt, wymierny zysk dla firmy. Jak prawdziwe baśnie, historie przytaczane przez Sutherlanda mają też swoje morały, uczące dobrych, a czasem wręcz błyskotliwych praktyk marketingowych`.
Tomasz Kulas, redaktor prowadzący `MIT Sloan Management Review Polska` i `ICAN Management Review`
***
`Ze względu na rozwój technologiczny oraz metazjawiska społeczne realizujemy coraz bardziej złożone projekty marketingowo-sprzedażowe, które wymagają nieoczywistych połączeń, czasami nawet pozbawionych logiki na pierwszym etapie prac. Dostęp do `big data`, personifikacja działań w obszarze sztucznej inteligencji, modelowanie zachowań użytkowników, dynamiczna rewizja modelu biznesowego sprawia, że trzeba łączyć wiedzę z kontekstów ekonomicznych, technologicznych, społecznych, ekologicznych, ale przede wszystkim etycznych. Wymaga to nabycia nowych połączeń umiejętności np. analitycznych, filozoficznych, rozwoju inteligencji emocjonalnej, wrażliwości czy odporności i elastyczności psychicznej. Są one cenne nie tylko do sprzedaży produktów, ale także do promowania różnorodnych celów społecznych czy budowania kapitału społecznego.
Jak nabyć takie połączenia kompetencji i jak później trenować swoją odwagę w ich używaniu? Koniecznie przeczytaj książkę Roryego Sutherlanda Alchemia. Zaskakująca moc pomysłów, które z pozoru nie mają sensu`.
Joanna Rubin, współzałożycielka agencji NewMoon Marketing, publicystka m.in. `Forbesa`, `Newsweeka` i `Harvard Business Review`